"Hello ma? Yea.. Sorry ma semalam mel, ha?Aunty jamliyah sendiri call mama kata mel stay sana? Serious ma mel tertidur tak sengaja.. Kebetulan pula ilya pun ada situ tuh mel tertidur.. Aaa maybe mel balik esok je kowt sebab harini mel nak hantar kertas kerja dekat atok.. Emm ky ma.. By, love u.. Hahaha ky-ky mel ingatlah.. Yea mel stay dekat apartment mel.. Mama dengan papa tak yahlah risau!"
Talian diputuskan seterusnya melinda memandu keretanya menuju ke skl apartment untuk menginap dan membersihkan dirinya disana kerana mengenangkan hendak pulang ke rumah juga agak jauh untung sahaja segala kertas kerja memang sudah siap diletakkan didalam kereta ekoran katanya semalam hendak hantar tetapi terjadi pula insiden aryan pengsan dirumahnya kerna itu lah nak tak nak terpaksa dia menghantar aryan pulang ke rumah.. Nasib baiklah mummy aryan memberitahu keberadaanya kepada puan amyra terlebih dahulu semalam jikalau tidak balik ni bernanah telinga aku dengar mama bebel kan aku.. Kemana je kau anak Dara?! Haaaa kenapa tak balik semalam?! Buat apa?!Dengan siapa?! Pada jam dan saat Yang keberapa?! Fuhhhh, kalau macam tu patutnya dulu puan amyra jadilah pegawai polis bukannya pramugari. Perjalanan diteruskan menuju ke apartmentnya, radio dikuatkan untuk memecahkan kaca kesunyian disaat ni kebetulan pula lagu favourite nya dimainkan secara tak sengaja air matanya menitik rasakan kerinduan Yang teramat sangat kepada yan, jikalau suatu hari nanti aku mula jatuh sayang pada orang lain adakah aku sudah bertindak mencurangi perasaan aku terhadap dia? Tak! Tak! Aku sangat sayangkan yan tapi.. Kereta diberhentikan secara mengejut menghasilkan bunyi brek Yang sangat kuat hampir badan melinda terhumban kehadapan, persoalan itu bermain-main difikirannya. Ya Allah betul ke aku mengkhianati atau mencurangi perasaan aku terhadap yan jikalau aku jatuh cinta lagi terhadap orang lain? Air mata jatuh berjujuran dari kelopak mata yang sejak tadi bertakung dengan air mata hingga tak lagi mampu ditahan, Ya Allah.. Bantu hambaMu ni. Aku tak kuat Ya Allah.. Sumpah tak kuat!
Tuk!Tuk!
Lamunan Melinda tersentak tatkala cermin pemandu diketuk oleh seseorang adakah sebab dia berhenti secara mengejut terjadi kemalangan tetapi sempat melinda tarik nafas lega disaat lelaki itu menunjukkan isyarat bertanyakan dia baik atau tidak yelah sebab aku kan berhenti secara mengejut. Rambutnya disisirkan kebelakang sambil membalas dengan isyarat jari 'ok' beberapa saat kemudian dia ditinggalkan sendirian disitu tak nak menganggu keadaan di tengah jalan raya terus dipandu kereta ke tepi jalan untuk merehatkan seketika mindanya dan fikiran yang terbeban dengan soalan rumit diperjelaskan atau mencari jawapan. Telefonnya berdering minta diangkat tatkala membaca nama diskrin bibir melinda mengukirkan senyuman.
Adam-Aaa Mel sorry kacau kau pagi-pagi, dekat Malaysia tengah pagi kan? Saja call kau Tanya khabar.. Dah Lama an kita tak jumpa rindu pula aku dekat kau.. Aaa maksud aku kau dengan dira! *start mengelabah sebab terlelas cakap*
Melinda-*gelak besar sebab anggap itu cuma gurauan*oiii jeybon sejak bila ni kau dah behave haa bila bercakap dengan aku?! Kau dengan dira memang pengacau sejati hidup aku mana korang pernah kasi hidup aku aman walau dalam sehari Adam! Eyyyy, aku dengan dira pun rindukan kau lah nanti bila dah balik Malaysia roger-roger kita pergi lepak semalam hisyam baru share one location kedai daging panggang baru buka.. Owh iya, So macam mana dengan holiday kau dekat LA? Masyuk ak awek sana?!
Adam-dasar kauuuuuuuuu! On je nanti dah sampai Malaysia aku Roger korang! Well biasa-biasa je.. Awek sini dengan kau cantik lagi k-*terhenti*
Melinda-*kibas-kibas rambut bersama muka riak nan takbur*aku memang cantik baru tahu?!*gelak supe nak terkeluar anak tekak*
Adam-*ikut gelak*ya elahh muka Lo kayak nenek lampir! Tapi ya.. Masih gua sa- erhh menyampah!
Melinda-cehttt sudahlah kau, aku nak drive ni! Nanti free ii aku call kau lah eh...kita video call ke dengan dira.. By am..
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomantikTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...