Alhamdulillah Sarah dan Zain dah selamat di nikah kan. Dah jadi Puan lah cik Sarah kita ni.
"Zain, jaga tau cinta hati I ni" aku melentokkan badan ku di bahu Sarah. "Mesti lah I jaga, tenang je" dia tersenyum senget.
"Ha, jangan lah you nak bagi Mira cokelat lagi. Kalau masih, siap you" Sarah ugut husband dia. Amboi baru sejam jadi isteri dah garang. Siap lah kau Zain dapat cik Sarah yang mulut puaka ni.
"Eh eh eh kau ni Sarah, cuba lah panggil tu abang ke sayang ke. Biar sweet gitu"
Sarah mengangguk "iyalah nanti malam aku baru panggil dia abang" Sarah menjeling Zain dengan gatal nya.
"Gatal" ucap ku.
"Ha untuk kau Zain, mohon bersabar dengan mulut puaka dia ni. Kalau dia bebel ke apa jangan kau sampuk. Biar je dia bebel sampai lebam, tak usah pujuk" Sarah bagi aku buku lima kat peha ku. Adoi. Jerit ku lumayan nyaring lah.
"Kau ni kan, Zain baik apa. Dia mesti pujuk aku" mula lah Sarah ni nak jadi the drama queen.
"Haha aku pastikan dia tak berani dah bebel kat aku. Ye tak?" Amboi pasangan ni. Sweet je.
"Sayang, mana sepupu you? Abang Farhan tu. Tak sampai lagi pun, siapa yang nak jadi pengapit you masa majelis bersanding nanti" aku dengar-dengar saja. Duduk diam sambil makan kek lapis Sarawak yang di bawa oleh Maklong daripada Sarah. Sedap.
Kek lapis belacan. Dia kata. Sedap. Memang hitam macam belacan. Hihi. Sebab guna coco powder, tak gitu ekh? Nanti lah aku belajar buat. Hehe.
Aku pun baru sedar, dari tadi au sorang je. Tak ada pula pasangan pengapit aku ni.
"Kejap lagi sampai lah tu" benar lah kata Zain. Seseorang di lambai Zain.
Aku pula masih tak pandang lah siapa agaknya tuan punya badan itu.
"Abang Farhan" laung Zain.
Aku pun segera berdiri dan menoleh ke depan.
Aik. Macam pernah tengok je aku mamat ni. Kat mana tapi eh?
Nampak dia senyum dengan aku. Aku pula senyum lah.
"Makcik syampu loreal kan?" Aku mengernyitkan dahi, begitu juga dengan Sarah dan Zain.
"Ha?" Aku terkejut dengan wajah yang lucu sangat lah.
Sarah dah gelak "makcik syampu loreal haha asal bang Farhan tahu Mira ni pakai syampu tu?" Sarah menyampuk sambil gelak.
"Hari tu jumpa kat tesco, abang dengan dia berebut nak beli syampu tu. Lynn titip hari tu" Sarah dan Zain mengangguk pasti. Aku pula hanya tersengih-sengih lah.
Matang orang nya. Kata itu lah yang tersirat di benak ku sesaat setelah berborak kejap dengan dia.
Seorang CEO dari Zareef Holding.
Macam Syah, dalam hati ku.
"Awak dah taken ke atau masih single lagi?" Aik. Dia tanya aku pulak.
"Saya janda" aku menjawab dengan jujur. Malas rasa nak menipu atau pun berselindung.
Biar lah semua orang tahu. Biar aku tahu siapa yang ikhlas berkawan dengan aku.
Dia ketawa. "Bair betul lah? Awak tipu!" Makin jadi dia gelak.
"Serius lah, saya dah janda. Tak percaya tanya dua orang tu" aku menujuk Sarah dan Zain yang tengah sibuk melayan tetamu.
"Kalau boleh tahu lah, kenapa awak boleh jadi janda?" Tanya nya pelan.
YOU ARE READING
Dia yang Aku Cinta ✔
RomanceAmira Batrisya tidak pernah terfikirkan akan menikah dengan seorang architect muda, handsome, dan kaya. "Mira....SHMILY" - Syah "Apa tu?" Aku bertanya pura-pura tak tahu. "See How Much I love You.." dia tersenyum simpul padaku. Ego itu adalah pem...