Majalah Wanita dibelek-belek oleh Melinda yang asyik mengunyah epal tanpa berhenti, matanya bergerak kekiri dan kekanan membaca maklumat tanpa mengeluarkan suara walau sedikit pun. Bibirnya menguntumkan senyuman nipis tatkala kedengaran gelak ketawa pengawal nya yang sedang menonton televisyen bersama berdua diruang rehat manakala tiga orang lagi berkawal diluar. Ekoran kejadian dia hampir 'membunuh diri' tengku firdaus tak pernah benarkan nya sendiri khuatir sekali lagi aku cuba mengakhiri hidup aku entahlah yang sebenarnya aku pun tak berapa ingat soal kejadian itu kerana apa yang aku boleh katakan disaat itu aku seperti orang yang pengsan langsung tak sedar apa telah terjadi sekitar aku. Walau sekuat mana aku Cuba ingatkan kembali kejadian itu tapi satu pun aku tak ingat langsung sebaliknya keadaan menjadi memburuk tatkala kepala aku sakit Yang melampau kadangkala aku menangis menahan kesakitan ada juga kadangkala aku menangis sebab tak dapat nak mengingati apa-apa soal masa silam aku. Dira ada mengatakan sebelum aku koma aku telah alami kemalangan Yang berpunca ketidakstabilan emosi kerana bergaduh dengan abang aku sendiri, izz. Yah lelaki asing yang aku langsung tak ingat itu ialah abang aku, gila! Tapi itulah faktanya kerana tak mungkin sahabat baik aku berbohong kan? Kebelakangan ni banyak juga kejadian aneh tapi Yang peliknya aku tak mampu ingat satu pun! Erh, lagi menjengkelkan tiga manusia yang paling aku tak suka asyik Cuba untuk datang melawat aku katanya nama mereka ..aisyhhh luna, izz dan aryan. Aku ingat soal aryan kerana satu persatu perbuatan jahat dia tersemat dalam fikiran aku tapi tidak soal luna dan izz tetapi itulah.. Walau aku tak dapat ingat soal mereka berdua setiap kali berdekatan aku sendiri tak mampu mengawal kemarahan aku. Lagi aku cuba untuk ingat dan bertenang makin maraklah api kemarahan aku. Jauh sangat aku termenung agaknya sampaikan eizal dan azril Yang baru keluar dari ruang tamu pun aku tak sedar.
"Uik, jauh termenung! Ingatkan siapa tu?!"Usik eizal menyedarkan melinda kembali kedunia nyata.
Melinda memberi reaksi dengan tergelak kecil langsung menghayunkan sekali gus majalah ke lengan eizal tanda memarahi lelaki tu, yahhhh aku dengan pengawal dah bukan macam pekerja dengan anak majikan tapi lebih kepada adik dan abang mungkin? Sumpah aku katakan diaorang jaga aku dengan baik sekali, jangan aku nak mengaduh kesakitan nak berdecit sebab tak selesa pun diaorang akan berusaha untuk atasi. Haih, kalau sahajalah diaorang abang kandung aku Yang sebenar kan mesti akulah adik terbahagia didunia ni. Dira menceritakan segala perilaku abang kandung aku sendiri entahlah pada umumnya apa aku boleh katakan manusia macam izz tak layak jadi suami kepada sesiapa atau abang kepada seorang adik kalau begitulah sikapnya.
"Merepek! Merepek! Eleyh, ril semalam siapa ehh dok call bersayang tengah malam? Ermmm sape ek nama dia. Zal.. Zal.. Eizal?!"Melinda tergelak besar diikuti oleh azril memahami usikan gadis itu mana taknya bukan main sweet jeybon seekor tu on the phone dengan awek dia memang dasar tol tak hormat orang single!Melinda yang dah terlena pun bangun balik dengarkan suara eizal bila berbual dengan awek dia fuhhh.
"Alahiii nak kutuk aku kononnn, kau pun apa kurangnya dulu kalau on the phone dengan arwah y-"Ayat eizal dipotong cepat oleh azril kerana kalau melinda mendengar ayat tersebut hingga habis entah apalah reaksinya. "Kau nak makan apa? Aku oderkan dari food panda biar kau gemuk ni dh macam rangka hidup aku tengok!Ppali ppali(cepat ii)"
"Pizza! Jommmm makan pizzaaaaa!!!"Kata melinda dengan teruja seperti anak kecil ayat eizal terus dilupakan begitu sahaja bila mendengarkan offer dari azril. "Orang Yang tak pandai hormat orang single kena belanjaaaa!!Kan azrilll,eizal belanjaaaaa"Sambungnya lagi membuatkan mata eizal terbeliak. Fuhhh kopak duit aku camni! Kojam punya melinda!
Gadis itu tergelak melihat reaksi spontan dari eizal isyh tak kan lah aku ni tak berakal nak suruh eizal bayar makanan kitaorang berapa sangat lah gaji dia tu, tiga keping not 50 diberikan kepada azril diisyaratkan untuk oder pizza dan set makanan sebanyak Yang boleh untuk pekerja mereka disini lagipun dia nak balas dendam sejak seleranya ada kembali! Muahahahaha.. Sedang dia dan eizal saling berbual mengenai teman wanita eizal keributan diluar menganggu ketenteraman melinda apabila azril memberitahu ada izz dan luna wajah melinda mulai kemerahan seakan menahan amarah. Diisyaratkan untuk mengatakan dia enggan menemui mereka dan dilarang untuk masuk kewad nya. Ternyata arahannya itu hanyalah semakin menambah buruk keadaan bila suara izz lantang memarahi pekerjanya. Okay jantan tu dah melampau! Tak ada siapa boleh marahkan pekerja aku sebab diaorang dah macam ahli keluarga aku sendiri, jadinya siapa sahaja kan membiarkan ahli keluarganya dimarah atau dilemparkan kata-kata kesat. Lengan baju dilipat okeyyy perangai gengster dah maiiii dahhhh,mafia melinda dah nak keluar! Uisyhhhhh seronoknyaaa kau maki pekerja aku yea? Uhuhhh dengan betina tu sekali join sekali yeak?! Okayyy kau tunggu bila aku dah keluar nanti!
YOU ARE READING
3 bulan untuk kita ✔
RomansaTengku aryan Mikael sangat bencikan seorang gadis gemuk Yang bernama Tengku melinda adriana namun seiringnya berganti tahun pertemuan pertama mereka berikan imbak besar kepada aryan yang entah dimana permulaanya boleh jatuh cinta pada melinda yang d...