Sering kali dia dihina oleh orang ramai tentang tubuh badannya. Dia seringkali berasa sangat malu apabila berjalan bersama abangnya atau rakannya jika dilihat 2 Kali ganda lebih ideal tubuh badannya berbanding dia. Daripada mengikut keluarganya bersosial dia lebih gemar duduk dirumah menghadap laptopnya bagi melayan kdrama, nah ketika itu jugalah keluar segala snack, aiskrim,coklat,kuih dan segala macam makanan dan minuman dari almarinya.segala usaha sudah dilakukan bagi menurunkan berat badannya namun semuanya menemukan jalan kebuntuan.Oleh kerana dia hadir dari keluarga kaya raya dan terhormat sedikit sebanyak dapat jugalah mendiamkan sedikit mulut banyak pihak soal tubuh badannya.seringkali dia rasa tidak betah lagi untuk terus bertahan untuk meneruskan pengajiannya disekolah nya yang kini.walhal sekolah swasta untuk golongan elit mereka bukanlah seperti apa yang orang ramai sangka. Mereka bersifat perkauman. Bukan perkauman dari sudut berbahasa inggeris sahaja malahan bentuk tubuh badan.
"Sokey.. My duty.. Yah I already told to qamal about this but he just smile without answer. So I hope u can be patient.. I am so sorry elyana.. I don't know what wrong with qamal.. Maybe after he break up with syadira, he can't think nicely"
"Nope it's okay Juliana..but yah before I forget congrats for your daddy title.. I proud with your family..your brother win for hero-hero remaja.. Your sister win for clever girl and you.. Get first place for your dewi remaja competition !"
Thanks yana.. Ermm sorry I need to go. I forget I have to meet with sir azril.. By girl..
Juliana adira, anak kepada tan Sri ghazali. Menjadi pujaan ramai kerana kecantikkan wajah mix nya. Tan Sri ghazali berketurunan mamak manakala ibu nya, puan Sri Maya mempunyai susur galur keturunan Arab. Mempunyai darah campuran mamak Dan Arab merupakan satu kelebihan kepada juliana. Berkulit putih persis Hanna delisha. Tubuhnya tidak terlampau kurus tidak juga chubby. Sederhana sahaja apa Yang boleh dikatakan memang bentuk tubuh idaman semua gadis. Gadis cantik itu jikalau dilihat pasti tidak dipercaya mempunyai tali pinggang hitam. Dia boleh sahaja menumpaskan 2 orang sekali Gus tanpa bantuan orang suruhan tan Sri ghazali. Satu sifat yang ramai tidak tahu soal juliana ialah sifat kesederhanaanya.Dia lebih gemar bersahabat dengan Melinda yang dirasakan sungguh baik walhal mempunyai darah keturunan diraja dia masih beramah mesra dengan orang biasa.
Melinda termenung sendirian ditepi kolam seakan merenung nasibnya sebagai seorang gadis yang berbadan besar. Tipu sajalah kalau dia tidak teringin memakai pakaian fesyen cantik-cantik seperti gadis lain. Tatkala dia pergi kemana sahaja butik di Kuala Lumpur ini. Pasti Semua memandang serong Ke arahnya kerana dia seorang yang simple. Dia hanya memakai jeans Dan baju tshirt. Tapi nak buat macam mana.. Bila Si pemakainya berbadan gempal maka terlihatlah lemak berlebihan diperut Ku tatkala memakai tshirt tersebut. Apabila aku berdiri disebelah orang berbadan kurus dipublic pasti mereka tsrsenyum sendirian melihat Ke arah Ku sebelum dilihat Ke arah lain apabila aku memandangnya. Aku tahu itulah masalah yang dihadapi oleh orang berbadan gempal seperti aku.. Aku tahu orang berbadan gempal seperti aku ini memang hina dimata masyarakat. Apabila aku keluar makan bersama rakan-rakan Ku terdapat pelayan yang sangat biadap bertanyakan kepada aku berapa kerusi yang aku mahukan untuk aku duduki kerana badan Ku seakan diwakili dua orang.Lamunan Ku terhenti apabila Adam bersandar didinding menghadap Ke arah Ku. Berserta dengan itu juga juliana yang Ku panggil dira tiba secara mengejut entah dari mana.Tanpa disedari air mata Ku mengalir. Eyhhh jeybon ni memang tau! Dia suka sangat muncul mengejut nasib baik je aku ni tak ada sakit jantung kau tahu tak! Kalau tak, dah bertukar title arwah melinda kang! Selisih nok!
Dira mengelabah habis bila tengok melinda tersendu-sendu menangis. Haaa ni kak long tak suka ni! Bila dia menangis mesti punya ada orang buli dia, cerita dia ni kena buli semua ada tersedia dalam poket aku ni ha! Dia ni hati lembut sangat aku dah berapa kali ajar suruh balas balik ehhh dia kasi deep, jangan kita bukan tuhan nak menghukum sesama manusia! Kepala Yang tak gatal aku garu laju, apahaiii pulok dahhh dia menangis kali ni!
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomanceTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...