I'm Sorry And Thank You

103 4 0
                                    

Una menangis tersendu sendan di dalam kereta Rapmons.Rapmons hanya membiarkan sambil menghirup amerikano.Rapmons memejamkan matanya.Hatinya terasa sakit melihat Una.Dia bersimpati denga Una.

Rapmons:yah,uljima eo?mata awak boleh buta sebab nangis kuat sangat.

Una:cuba awak dekat tempat saya.apa awak rasa?saya benci lelaki yang Ahreum cerita dan tanpa sedar lelaki yang saya cintai itu adalah orang yang saya sayangi."menangis"

Rapmons:"mengeluh"geurae,awak nangislah sebanyak yang mungkin saya akan ada disisi awak.

Una:"memandang Rapmons"

Rapmons:saya tak tahu nak pujuk awak tapi saya boleh jadi pendengar awak yang setia"senyum"

Una:"memeluk Rapmons"Namjoon-sshi...kenapa mesti Kai?kenapa Kai yang mengandungkan Ahreum?wae?"menangis di dada Rapmons"

Rapmons:"menepuk perlahan bahu Una"molla...

Una:Namjoon-sshi,apeo...neomu apeo....."menangis"

Rapmons:dae,saya tahu.Bersabarlah sikit eung?Awak kena kuat,saya akan sentiasa bersama awak laluinya bersama eung?

Una:Kai jahat!saya benci dia!Namjoon-sshi,saya benci dia.

Rapmons:saya tahu,saya pun benci dia.

Una:"meleraikan pelukan"w..wae?(tersendu sendan)

Rapmons:sebab dia dah lukakan hati dua wanita yang saya cintai.

Una:nu..nugu?

Rapmons:Ahreum dan awak.

Una:awak cinta saya?

Rapmons:dae,saya cinta Ahreum macam adik saya tapi saya cinta awak sebagai kekasih.

Una:"pandang Rapmons"

Rapmons:saya cintakan awak Una,saya tak sedar bila saya jatuh cinta tapi apa yang saya tahu saya dah jatuh cinta dengan awak.

Una:Namjoon oppa..

Rapmons:yah,saya nak ini kali terakhir saya tengok awak nangis eung?lepasni jangan nangis lagi sebab Kai.

Una:w..wae?

Rapmons:Sebab saya terseksa.Rasa sakit bila tengok orang yang kita cintai nangis sebab lelaki tak guna macam Kai.Awak nangis,buatkan saya rasa nak bunuh Kai.

Una:"pandang Rapmons"gomawo...

Rapmons:"senyum"dae.dah,jangan nangis eung?"mengesat air mata Una"

Tepat pukul 2 pagi Una pulang ke dorm,kelihatan semua isi rumah sudah di buai mimpi.Una masuk ke dalam rumah kemudian terus ke biliknya.Dia meletakkan begnya di atas meja.

Alisyah:lambatnya balik,penat aku tunggu kau"bangkit dari katil"

Una:oh,tadi kita ada..

Alisyah:buka lampu.

Una:"buka lampu"

Alisyah:kau dah kenapa pakai cermin mata hitam dekat dalam rumah?

Una:sebenarnya...

Alisyah:"buka cermin mata Una"lebam gila mata kau.berapa lama kau nangis?"risau"

Una:tadi,kita tengok movie sedih.

Alisyah:kau takyah tipu aku.(tegas)

Una:(serba salah)

Alisyah:Kai kan?baik kau terus terang sebelum aku dapat tahu dari mulut orang lain.

Una:"mengeluh"nantilah,kita mandi dulu eh?

Alisyah:hmmm.."keluar dari bilik"

Selesai Una mandi,Alisyah menyuruhnya baring sementara dia menuam mata bengkak Una dengan ais.Sambil menuam,Una menceritakan hal yang sebenar.Bersumpah serana Alisyah akan Kai.Una terasa sebak bila fikirkan balik namun cepat-cepat Alisyah mencegahnya.Selesai menuam selama sejam,mereka menikmati coco panas.Memang nikmat minum coco panas di malam yang sejuk dan hening ini.

Malay Student Live in KoreaWhere stories live. Discover now