"Miss,coffee or tea?"Soal pramugari kepada gadis Yang asyik membaca novel cinta sehinggakan tak menyedari kehadirannya.
Tangannya sahaja diangkat isyarat tidak mengapa, barusan sahaja tadi dia meneguk air mineral Yang diberikan oleh pengawal peribadinya tak akanlah dia akan rasa dahaga lagikan? Diteruskan pembacaanya Yang tergendala sebentar tadi, yah ini lah kebiasaanya sejak menetap dinegara orang iaitu menghabiskan waktu Yang terluang dengan membaca novel siri pembunuhan dan juga novel cinta. Baginya kehidupan ini memang agak sulit tak seperti novel cinta Yang berhujung menemui putera idaman bernikah dan penamat bahagia kerana kita hidup didunia nyata.. Yah, dunia Yang penuh dengan pancaroba. Setelah kepala aku sedikit pening apabila membaca novel sewaktu dalam penerbangan,aku letakkan Novel tersebut ditempat penyandar bersebelahan dengan aku langsung memejamkan mata seketika. Peristiwa Yang menimpa aku sudah 5 tahun berlalu tapi setiap kutukan, hinaan mereka tak kan pernah aku lupakan! Aku menyimpan dendam pada lelaki Yang menjadi cinta pertama dalam hidup aku! Kerana rupa aku dicampak seperti kain buruk! Argh, aku benci dia! Jikalau sahaja aku bertemu dengan dia diwaktu ni akan aku pulangkan kembali segala perbuatan dia.. Segala kata hinaan Yang aku terima, segala aib Yang aku rasai akibat perbuatan dia!
Aryan senyum nipis ke arah melinda langsung memberikan gadis itu coklat kitkat dan sejambak bunga mawar putih. Melinda tersipu-sipu malu disaat menerima hadiah pemberian dari lelaki Yang paling diminati nya itu, bayangkanlah dia sudah mengikuti Instagram lelaki tu malahan melihat semua perlawanan yang disertai lelaki itu akhirnya dia sedar juga kehadiran aku!
"Boleh ikut aku sekejap,aku ada 'kejutan' yang lebih besar untuk kau..aku pasti kau akan suka..Lagipula harini kan hari jadi aku..aku nak kau ikuti kemahuan aku"
Laju sahaja melinda anggukan kepala beberapa kali setuju sahaja dengan kemahuan lelaki itu.Kemana sahaja lelaki itu pergi diikutinya,rupa-rupanya aryan membawanya kekelas.Kotak bersaiz sederhana diberikan kepadanya terkejut sekali dia tatkala aryan memegang bahu nya seraya berbisik.
"Malam ni,datang pakai gaun ni okey..dalam ni aku dah tuliskan location..Jangan kau tak datang..sebab party tak akan dimulakan tanpa kau ..sayang"Habis sahaja bicaranya aryan keluar dari kelas sambil senyum sinis.memanglah party tak kan dimulakan tanpa kau sebab kegembiraan baru dimulai..heh,sadis!
*pada waktu malam, sekitar jam 9 malam di restaurant red wolf..
Melinda menutup pintu audi x7 hitam dengan cermat lalu melihat kembali alamat Yang diberikan oleh aryan petang tadi. Betul lah ni lah alamatnya. Tersenyum lebar dia apabila teringatkam ayat aryan Yang mengatakan 'sebab part tak akan dimulakan tanpa kau.. Sayang' diakhir ayat aryan membuatkan dia tersenyum sampai ke rumah! Nasib baik sahaja puan amyra tak mengetuk kepalanya dengan kuali sebab tersenyum seorang diri, mana tak nya tengah makan pun boleh senyum! Dikemaskan penampilannya, gaun Yang diberikan aryan memang cantik tapi sedikit ketat pada badannya, argh biarkan lah.. Aryan dah berikan aku gaun ni.. Jadi aku kena pakai!
"Thanks, pak mat. Nanti mel call kalau dah balik.. Er korang tunggu dekat sini je biar aku naik seorang ke atas"Beritahunya kepada pemandu dan bodyguard nya.
Aryan Yang sedang berseronok berbual dengan gadis cantik Yang datang ke party harijadinya terhenti apabila Zakwan menunjukkan isyarat ke tangga, hendak terburai ketawanya bila melihat penampilan melinda malam itu. Jikalau gadis kurus Yang pakai mungkin cantik, ni dah serupa sarung nangka Yang bila-bila masa sahaja isi nya akan terkeluar.
"Hey, mel.. Finally u datang juga! Guysss stop party kejap! Aku ada pengumuman untuk korang semua! Mel tunggu sini kejap okay?"
Gadis itu angukkan sahaja kepala langsung tak berfikir buruk mengenai aryan dan hanya berhusnuzon. Walaupun tetamu dan rakan-rakan sekolahnya tertunduk-tunduk mentertawakan penampilannya dia tak peduli kerana dia rasakan gaun ni sangat istimewa yelah pemberian dari aryan kan.. Bulat mata melinda saat melihat farisha, gadis cantik disekolah mereka turut memakai gaun Yang sama dengannya. Dia hanya senyum apabila gadis itu memandang dengan pandangan jengkel ke arahnya.
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomanceTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...