33. BÖLÜM
12 Mart 2007
14.25
SEVGİ DERNEĞİ / İSTANBUL
Atilla, yüzü gülerek daireden içeri girdi. Selim, birkaç arkadaşıyla, konuşuyordu.
" Selim hocam, bakar mısın?''
Selim izin isteyip, Atilla'nın yanına geldi.
" hayrola, ağzın kulağında"
" inanmayacaksın ama gökte ararken yerde buldum"
" neyi Atilla, açık açık söylesene "
" odana geçelim"
Atilla ile Selim, odaya geçtiler. Atilla kapıyı kapattı.
" hani birisi var diyordum, bizim üniversitede, fizikçi"
" evet... Adını gizli tuttuğun"
" boş ver zaten adını... Bana işi düştü... Elinde bir şey var. Ne olduğunu bilmiyorum, herkesten saklıyor"
" bu herhalde bir hastalık Atilla, yalnız değilmişsin"
" hocam bırak şimdi, beni iyi dinle... Üstünde yazılar ve işaretler var"
" bir dakika ne olduğunu bilmiyorsun ama yazı olduğunu biliyorsun, Atilla sen iyi misin?''
" hocam anlamadın mı, yazıyı çözemiyor, en sonunda bana getirdi"
" o şeyi mi?''
" hayır, bir kâğıda yazmış, çok akıllı ama ben anladım, yok bu yazıyı bir yerde görmüş de çok merak etmiş de benim için çözer misin?''
" yani Atilla"
" hatırlıyor musun dört ay önce araştırma için bir mağaraya gitmiştim"
" yani bahsetmiştin böyle bir şeyden"
" orada bu yazıyı ve işaretleri görmüştüm... Mağaranın derinliklerinde... Şansa karşıma çıkmıştı"
" yani Atilla hala anlamış değilim"
" mağaranın duvarında bu yazılar ve işaretler vardı ve üstüne yapılmış başka resimler... Yazım karakterlerine ve resimlerin çizimine bakılırsa bu yazı altta ve üstüne de çizilen hayvan çizimleri..."
" çok aydınlatıcı oldu Atilla"
" tamam, o zaman... Üsteki hayvan resimleri, geyik ve kurt, yontma taş dönemine ait... Böyle bir şeyi ilk defa canlı gördüm... Aşağı yukarı milattan önce 40,000 yıllarına dayanıyor"
" tamam, bak burasını anladım"
" altta kalan ise, içinde Latince de geçen yazı. Bazı kelimeleri o kadar açık ki... Bazı kaynaklar Latinceyi milattan önce en fazla 4000 yıllarına dayandırır... Anlıyor musun"?
" bir dakika, alttaki yazı 4,000 yıllarına üsteki yazı da 40,000 yıllarına, şaka mı Atilla"
" hayır, keşke şaka olsa... Bu... Bu müthiş bir şey"
" iyi de bu nasıl olabilir, bir kere mantıksız, zaman farkı var hem de geriye doğru"
" haklısın, adamın elindeki yazı, işte anahtar o"
" adam saklıyor diyorsun, hırsızlık mı yapalım"
" bu adamın elindeki her neyse iki tane var... Çünkü yazılarda ikileme kelimesi geçiyor ve diğerini bulursak, yazıyı çözme şansım olacak, o yazıyı asla çözemez"
" diğerini mi, nerede ve neyi çözmüş olacaksın"
Atilla'nın gözleri parlıyordu.
" ya zamana, tamamen hükmetmeyi ya da yaşamış en büyük uygarlığı, belki de insan olmayan varlıkları, yaratılışımızı planlayanları, "
Selim kahkahalarla gülmeye başladı.
" şimdi bu mağara yılardır orada ve sadece bunu sen fark ediyorsun öyle mi?''
" mağarada bir manyetik alan var hocam, halk mağaraya girmeye korkuyor, giren koyunlar kayboluyormuş, şimdiye kadar kimse girmemiş"
" oğlum Allah'a şükür ki sen kaybolmadın"
" hocam... Bana inanmıyor musun?''
Selim durdu. Ciddileşmişti.
" ne istiyorsun benden"
" bunu bu şekilde araştıramam, üniversitenin kaynakları yeterli değil "
" açık söyle Atilla bana, maddi kaynak mı?''
" evet... Ama maddi kaynak yetmez... sadece bir an için düşün... Bir an için... Ya doğruysa..."
" iyi de sadece elinde bunlar var"
Atilla güldü.
" başka bir şey daha var hocam... Keşke sana tam olarak anlatabilsem"
Selim, Atilla'nın gözlerindeki parıltıyı görüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
A.L.İ......... MATRUŞKA ( 2 )
Science FictionSIR ASINA YAKIŞANI YAPMALI BAZI ŞEYLER ADI GİBİ GİZLİ KALMALI