3BUK- 2

11.8K 320 3
                                    

  Kepulangan puteri bongsu tengku firdaus disambut dengan kemeriahan dan penuh kesyukuran oleh kerana itulah satu majlis doa selamat diadakan malam ini,dan juga pengagihan barangan amal kepada fakir miskin dan anak yatim semuanya diadakan didewan orang ramai untuk memudahkan segala proses.Dibanglo empat tingkat tengku firdaus sendiri sudah dibanjiri kaum kerabatnya yang menantikan kepulangan melinda sejak malam semalam lagi,kerana dikhabarkan melinda akan sampai semalam tetapi flightnya ditunda pada waktu malam sebab itulah apabila tiba di Malaysia sudah lewat petang.Walaupun kelelahan menempuh perjalanan Yang jauh masih sahaja melinda bersetuju untuk menyertai ahli keluarganya ke dewan orang ramai walhal sudah disuruh berehat sahaja dirumah. Entah apa kata orang jikalau dia tidak pergi hanya atas alasan dia baru pulang dari Uk. Dipanjat tangga untuk menuju ke bilik nya Yang terletak ditingkat tiga, daun pintu ditolak perlahan melihat semuanya masih tersusun dengan elok. Kenangan Demi kenangan Mula bermain difikiran aku sehinggakan menitik air mata aku. Hidup aku tak seindah hidup orang lain kerana sebelum aku berubah menjadi siapa aku Yang kini dengan cekal aku terpaksa menempuh sakitnya menjadi seorang gadis remaja berbadan gempal. Dicerca, dihina! Malahan disakitkan juga. Keadilan dan kebahagiaan direntap begitu sahaja oleh sesama manusia tatkala kau tidak memiliki paras rupa Yang cantik tambahan jikalau kau berbadan gempal seperti aku dahulu. Perit? Yah.. Perit sekali. Aku lihat sendiri bagaimana sikap seseorang berubah kepada aku hampir 360° darjah tatkala aku bertubuh langsing berbandingkan sewaktu aku bertubuh gempal. Berbeza sekali! Perlahan dilabuhkan punggung diatas katil melepaskan keletihan. Daun pintu Yang ditolak oleh seseorang setelah beberapa kali ketukan tanpa sahutan oleh nya.

"Mel,ni baju kurung untuk kau malam ni,aku letak dekat sini je tau?"Tegur yan menarik perhatian melinda Yang sejak tadi terbaring sahaja. Kasihan juga dia melihat kan gadis itu keletihan mana tak nya turun sahaja dari kereta mak-mak cik nya sibuk menarik kesana kesini untuk melihat penampilannya malahan dia dipeluk dan digomol. Tapi tulah sekejap je aku rasa kasihan sebab lepas tu aku nak kata padan muka! MUAHAHAHA terciduk kau dengan si melinda ni alamatnya segala tok nenek kuali dekat dapur melayang ke muka kau yan! Alahhhh, larat ke?! Amboiiii sempat mengutuk! Hati kecil aku tertawa riang. Aduhhh muka kepenatan dia tu memang buat aku cairlah, memang susahkan kalau kita dah sayang dengan someone semua dia buat nampak sempurna walaupun tengah tidur then air liur meleleh.

Melinda terus bangkit apabila mendengar suara lelaki itu, terus diisyaratkan kepada yan untuk duduk disofa berdepan dengan katilnya. Alang-alang jeybon ni dah masuk ke bilik aku borak ah kejap, pasal tadi aku langsung tak berbual dengan dia. Terangkat kening aku ke atas ala ala Lisa blackpink kan?!Haaa diva gituwwwww! Ceyyy angkat -angkat kening nak ajak borak ke nak ajak gaduh siskuw?!

"Dowk, kau ikut tak kenduri malam ni? Wahh tulang belakang aku ni dah macam nak patah riuk siak aku rasa!"Adu melinda sambil mengayakan seperti belakangnya hendak patah riuk kerana terlalu Lama didalam kapal terbang, yahh.. Aku dan yan sememangnya agak akrab kerana itulah apabila tiada siapa antara kami berdua sahaja keluarlah kau aku hilang terus panggilan tengku dia tuh,erhhhhh dasar munafik Lo yan. Bila yan tergelak besar bantal kecil diambil langsung dicampak kemuka yan, rasain loooo iyaaa orang sakit malah gelakkan gua lagi! Arghhh, brengsek ni manusia! Kannnn dah keluar bahasa indonesia terlebih berjaya aku tu! Biasalerrrr peminat tegar sinetron Indonesia ni! Sampai-sampai bila marah terlepas juga cakap bahasa Indonesia.

Yan menongkat kedua tangannya pada sofa menahan dari badannya terterumus kebelakang."Alooo, sian nye dia! Engkau dalam flight tidur je kerja kau! Mana tak sakit pinggang kau tu,mel ku sayang..! Herr, ikutlah pasal puan amyra suruh aku awasi kau. Habislah kau malam ni aku ikat tangan kau dengan tali! Biar kau tak buat hal!"Ugut yan berbaur usikan. Cepat ditepis bila sekali lagi bantal sampai kemukanya, ni kalau bantal dah habis silap-silap dengan pasu bunga dia baling kemuka aku! Baik aku gerak dulu larhhh, nyawa lagi penting uikkkk. Lagi-lagi single macam ni!"Restlah kejap kalau kau penat mel, sebab kita gerak ke sana kan lepas maghrib ni baru pukul 5..Sempat lagi kalau kau tidur ke baring. Nanti aku pesan dengan diaorang supaya jaga depan bilik kau supaya tak ada siapa ganggu kau, wokeng tuan puteri ku Yang musyuk-musyuk?!"

3 bulan untuk kita  ✔Where stories live. Discover now