3BUK- 33

4K 103 6
                                    

"Arghhh, penatnya badan aku niy ya tuhan kuuuu!!!"omel melinda sendirian tapi matanya masih melekap keskrin laptop untuk menyiapkan data-data perlu disimpan dan disiapkan sebelum mesyuarat mereka pada minggu hadapan sengaja disiapkan awal terlebih dahulu jikalau tidak mahunya tergopoh-gapah nak disiapkan kerana terlupa, tan sri hamid tu memang lah atok aku sendiri tapi bila dekat tempat kerja mahu terkucil aku kalau kena jerkah satu kali dengan orang tua tu. Tan Sri hamid memang sangat garang dengannya walaupun satu kesilapan yang tak disengajakan aku tak pula membentak atau protes kerana aku faham benar apa difikiran tan Sri hamid kerana dia tidak mahu semua orang rasakan aku terima layanan istimewa lebih dari orang lain adalah kerana aku adalah cucu pemilik hospital ni sekaligus pewaris perniagaan dan hospital tan sri hamid walaupun itu sebenarnya tidak benar kerana layanan setiap pekerja sama sahaja. Dihenyakkan badan kekerusi pejabatnya dan memejamkan matanya sekejap namun kembali terjaga bila terdengar deringan telefonnya yang menjerit minta diangkat, nak tak nak terpaksa melinda buka kembali mata dan melihat siapakah pemanggil tersebut membaca nama diskrin sahaja sudah buatkan dirinya bahagia kerana mendapat call ehem.. ehem.. siapa lagi kalau bukan kesayangan aku otak biol si dira tu!

Dira-assalamualaikum wahai sahabatku.. Apa khabar engkau disana?

Melinda jauhkan kejap telefon dari telinganya, dia sedang bermimpi kah sejak bila pula dira pandai hendak bercakap secara teratur malah memberi salam terlebih dahulu jikalau tidak sebelum ni kerjanya main terjah je.. Tak kiralah dekat mana pun. Erm, ni ke orang kata penangan bakal tunangan orang?! Uh bagus juga akhirnya normal balik kawan aku yang seorang ni.. Erm adam dah tak tahu apa cerita sebab tak ada lagi mesej dihantar kepada aku yelah dia sendiri sibuk uruskan urusan kerja disana takkan lah aku ni nak mendesak dia untuk menjawab mesej atau panggilan dari aku kan?.

Melinda-wa-waalaikumusalam.. Dira.. Masyaallah.... Bila hidayah tuhan jatuh berlepuk atas kepala kau dira?! Ya Allah.. Sahabatku.... Akhirnya than dah normalkan balik otak senget kawan aku.

Dira-*gelak ala ala cik Pontianak*alahhh saja jerrr nak try sopan cikit! Eyyy tak masuk ah gan style aku, bergegar taik gigi aku ni bila bercakap macam tu! Uhukk baby kau free tak nanti, yok lah lunch sesama!

Melinda tepuk dahi sendiri, ingatkan dah dapat hidayah tuhan tadi..

Melinda-*gelak kejap*kau ni punyalah excited nak beritahu satu kampung kawan aku ni dah normal! Free je jumpa dekat cafe biasa ah.. Eh kau tak lunch dgn henciksssss bakal tunang kau tu?

Dira-uhuk,insyaallah one day.. Doakan yeak! Waktu tu tak yah satu kampung.. Satu Malaysia kau nak canang pun tak pe.. Dia ada out station dekat genting, kau kerja eh ni?

Melinda-haah macam biasa lah.

Dira-dengar cite aryan kena tahan wad dekat hospital tempat kerja kau, betul ke?

Melinda mengeluh kejap eyyy boleh berasap telinga aku ni bila dengarkan nama tu! Tak habis-habis, hengko bayangkan sampaikan bila buka socmed semuanya dok tanya pasal aryan.. Ehh dia ingat aku ni babysitter aryan gamaknya?!

Melinda-hmmmmm, bukan takat kena tahan wad dekat sini siap aku yang Handel kes dia.. Urhhhh dahlah merosakkan mood aku saja!

Dira-uhuuuu cite panas-panas! Okaylah baby by.. Jumpa lunch nanti wokeng?! By!!! Lebiuuuuuu!!!!

Melinda-okay ii, by...

Tamat sahaja panggilan tersebut pintu pejabatnya ditolak kuat malahan mengejut oleh mira buatkannya tersentak sampai jantungnya berdegup sangat kencang, kus semangatttt minah ni kalau tak kasi aku sakit jantung memang tak sahlah!aku baling dengan file kepala dia tu kang haaa kang lekok kepala jatuh hantaran baru tahu nasib minag ni

3 bulan untuk kita  ✔Where stories live. Discover now