PANG!
Satu tamparan yang kuat singgah kepipi izz membuatkan semua yang ada disitu terdiam tak berkutik melihatkan tindakan berani mati gadis itu apabila tiba sahaja ke wad kecemasan tak ada suatu perkataan pun yang keluar dari bibirnya terus on the spot langsung menghadiahkan satu tamparan kewajah putih milik izz hingga meninggalkan bentuk kesan tamparan berwarna merah. Tak cukup dengan itu dira mencengkam kolar baju izz sebelum menghumbankannya ketepi sehingga lelaki itu tersandung,luna yang hendak membantu tunangnya itu dicengkam kasar lengan oleh dira sebelum menghadiahkan tamparan ke wajah luna.Setelah menerima panggilan kecemasan dari aryan terus sahaja dia berkerjar kehospital, dari tadi dia sudah menyimpan perasaan marah yang terlampau dalam kepada izz, elok pula luna sibuk nak tolong terus sahaja dira hadiahkan sekali gus penampar. Sumpah aku tak tahu apa yang merasuk izz sampai dia berubah jadi macam ni sekali, aku betul-betul tak tahu dan tak faham!
"IZZ,PUAS HATI KAU SEKARANG?!PUAS HATI KAU TENGOK ADIK KAU SENDIRI TENGAH BERTARUNG NYAWA DEKAT DALAM TU?!AKU TAK TAHU NAK CAKAP KORANG NI JENIS LUPA DARATAN KE.. BODOH!Kalau haritu melinda tak tembak kaki todi,tahu apa jadi?!KORANG BERDUA MAMPUS dan kalau yan tak plan kan semua tu! Kalau dia serahkan bulat-bulat pada anak buah dia ada kemungkinan korang berdua dah jadi macam dia,mati!MATI!.. PENGORBANAN MACAM MANA LAGI YAN DENGAN MELINDA HARUS LAKUKAN UNTUK KAU NAMPAK BERTAPA BESARNYA PENGORBANAN DIAORANG?! Izz, yan meninggal demi selamatkan adik kau.. Tapi Kau sanggup perlekehkan kematian dia depan melinda yang dah terlampau sayangkan dia dan masih dihantui rasa bersalah! Cuba aku tembak luna sekarang apa perasaan kau?! APA?! Pernah tak sekali korang berdua fikirkan perasaan dia?! PERNAH TAK?!"Jerit dira seperti orang yang mula hilang kewarasan akhirnya berjaya juga dia menyedarkan izz dan luna yang selama ni dibelenggu ke egoan sesama sendiri yang mementingkan diri sendiri berharap pihak ketiga akan faham kesulitan dan kepayahan mereka dalam menyiapkan persiapan perkahwinan. Badannya dipeluk oleh ariana untuk menenangkan kembali dira yang mulai dikuasi oleh emosi bila mendapat tahu rakannya itu terus koma hingga kesaat ini tiada langsung khabar berita perlahan-lahan dilabuhkan punggungnya diatas lantai melepaskan air mata yang ditahan sejak tadi,ariana memeluk bahunya dengan erat seraya mengajaknya untuk beristifar terus bersabar menunggu berita mengenai melinda didalam sana
"Kau tahu tak hampir setiap malam izz.. Hampir setiap malam melinda menangis atas pemergian yan.. Setiap malam dia peluk baju arwah yan! Kenapa tergamak kau perlekehkan kematian dia? Kenapa?!"soal dira berulang-ulang kali.
Izz menyandarkan badannya pada dinding perlahan-lahan menurunkan badannya hingga punggung mencecah kelantai langsung menghelakan nafas yang agak berat, hendak kesali perbuatannya terhadap melinda pun tak ada gunanya. Dalam kejadian yang menimpa melinda orang yang seharusnya dipersalahkan ialah dia! Walhal fidaz sudah menasihatinya untuk meminta maaf kepada melinda dan berikan sedikit ruang dalam fikiran aku untuk memikirkan kesulitan yang dialami melinda tetapi aku tolak kerana ego. Aku yakin melinda akan tetap faham yang aku ini alami tekanan dalam kehidupan aku, pekerjaan malahan tempoh perkahwinan yang semakin mendekat. Syaitan mana lah yang merasuk dirinya disaat dia dengan tega menolak adiknya sendiri jatuh hingga berdarah tapak tangannya tertusuk pada serpihan kaca bukan aku tak nampak air mata yang jatuh kepipi melinda bila aku sentuh soal yan, tapi hati aku ni dah terlampau jahat.Makin melinda sakit semakin hati aku puas tetapi puas itu cuma seketika kerana dari rasa itulah aku terdorong untuk buat lagi dan lagi!
Seorang wanita separuh abad dengan pakaian jubah keluar dengan membaca fail dan beberapa kertas. Kepalanya tertoleh kiri dan kekanan seakan mencari sesuatu yang penting.
"Ni keluarga pesakit yang bernama tengku melinda ke?"tanya nya sekadar inginkan kepastian.
Mereka semua terus sahaja mendekati doktor tersebut apabila mendengarkan nama yang disebut oleh doktor itu sejurus itu Dira menolak kuat badan izz hingga terhentak pada dinding yang cuba untuk bangun,barangkali izz nak mengaku bahawa dia sebagai pewaris kuat kepada melinda,ehehhh jijik kau tahu tak jijik?!Lepas apa yang dia dah buat dekat melinda masih lagi yea dengan beraninya dia nak mengaku sebagai ahli keluarga kepada melinda?! Eh Kau cakap sikit dengan aku, keluarga mana yang tergamak buat ahli keluarga sendiri tercedera. Mata dira menatap tajam wajah luna dan izz silih berganti memberikan amaran supaya mereka jangan berani dekat atau membuka mulut mengenai hal tersebut, yah melinda kemalangan sebab kan siapa?! Sebabkan diaorang berdualah jadi nya dengan segala hormat dan berbahagianya aku nak katakan yang diaorang ni langsung tak layak nak masuk campur dalam urusan ni! Heh, mungkin sahaja mereka rasa bertanggungjawab atas apa yang terjadi kepada melinda tambahan lagi Disitu cuma ada izz dan luna itu yang sibuk nak mengaku sebagai pewaris.. barangkali sahaja tengku firdaus dan puan amyra masih dalam perjalanan untuk kesini, memang agak sukar hendak kesini tambahan ini waktu puncak memang banyak jalan jem tadi pun dia nekad je naik motor dengan bakal tunang dia lepastu pandai-pandai ah selit!
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomanceTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...