Hoofdstuk 11 (Tine)

60 3 2
                                    

"Ik doof het vuur wel!" zeg ik tegen de rest en verdwijn met een emmer water terug de tuin in. Ik dacht dat iedereen zich ondertussen al binnen verzamelt had, maar wanneer ik buiten kom zie ik Andy nog bij het kampvuur zitten. Hij zit naar de sterren te staren en ziet niet dat ik opnieuw naar buiten kom. "Nog aan het genieten van de mooie avond?" vraag ik wanneer ik mijn hand over zijn rug laat glijden. Andy draait zijn hoofd naar mij en lacht me toe. "Ja! Ik dacht, ik kijk nog even naar de sterren om de drukte in de badkamer te vermijden." zegt hij. "Dat is slim gezien van je!" antwoord ik en ik ga dichter bij Andy zitten. Ik voel mijn gsm trillen. Ik neem mijn gsm uit mijn zak en zie dat het mijn moeder is. "Wie is het, als ik dat vragen mag?" vraagt Andy. "Mijn mama. Voor ik naar buiten kwam heb ik nog snel een sms'je gestuurd om te vragen hoe het met Rafaël gaat." "Hoe is het trouwens met Rafaël?" vraagt Andy nieuwsgierig. Hij zit echt in met Rafaël en hij heeft me ook tijdens de hele zwangerschap zo goed mogelijk ondersteunt, ook al wist hij op momenten niet zo goed hoe hij dat het beste deed. Die twee zijn dikke vrienden! "Goed he! Het is een tof kereltje, helemaal de mama!" lach ik. "Als hij net zoals zijn moeder is, dan is het inderdaad een topkerel! En ook wel een knap manneke he!" knipoogt Andy. Weer krijg ik dat warme gevoel vanbinnen. Ik glimlach dankbaar voor zijn lief complimentje.

Andy zucht diep, staart voor hem uit en ik zie hoe een traan opwelt in zijn ooghoek. Hij probeert ze te verdedigen. Het lukt, maar zijn ogen blijven er glanzend uitzien. Ik wrijf over zijn rug en kijk hem aan. "Wil je erover praten?" vraag ik stil. Andy knikt zachtjes. "Tine, ik moet je iets opbiechten." begint hij stil. Ik kijk hem aan. "Vertel maar." stel ik hem gerust. "Ik ben bang, bang om terug iemand in mijn leven toe te laten en Nina te vergeten. Ik wil Nina niet vergeten!" Hij kijkt me doordringend aan. "Dat begrijp ik, en je zult Nina niet vergeten want ze zit in je hart en gedachten. Jullie hebben 3 jaar lang jullie leven met elkaar gedeeld, maar je mag geen bang hebben om iemand nieuw in je leven toe te laten." antwoord ik hem rustig en stil. Ik wrijf troostend over zijn rug en ik zie hoe Andy voorzichtig dichterbij komt met zijn hoofd. Ik laat hem gewoon doen omdat ik weet naar waar hij naartoe wilt gaan. Ik laat hem de eerste stap zetten zodat ik hem niet afschrik om iemand terug lief te hebben. Wanneer onze lippen nog maar een paar centimeters van elkaar verwijderd zijn zegt Andy "Ik ben verliefd op je Tine. Al vanaf de allerbeste keer dat ik je zag in Center Parcks. Maar omdat we ons contact zijn verloren en ik dacht dat ik jou nooit meer zou zien heb ik iemand anders gezocht. Maar nu je terug bent zijn die gevoelens terug, al een tijdje, maar ik heb het nu pas toegegeven aan mezelf dankzij jouw woorden die ik nodig had om de stap te zetten!" Ik glimlach en streel zachtjes over zijn wang en ik sluit mijn ogen. Ik voel Andy zijn hemelse lippen op de mijne. Hij kust me en ik kus hem terug als teken dat ik ook verliefd ben op hem. Eindelijk heeft hij de stap gezet om iemand nieuw in zijn leven toe te laten en daar ben ik blij om. Na onze kus open ik mijn armen en geef hem een knuffel. "Ik ben trots op jou!" zeg ik zacht in zijn oor tijdens onze omhelzing. We blijven nog even in stilte genieten van de sterrenhemel. Ik merk aan alles dat Andy hem opgelucht voelt nu hij de stap heeft gezet en ik er positief op reageerde. "Ik denk dat ik maar eens naar binnen ga." zeg ik na een tiental minuutjes. "Het wordt morgen vast en zeker een drukke dag." Ik sta recht en geeft hem nog een kus. "Ik kom zo!" zegt hij zacht. Ik knik en ga naar binnen en zet me nog even in de zetel. Andy staat uiteindelijk zelf ook recht. Hij dooft het vuur en hij verband hem wanneer hij zeker wil zijn dat het vuur volledig gedoofd is. Hij komt naar binnen en meteen laat hij er lauw water overlopen. Ik ga naar hem toe en help hem. "Kom, zet je in de zetel. Ik ga je verzorgen." Andy knikt en gaat met een handdoek onder zijn arm in de zetel zitten. Ik neem de EHBO-kist en verzorg Andy zijn arm. Hij bedankt me door me een kus te geven op mijn lippen. Ik glimlach en wrijf zachtjes over zijn rug wanneer ik de EHBO-kist terug op zijn plaats zet. We maken ons klaar om in bed te kruipen. Ik geef Andy nog een laatste lange liefdevolle kus en ga stil de kamer binnen en kruip onder de wol. 00u17 zie ik op mijn gsm verschijnen. Met een goed gevoel val ik in slaap.

The power of true loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu