3BUK-16

5.8K 153 14
                                    

Yan melihat ke arah rakannya Yang membetulkan kedudukan camera agar dapat dilihat dengan jelas, setelah selesai pram menunjukkan thumbs up ke arah yan isyarat semuanya sudah baik Dan dia boleh mula berbicara.

Yan senyum ke arah camera masih menahan air matanya dari jatuh mengenangkan bertapa sesak dadanya hendak bicara kan soal ini. Hanya tuhan sahaja Yang tahu bertapa dia takut jikalau suatu hari nanti dia akan meninggalkan melinda untuk selamanya malahan mereka sudah terbatas antara dua dunia.Jikalau betul itu terjadi ya Allah kuatkan dia sebab aku tahu itu bukan lah suatu Yang mudah untuk diterima oleh melinda kerana kekuatan Dan keutuhan cinta kami berdua hanya dikau sahaja Yang tahu.Melinda maafkan aku yea kalau suratan takdir menyuratkan sampai situ sahaja jodoh kita berdua? Tangan yan bergerak kekiri Dan kekanan seakan melambai kearah seseorang sambil mengukirkan senyuman.

"Hy, sayang.. Mung-mungkin bila video ni dipasangkan biey dah tak ada lagi dekat dunia ni yah! Dah tak De dengan sayang lagi untuk selamanya Dan ketika itu jikalau sayang baru sedar soal kehilangan biey tolonglah jangan cari biey dimana-mana.. Sayang tak kan pernah jumpa, anggap sahajalah kita sedang bermain sorok-sorok Dan biey adalah pemenangnya! Sebab apa?! Sebab sayang tak kan pernah dapat jumpa biey tapi biey tahu sayang sedang mencari biey jadi tolonglah jangan lakukan perkara Yang sia-sia.. Teruskan lah kehidupan sayang yea? Jangan terlampau Lama berada dalam kesedihan sebab roh biey tak akan pernah aman kalau sayang terus menangis dan meratap atas pemergian biey. Haha, tahun ni kita tak dapat nak sambut iftar sama-sama.. Raya sama-sama.. Selalu sayang sibuk sangat nak baju raya samakan dengan biey? Maaf, tahun ni Dan seterusnya kita tak kan pernah sama atau pernah merayakan bersama lagi.. Hahaha kalau sayang nak sedondon jom kita pakai warna putih?! Tak pun coklat or hitam.. Aippp, jangan menangis. Girlfriend biey seorang Yang sangat kuat! Sayang kena teruskan kehidupan jikalau bukan untuk diri sayang ingatlah soal orang sekeliling sayang.. Uncle firdaus,aunty amyra and abang izz.. Diaoranglah harta dunia akhirat sayang.. Biey tahu sayang akan sangat terluka jikalau tengok video ni tapi apa pilihan Yang biey ada kan?Nak pesan..biey dah tak ada..jadinya video ni sahajalah Yang ada untuk sayang tengok"

Yan yang sudah dikawal oleh emosi. Kesedihan dikala itu tak dapat lagi menahan air matanya dari jatuh hingga mengenai seluar sleck Yang dipakainya.

"Biey redha jodoh kita tak sampai ke jinjang pelamin seperti pasangan kekasih Yang lain.. Tolong halalkan semua Yang terjadi antara kita berdua. Maafkan biey jikalau kehadiran biey selama ni dalam hidup sayang adalah sia-sia.. Haha iyelahkan sia-sia sebab sayang harap kita berdua bersatu tapi biey pergi dulu tinggalkan sayang! Ermm tapi biey janji, biey janji sayang tak kan tengok video ni sebab biey nak balik ke pangkuan sayang dengan selamat! Biey nak jadikan tengku melinda isteri sah kepada biey.. Tapi jikalau sayang tengok video ni, tahu lah apa Yang dah jadi yea? Hidup lah dengan baik, makanlah dengan teratur.. Lepasni dah tak ada siapa nak kejutkan puteri biey Yang musyuk-musyuk pemalas bangun sarapan ni lagi dah! Tak ada siapa nak temankan sayang makan aiskrim bila biey dah pergi nanti.. Sayang, I love u so much.. U my forever soulmate.. Jangan pernah jatuhkan lagi air mata sayang untuk perkara sia-sia. Jangan salahkan diri sayang atas perkara Yang terjadi Dan pengorbanan biey untuk sayang pun untuk di sia-siakan.. Oleh sebab itu sayang kena janji akan teruskan hidup! Teruskan hidup dengan orang Yang sayangkan sangat sayang sepenuh hati walau tak kan sama dengan biey. Hahaha Mana nak carikan penganti bf awak Yang hensem ni?!Dah, tak mau nangis.. Hodoh nanti!Kylah by sayang.. Cinta, rindu Dan kenangan kita akan biey bawa sekali dengan kematian biey.. Sukar tapi itulah kenyataan.. Tolong jangan benci kan biey sebab tinggalkan sayang dengan cara macam ni.. Tolong.. Se-selamat tinggal sayang...biey a-"

Pram mengesat air matanya cepat, siut tolll meleleh air mata aku ni sebab dengarkan ucapan si yan! Boleh pula dia merayu part last.. Yan mengesat air mata sambil melampaikan tangan langsung memberikan flying kiss terus bangkit tanpa menamatkan bicara menuju ke tepi tingkap Dan menangis melepaskan apa Yang terpendam dijiwanya. Pram menghalakan camera ke arah yan sambil berbicara"melinda kaulah wanita paling beruntung memiliki dia.. Percayalah suatu hari nanti jikalau terjadi sesuatu pada dia, dia betul-betul tak nak kau terus-terusan dalam kesedihan.. "

3 bulan untuk kita  ✔Where stories live. Discover now