"Papa!!!!!!!!!"
"Uncle!"
Tanpa memikirkan keselamatan diri aryan terus berlari ketengah jalan dan menolak kuat badan tengku firdaus hingga tersungkur kedepan manakala dirinya yang malang tidak sempat melarikan diri untuk menyelamatkan nyawanya akhirnya dilanggar dengan sangat kuat hingga melambung ke atas kereta sebelum terpelanting ketengah jalan raya,semuanya menderu ke arah aryan namun melinda pantas menyuruh bodyguardnya untuk mengejar si pemandu yang telah melanggar tunangnya air mata melinda jatuh berlinangan tatkala melihat aryan sedang bermandikan darah malah terbatuk-batuk membuakkan darah yang sangat banyak.
"Call ambulance! Cepat!"teriak melinda sekuat hati dengan hemburan tangisan semakin menjadi-jadi bila aryan mengenggam tangannya sambil mengeleng kepala malah aryan mampu tersenyum, lalu ilya cepat menelefon panggilan kecemasan setelah dengarkan suara bakal kakak iparnya dalan sekelip mata suasan kegembiraan yang mereka rasai mulai bertukar tragedi. Melinda tak dapat menahan hati lagi badan aryan dipeluk dan memanggil nama lelaki itu berkali-kali dengan harapan aryan akan terus terjaga dan tidak menutupkan mata, dia seorang doktor dan dia tahu jikalau pesakit jatuh pengsan selepas kemalangan besar kemungkinan dia akan jatuh koma atau mengakibatkan kematian. Muka aryan ditepuk perlahan akhirnya lelaki itu kembali membukakan matanya dan menyebut nama melinda perlahan. "aryan, please I begging u don't close your eyes or you'll be faint"tangan tunangnya digapai dengan linangan air mata sambil terus merayu.
Aryan senyum berusaha mengangkat tangan untuk menyentuh muka melinda entah mengapa lama kelamaan nafasnya jadi semakin memberat malah perkataan yang hendak dikeluarkan mulai tidak jelas,air mata aryan menitik ke pipi adakah ni pertanda aku akan pergi tinggalkan melinda untuk selamanya?owh tuhanku jikalau itulah takdir kau disaat ini aku mohon kurniakan seorang lelaki yang terbaik untuk menjaga diri dia sampai kehujung nafas memisahkan mereka berdua.wajah ahli keluarganya yang resah dipandang sekilas sahaja lalu dipandang muka melinda yang tak henti-henti menangis dan memanggil namanya berulang-ulang kali"mel, jikalau ditakdirkan disaat ini aku akan pergi untuk selamanya dan tinggalkan kau,aku akan rasa puas hati sebab dapat selamatkan nyawa orang yang paling kau sayang.. Dapat tengok muka kau sebelum aku pejamkan mata.. Maafkan aku kalau selama ni aku cuma menyusahkan hidup kau, aku cuma nak membahagiakan kau bukan untuk mengantikan posisi arwah yan dalam hati kau.. Semoga kau bahagia dengan yang lain mel"mata aryan terpejam rapat malah pegagan tangan tadinya yang digenggam pada lengan melinda turut jatuh kejalan raya beberapa saat kemudian siren ambulance mulai kedengaran.
Melinda memeriksa nadi aryan syukur sekali masih ada menandakan masih ada harapan untuk lelaki itu hidup jikalau bantuan diberikan secepat yang boleh, tampaknya hentakkan kuat pada badan aryan mula berikan kesan pada tubuhnya sehingga imunisasi badannya turun secara drastik kerana itulah dia terus jatuh pengsan.
"Tolong angkat dia kedalam ambulance kita kena cepat kalau nak selamatkan nyawa dia, saya akan ikut sekali dengan kalian untuk memastikan keadaan patients masih stabil sebelum tiba ke hospital yea, dah cepat sikit.. "
Pembantu ambulance tersebut angukkan kepala kerana mereka mengenali melinda, ilya mengekori melinda masuk kedalan van ambulance manakala ahli keluarganya yang lain kejar masuk kedalam banglo untuk masuk kedalam kereta masing-masing, tengku firdaus dibantu oleh bodyguardnya untuk bangun dan masuk kedalam mpv velfire buat ke hospital memastikan keadaan aryan baik-baik sahaja. Kesemua bodyguard tengku firdaus menunduk bila aeril memandang tajam ke arah mereka tapi puan amyra memaut lengan aeril seraya menyuruhnya untuk bersabar sekejap disaat ni mereka semua sedang diuji apatah lagi aryan begini kerana berniat menyelamatkan tengku firdaus,bayangkan sahaja jikalau aryan tidak ketengah jalan menolak tengku firdaus ketepi pasti mereka semua bakal kehilangan orang yang tercinta buat masa sekarang doa adalah senjata terpenting seraya usaha doktor menyelamatkan aryan sekadar apa yang mampu jikalau hendak menunding jari salahkan orang lain pun tidak ada gunanya kerana nasi sudah pun menjadi bubur.
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomanceTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...