Dira menolak pintu bilik melinda setelah diketuk namun tiada respons dari rakannya itu kerana menganggap melinda masih tidur jadinya dia berniat hendak masuk dan kejutkan sahaja melinda supaya dia bangun dan makan bubur ayam yang dimasak olehnya namun matanya membulat besar, nafasnya mula turun naik dengan cepat dulang berisi mangkuk dan gelas jatuh tatkala melihat patung teddy bear betsaiz gergasi dengan darah sekitar badan dan kepala disisinya terdapat nota berdarah.
"Aerilll!!! Izz!!! Koranggg!!!!"Jerit dira sekuat yang boleh mengejutkan aeril dan izz sejak tadi bermain video game ditingkat bawah terkocoh-kocoh mereka berdua berlumba lari ke tingkat atas.
Aeril terngaga melihat teddy bear gergasi di atas katil adiknya. Weyyyy keajaiban apakah yini deyyyyyy!!
"Eh, aku ingat perempuan je period.. Rupanya teddy bear pun boleh period ek?!wahhh mesti jantina dia betina ni!"Seloroh aeril membuatkan dira dan izz melihat ke arahnya dengan pandangan Yang pelik macam 'what wrong with this guy?'.
Dira rasa macam nak ambil dulang Yang jatuh tadi then hentakkan kekepala si aeril ni laju-laju, time macam ni lahhh si aeril nak buat lawak behgong tak ley diajar dia tuh! Behgong dia memang panas-panas baru keluar dari oven kau tahu tak?! Okayyyy time macam ni kita kena mengelabah sebab ada patung gergasi dengan berdarahnya thennnnnnn melinda dah hilang! Si aeril ni otak dia dah tercampak dari tingkat 9 apartment si melinda ke apa?!
"Oi, kau ni bodoh ke bangang?!"Nahhh sedas izz bagi dekat aeril.
"Ermmmm, stupid je.. "Seloroh aeril bersahaja sambil menayang muka tak berdosa dia dekat situ juga, dira dah cakap an tadi.. Dia punya behgong memang panas-panas baru keluar dari oven!
Laju dira dan izz menepuk ke dahi masing-masing
"Hey-hey stop! Korang nampak tak apa Yang ada depan mata and thennnn apa yang tak ada?!"Tanya dira nak hentikan pertikaman lidah antara izz dan aeril jikalau tak dihentikan sekejap lagi ada pula kang mereka lakukan adengan tumbuk menumbuk, duhhhh kenapalah aku terjebak dengan diaorang ni! Diisyaratkan kepada eizal untuk menelefon polis ekoran kehilangan melinda secara mengejut lantas terdapat nota berbaur ugutan.. Dira menepuk dahi mereka cuma boleh laporkan mengenai ugutan yang diterima sahaja tetapi bukan soal kehilangan melinda kerana mereka hanya menerima laporan selepas kehilangan dalam tempoh 24 jam.
Aeril gosok-gosok kepala langsung turun ke mata, alahhh dia ni nak buat quiz tak bertauliah pula dah.. Isyhhh mencik lah! Ingat dekat sekolah je cikgu suka bagi quiz si dira pun nak bagi quiz dekat aku? Mencik! Mencik! "Hemmm teddy bear Yang period?"
Tuk!
"Auuu sakitlah oi!"Marah aeril bila kepalanya dileku oleh dira secara mengejut eh aku menjawab quiz si dira je tau apahal tiba-tiba dia meleku kepala aku, eh cikgu dekat sekolah pun tak De leku kepala anak murid dia tau kalau Salah! Apoo masalah dia ni!
"Melinda hilang! Dannnnn ada nota ugutan! KAU NI BUTA KE VIRUS LEMBAP DAH SERANG OTAK KAU?!"Jerit dira betul-betul ditepi telinga aeril biar jelas terpapar memang sudah mak
Segenap tubuhnya rasa kesakitan memaksa melinda untuk bangkit dari baringnya lantas membuka matanya dengan seluas-luasnya, bau busuk bercambur hanyir mula menusuk rongga hidung membuatkan tekak nya hampir memuntahkan isi perutnya namun tetapi ditahan tak mahu lah muntah diatas katilnya. Keadaan disekelilingnya gelap gelita hingga menyebabkan kesukaran untuk melinda melihat keadaan namun masih juga gagal entah mengapa kakinya rasa sakit hingga jadinya dia berjaya untuk berdiri kembali terjatuh. Tapak tangannya yang tertekan pada objek keras dan tajam memaksa melinda angkat kembali tangannya itu dengan cepat terus ditolehkan kepala kekiri dan kekanan baru dia sedar ni bukan bilik dia! Bohong kalau biliknya sekotor dan boleh sehanyir ini. Ya Allah aku dimana? Melinda menapak berhati-hati dalam kegelapan itu sambil menjerit memanggil nama kedua abangnya berserta rakannya namun langsung tak ada sahutan, ya Allah.. Kemana diaorang pergi?
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomanceTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...