Ketika Ahreum di Seoul dahulu,Ahreum menjadi pelayan di sebuah kafe.Sebelum cuti musim sejuk bermula,Jaemin telah berjumpa dengan Ahreum.
Jaemin:Ahreum!
Ahreum:dae?"menoleh kebelakang"
Jaemin:"berlari mendapatkan Ahreum"
Ahreum:awak semua pergi dululah,nanti kita jumpa dekat kafe(meberitahu rakannya)
Jaemin:Ahreum,saya ada benda nak beritahu..
Ahreum:mwo?
Jaemin:saya suka awak.
Ahreum:"memandang Jaemin seperti tidak percaya"
Jaemin:saya tahu,mungkin saya tak sesuai untuk awak tapi tolong fikirkannya,eung?
Ahreum:Jaemin,saya-
Jaemin:"melihat jam tangannya"saya pergi dulu,saya akan nantikan jawapan awak"berlari meninggalkan Ahreum"
Ahreum:Jaemin-yah!
Jaemin:"terhenti langkah dan pusing ke belakang"
Ahreum:awak pergi mana?!
Jaemin:saya ada kem cuti musim ni."senyum dan berlalu pergi"
Ahreum menukar pakaiannya di tandas kafe kemudian dia terus bertugas sebagai pelayan di kafe itu.Ahreum masih lagi terfikir akan persoalan yang ditanyakan oleh Jaemin.Sedang Ahreum senyap memikirkan jawapan,rakan-rakannya yang lain terlalu asyik bergossip tentang jejaka yang baru sahaja masuk ke kafenya.
Minjung:wah,dia datang lagilah.
Sohyun:omo!idola aku!
Woori:yah!tu aku punyalah.(marah)
Minjung:yah..yah..biar aku ambil order dia,eung?
Sohyun:kenapa pula kau?semalamkan Woori,hari ni giliran akulah pula.
Woori:haish,mana boleh.dia aku punya,mestilah aku yang kena ambil order dia.
Sohyun:yah,semalam kau cakap kau dah jatuh hati dengan budak sekolah Jeguk.
Woori:aaa~~molla,aku tak boleh move on dengan oppa ni."masih memerhati jejaka itu"
En.Byun:yah!awak semua ni buat apa hah?
Semua orang terkejut termasuklah Ahreum yang berangan.
En.Byun:cepat,pergi buat kerja.hah,kamu pergi ambil order dari tadi asyik bergossip je."menunjuk ke arah Ahreum"
Ahreum:manada!
En.Byun:aish,melawan.(tegas)
Ahreum:dae.(akur)
Ahreum menuju kea rah meja jejaka yang digossip oleh rakannya.Dia mengambil pesanan kemudian meminta maaf atas kelewatannya.Selepas itu dia kembali ke dapur.Ahreum melihat gerangan lelaki yang digilai oleh rakan-rakannya.
Ahreum:handsome.rasanya macam dari keluarga orang kaya ni.tapi dari gaya arrogant!aku minta maaf bukan nak beri respond ni terus main order je.macam ni,lelaki yang diaorang suka?materialistik!(dalam hati)
Perniagaan di kafe itu berjalan dengan lancar seperti hari-hari biasa.Ahreum dan rakan-rakannya mengemas kafe dan pulang manakala Ahreum pula akan mengunci kafe itu.Tinggallah Ahreum seorang berjalan menuju ke rumahnya.Sedang dia berjlan,tiba-tiba langkahnya terhenti..
Ahreum:kereta sape tu?oh?!mungkinkah...(Dalam hati)Namjoon oppa?"teruja"
Ahreum mempercepatkan langkahnya ke kereta itu,sebaik sahaja sampai dia terus mencari-cari bayangan Rapmons di dalam kereta itu namun tidak dijumpai.Tiba-tiba dia terlihat seperti susuk tubuh seseorang sedang baring di belakang bersama bear di dalam pelukannya.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...