Hoofdstuk 22

43 1 0
                                    

Andy pov
Ik word wakker doordat er een lichtstaal in mijn ogen schijnt. Ik voel meteen een stekende pijn in mijn hoofd. Ik grijp met mijn hand naar mijn hoofd en wrijft over mijn gezicht. Ik kijk opzij en zie hoe Tine opgerold tegen mij ligt. Ik streel het haar dat in haar gezicht hangt achter haar oren waardoor ze zachtjes kreunt. Ik had ook wel wat rugpijn, op een zetel slapen met twee personen is niet bepaald gemakkelijk en comfortabel. "Goedemorgen schoonheid!" fluister ik. Ik geef haar een lieve kus op haar lippen en ze begint meteen te glimlachen. Ik denk terug aan gisteren wanneer ik Tine ten huwelijk vroeg. "Seg schatje, heb je het eigenlijk al op Facebook gezet dat we verloofd zijn?" vraag ik stil. Ze schud haar hoofd en geeft haar gsm. Ik neem een foto van Tines hand en geef de gsm weer aan Tine, zodat ze de foto op Facebook kan zetten. "Wat heb je erbij gezet?" vraag ik nieuwsgierig. "Ga zelf maar kijken he!" lacht Tine. Ik neem mijn gsm en ga snel naar Facebook. Tine heeft me getagd in de foto. "Soon to be, Tine Peelman! 💍❤️" had ze erbij gezet. Ik like de foto en probeer Tine een kus te geven wat niet gemakkelijk is als ze met haar hoofd op mijn borstkas ligt. Meteen krijgen Tine en ik allerlei meldingen binnen, dus zetten we onze gsm even uit. "Daar kijken we straks wel naar!" lacht Tine. We genieten nog even van ons momentje voor we naar het commissariaat moeten. Tine en ik dromen al een beetje over onze bruiloft waardoor ik terug indommel.

Tine zet haar gsm na een tijdje terug aan. "Ik heb nog geen telefoon gekregen van mijn moeder!" roept ze verbaast. Normaal is Tines mama de eerste die haar opbelt als ze iets belangrijks op Facebook zet. "Stuur haar een berichtje en zeg dat ze haar Facebook eens moet checken!" zeg ik half slapend. Ze neemt snel haar gsm en begint te typen. Na dat ze het berichtje heeft getypt leest ze het voor. "Hey mama, kan je even je Facebook checken? Ik denk dat je dat wel wil zien..." leest ze luidop voor. Ik knik als teken dat het goed is en ze verzend het berichtje. Ze legt haar gsm weer weg en ik neem haar dichter tegen me aan. "3...2...1..." zeg ik en op dat moment krijgt Tine telefoon! Ik knipoog naar Tine en ze zet de gsm op speaker!

"Tine!" roept haar moeder blij. Ik lach stilletjes. "Mama!" antwoord ze. "Heeft Andy je ten huwelijk gevraagd?!" vraagt ze verontwaardig. "Jaaaa! Net wanneer we het nieuwe jaar zijn ingegaan!" zegt ze terwijl ze mij verliefd aankijk. Ik geef haar half slaperig een kus op haar voorhoofd. "De ring is echt prachtig! Rafaël is heel blij!" zegt ze blij. "Dank je mama!" zegt ze glimlachend. "Mag ik Andy eens even!" vraagt haar moeder. Ze wilt de telefoon aan mij geven maar wanneer ze merkt dat ik ondertussen alweer ben gaan liggen port ze in mijn zij. Meteen krimp ik ineen. "Mama wil je spreken!" zegt ze op haar meest serieuze en strenge toon. Ik kijk haar onbegrijpend aan en neemt haar gsm vast. "Hallo?" zegt ik slaperig. Ik zet de telefoon op speaker. "awel awel awel Andy, wat deed jij tijdens Nieuwjaar met mijn dochter?" Vraagt haar moeder. Ik wrijft onbegrijpend door mijn haar en vervolgens door mijn gezicht. "Wat bedoel je?" vraag ik. "Mijn dochter ten huwelijk vragen!" zegt haar moeder. "Echt super! Ik ben blij voor jullie!" lacht haar moeder. Ik glimlacht en geef de telefoon weer aan Tine. Meteen plof ik weer neer in de zetel. "Meneer is nog moe!" zegt Tine tegen haar moeder. "Tijd om hem dan wakker te maken, he schat!" zegt haar moeder geheimzinnig. "Inderdaad! Tot straks he mama!" grinnikt ze. Ze legt af en ze steekt haar gsm opnieuw in de oplader die beneden is blijven liggen. Zoals haar mama al zei, zal Tine me 'wakker maken'. Ze kruipt dicht tegen me aan en zachtjes wrijft ze over mijn borstkas. "Ben je wakker?" fluistert ze. "Misschien, hangt ervan af..." antwoord Ik. Ze geeft me zachte kusjes rond mijn oor. "En van wat dan wel?" fluistert ze tussen twee kusjes door. Ik draai me om en klem mijn armen rond haar. "Dat bepaal je helemaal zelf!" zeg ik mysterieus. ze glimlacht en laat haar wijsvinger over mijn wang glijden. Ik kijkt diep in haar ogen en leg mijn hand in haar nek. Ze brengt haar hoofd langzaam dichter naar dat van mij. Net voordat onze lippen elkaar raken stopt ze en doet ze een paar keer alsof ze mij gaat kussen door steeds bijna mijn lippen te raken. "Tine, stop met me te plagen!" mompel ik. "Oke, nu heb ik je wel genoeg geplaagd." Ze laat haar handen rusten op mijn hoofd en geeft me een lange kus. "Beter?" vraagt ze. Haar vraag wordt beantwoord door een lange kus van mij. De vlinders in mijn buik dwarrelen als een gek rond waardoor het moment steeds intenser wordt. Ik begint haar nek te verkennen en zij begin aan mijn pyjama te prutsen.

Tine ligt in mijn armen en samen liggen we nog wat na te genieten van wat er net gebeurt is. "Je bent echt geweldig, schat!" zucht Tine. Ik geef haar een knuffel en tegelijkertijd een kus op haar hoofd. Ze legt zich goed en legt haar hoofd op mijn borstkas. "Ik voel en hoor je hart kloppen!" glimlacht ze. "Alleen jij laat mijn hart kloppen!" zeg ik. "En vannacht en daarnet sloeg het wat harder dan normaal zeker?" knipoogt ze terwijl ze door mijn haren streelt. "Wat denk je zelf?" zeg ik. Ze laat haar vingers over mijn gezicht wrijven. Ze neemt mijn hand vast en haakt onze vingers in elkaar. Ze legt onze handen onder haar hoofd en sluit haar ogen weer. Ik lach en sluit mijn ogen ook nog even, Rafaël is nog bij de moeder van Tine en we moeten pas vanmiddag naar het commissaris.

Tine pov
Ik wordt wakker door mijn gsm die trilt. Het zullen berichtjes zijn van vrienden die ons proficiat wensen.  Ik kijk snel naar Andy. Die ligt nog in dromenland. Ik sta rustig recht en leg het dekentje over Andy. Ik geef hem een kus op zijn voorhoofd en ga vervolgens naar de tafel waar mijn gsm ligt. Ik lees alle berichtjes en antwoord ze één voor één. Nadien spurt ik naar boven en ik neem snel een douche. Ik doe mijn politiebroek aan en vervolgens het polotje. Ik kijk in de spiegel. Hier klopt iets niet... De polo is veel te groot. Ik neem het plaatje vast en lees het ondersteboven, A. Peelman. Daarom is de polo te groot natuurlijk, het is die van Andy! Lachend doe ik Andy's polo uit en doe ik de mijne aan. Ik doe een beetje make-up op en doe mijn haar bij elkaar. Ik leg de fleece vesten van Andy en mij over mijn arm en ik ga naar beneden. Stilletjes leg ik de vesten over de leuning van de grote zetel. Ook wel dom van Andy en mij eigenlijk. We zijn gisteren in de kleine zetel in slaap gevallen en niet in de grote, dat zou veel beter geweest zijn... ik kijk nog even naar Andy die vredig ligt te slapen. Ik ga stilletjes naar hem toe en streel door zijn haren. Er komt stilletjes aan beweging in Andy. "Schateke, wordt je wakker! Mijn mama gaat hier bijna staan met Rafaël en we moeten binnen drie kwartier op het commissariaat zijn." zeg ik rustig. Hij knikt en zet hem recht. Hij neemt me dicht tegen zich aan en geeft me een lange kus. "Ik ga me snel klaarmaken he!" zegt hij. Hij spurt naar boven en ik begin met de kleren op te rapen en ik schenk twee tassen koffie in en eentje met fruitsap die ik rustig op drink. Ik kijk snel op de klok die boven de deur hangt. 11u, binnen een kwartiertje staat mijn moeder hier en om 12u verwacht de chef ons op kantoor. Het water van de douche stopt met stromen, Andy gaat zich nu beginnen aankleden. Tijd om hem terug te pakken voor die ene keer dat hij mijn trui toehield op kantoor. Ik loop snel de trap op en ga voor de badkamerdeur staan. Heel voorzichtig open ik de deur. Andy wil net zijn polo over zijn hoofd trekken. Ik loop naar hem toe en houd de polo dicht. "Tine! Laat los!" zegt hij. "Nee, dat komt er nu van se! Dat heb je bij mij ook gedaan op het werk!" lach ik. Andy begint me te kietelen en ik laat zijn polo meteen los. "Oke oke, nu staan we gelijk!" zegt Andy. De bel gaat en ik ren snel naar beneden.

The power of true loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu