"Melinda"
"Ya??"
Matanya membulat besar. Owh tuhan!Melinda melihat kekiri dan kekanan silih berganti.Melinda come onnnnnnn Cuba untuk bernafas! Cepat bernafas! Aiihhh aku dah lupa cara nak bernafas ni tolonggg aku rasa dah tak cukup oksigen ni.. Ya Allah aku dah rasa nak mati ni! Merah padam muka melinda apabila dia menahan nafas semua angkara mengelabah sampai dia lupa nak dilepaskan, bila badannya dipusingkan ke arah bertentangan dari figura Yang berdiri menatap ke arah nya barulah dia berjaya bernafas. Akhirnya! Ni lah pertama kali dalam hidup aku mengelabah sampai tahap tak boleh nak bernafas. Tangannya ditahan pada dinding mengelakkan dari dia terjelepuk jatuh, lutut pula buat perangai nak bergegar pula! Lemah lutut aku uikkkk..
"Kau, melinda kan?"Soal figura itu untuk dapat kepastian angkara tak berpuas hati melinda Yang enggan melihat ke arah cepat nya dipusing kedepan untuk bertentangan secara empat mata supaya hatinya lebih yakin Yang gadis itu ialah melinda! Bahu melinda dicengkam supaya gadis dihadapannya itu tak lagi kekiri dan kekanan cubaan untuk melarikan diri. "Kau, melinda kan?!"Ulang lelaki itu lagi tapi dengan nada Yang lebih tinggi.
Melinda angukkan kepala dengan laju langsung menghembus dan menarik nafas dengan cepat, Ya Allah lelaki kiriman tuhan kah ini? Mukanya tu perfect Yang amattt!! Bibir dia tu mak aih pinkish mengalahkan perempuan tu tandanya dia tk pernah merokok! Rambut dia ala ala bad-boy tu Allah.. Cair jiwa aku! Bila kepalanya ditolehkan kesisi barulah dia terpesan gelang tangan Yang dipakai lelaki itu dan gelang ni cuma diberikan nya kepada...
"Adam?!"Jerit Melinda separuh teruja. Akhirnya mereka berdua terlompat bersama-sama kerana terlampau gembira, ni kalau orang tengok sah dia kata dah serupa beruk kena belacan tambah lagi kena panggang atas kuali! Alahh lantak pi lah beruk kena belacan ke! Kuali digunakan untuk panggang beruk ke! Yang penting aku dapat jumpa balikkk kawan Lama aku oiiii. Hengkauu rasa dah 5 tahun kowt wey berpisah! Contact pun tidak yelah aku faham adam busy untuk habiskan pelajaran asasi kejuteraan manakala si dira pula berada di asasi guaman mana lah sempat pegang telefon! Sibuk belajar jea, berbaloi jugalah kan Demi mendapat 4 flat?
Adam menekup bibirnya sambil mengerakkan tangan kiri nya ke atas dan kebawah ke arah melinda,hampir sahaja dia menitik kan air mata.Sejak dia datang dan mulakan bacaan yasin firasat dia kuat mengatakan gadis cantik berbaju kurung tu ialah kawannya dan yahhh!!ye weyyyy!!Aku pergi sini pun sebab Izz Yang ajak,katanya Melinda dah balik kemalaysia aku apa lagi start kereta terus pergi sini lah!Uikkk mandi lahhh kalau tak bau masyammm..Aku cari juga kelibat si melinda tapi tak nampak hahaha jangan salah faham wey aku cari melinda ver sekolah menengah bukan ver dh graduate okey?!Ni ya Allah...Boleh terkeluar biji mata aku tengok dia"Weyyy finally kau ingat juga aku! Wahh, seriouslah ni kau Mel?! Aku ingat gambar-gambar Yang kau upload dekat insta tu cuma edit dokkkk. Wuishhh!! Mel jom kahwin dengan aku!"Ujar adam dengan teruja bila rakan lamanya itu mengingati perihal dirinya, bertambah dua puluh kali ganda terkejutnya bila melihat penampilan melinda Yang sekarang! Okyyy sesiapa cubit aku kowt lah aku masih tidur diatas katil! Cantik macam ni baik aku cepat masuk line, kalau melepas ke tangan orang lain sia-sia je penantian bertahun Lama aku! Dahlah aku sukakan dia sejak sekolah menengah mahu menangis tepi dinding aku kalau dia kahwin dengan orang lain!
"Serious lah ni kau?! Weyy cubit aku!"Lengan dihalakan ke arah melinda
Melinda mencebik sambil berpeluk tubuh, main sedap mangkuk berhayun ni je nak ajak aku kahwin! Tah dia dah ada kerja ke tidak! Cehah bukan adam graduate dulu dari kau ke melinda.. Mesti dia dah kerja, gaji jurutera loaded apa? Hahaksss sudah! Tk kuasa aku nak kahwin dengan kawan baik sendiri, dah bermaki hamun lepastu berkau aku tiber nak berabang sayang fuhhhh muntah hijau aku 3 hari straight! Lengan adam jadi sasaran cubitan sengat lebah nya, haaa tadi memintak sangat dicubit bila dah kena tahu kau meraung sakit yea?! Walau aku dah berubah cubitan sangat lebah aku masih berbisa, ceheh poyo jelah kau nok!
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
Roman d'amourTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...