Hanna menemani Hamyung melawat kawannya di hospital.Ketika mahu pulang,Hanna terserempak dengan Suga di lobby.
Hanna:op...oppa?
Suga:"tersenyum sinis lalu sengaja dilanggar bahu Hanna"
Hanna:oppa!oppa!"mengejar Suga"
Hamyung:"menarik tangan Hanna"
Hanna:"pandang Hamyung"
Hamyung:"menggeleng kepala"jomlah balik.
Hanna:"merentap tangannya dan mengejar Suga"
Hamyung:"menghembus nafas berat dan berlalu pergi"
Hanna ingin mengejar Suga namun Suga hilang dari pandangan.Hanna terduduk di kerusi dan termenung ke lantai.Tiba-tiba air matanya mengalir.
Ahreum:"menghulurkan tisu"
Hanna:"pandang gerangan tangan yang menghulurkan tisu"
Ahreum:anyeong,saya Ahreum imminda.
Hanna:"senyum hambar"thanks.
Tiba-tiba ada suatu suara memanggil Ahreum dan Hanna sangat mengenali suara itu.
Suga:yah,kan oppa cakap kalau nak pergi mana-mana bagitahu oppa kesian baby menangis nak susu.
Ahreum:mian,tadi Ahreum cari oppa.Oppa lama sangat.
Suga:gwenchanna,jomlah balik bilik.baby dah nangis tu.
Hanna:"terpanar"baby?oppa?(Dalam hati)"dia bangkit dan menarik tangan Suga"
Suga:Hanna?"terkejut"aw-
Hanna:"menampar muka Suga"jangan sesekali cari Hanna lagi."berlalu pergi"
Semua mata melihat adegan itu.Suga hanya membiarkannya dan menyambung menghantar Ahreum ke biliknya.
Ahreum:oppa,hari ni oppa balik awallah.eung?
Suga:wae?"bermain dengan anak Ahreum"
Ahreum:Rapmons dah janji nak jaga Ahreum.oppa baliklah,eung?pujuk Hanna.
Suga:"menarik nafas berat"
Ahreum:oppa,kesian Hanna.tadi Ahreum jumpa dia dekat kerusi menangis.oppa tak kesian ke?kan oppa cakap dia tu your everythings.oppa nak dia hilang macam tu?
Suga:"pandang Ahreum dan senyum hambar"molla.
Una duduk dikerusi.Fuah entah kemana di tinggalkan olehnya.Tiba-tiba dia terlihat Rapmons memilih baju bayi.Tercuit hatinya melihat lelaki memilih baju bayi.Comel kata hati Una.Tanpa sedar kaki Una melangkah kea rah Rapmons.
Rapmons:"menggaru kepala"mana satu Ahreum suka?
Una:baju turquoise ni."muncul dari belakang"
Rapmons:omo!"terkejut"Una?buat apa dekat sini?
Una:tadi jalan-jalan dengan kawan Una lepastu diaorang balik,Una jalan sorang-sorang.
Rapmons:oh,Una tak join diaorang makan ke?
Una:tak.Una kenyanglah.nak join pilih baju boleh?
Rapmons:oh?jomlah pilih.saya pun tak tahu nak pilih yang mna"tergelak kecil"
Una:tahu,dari tadi Una tengok Rapmons asyik garu kepala je
Rapmons:gomawo."senyum"
Una memilih baju turquoise bercorak bintang dan satu lagi hijau daun bercorak monster atas alasan nama rapmonster.Selesai membeli,mereka menuju ke hospital.Fuah dan Jungkook hanya memandang Aina dan Jimin dengan sebal.Selepas ditinggalkan Una,Fuah message Alisyah bertanyakan dia dimana.Selepas itu,Alisyah message mereka berada di kedai makan lalu Fuah pun menuju ke situ.
YOU ARE READING
Malay Student Live in Korea
Fanfiction6 pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran ke Korea bersama niat masing-masing.Namun pada suatu malam,seorang diantara mereka telah melalui suatu peristiwa pahit.Dan pada malam itu jugalah,sebuah cinta telah bercambah dihati seseorang.Kehidupan 6 pela...