DyAC 33 (Before Final)

5.8K 97 2
                                    

"Fuyoooooooo" Syah berlari-lari macam budak-budak masuk ke dalam rumah, mengejutkan semua yang ada didalam sana.

"Kenapa ni Syah? Terpekik-pekik?" Papa dan yang lain hairan. Aku sudah tertawa di tahan melihat gelagat memalukan Syah itu. Kelakar nya dia.

"Syah...dan Mira akan berkahwin semula" semua menghela nafas lalu tersenyum memandang ke arah kami berdua. "Alhamdulillah" ucap semua orang.

Kak Luna mendekatiku "kalau cinta jangan ego" dia menjelirkan lidahnya padaku lalu pergi meninggalkan kami. Aku terkikik kecil.

"Jadi bila ni?" Papa bertanya. "Esok!" Jawab Syah tak pakai fikir. "Eeei awal nya, bagi lah masa nak uruskan ini dan itu, awak ni" papa mama dan mama Farah menggeleng "dah, korang dua bincang je dulu. Dah dapat keputusan tell us" aku dan Syah mengangguk laju.

Perbalahan akan segera terjadi lah ni nampak gayanya. Hihihi.

"Saya nak yang grand grand" ucapku spontan. "Tak nak lah, yang simple je asal berkat tu dapat" aku monyokkan muka.

"Aci gitu eh? Masa kahwin dulu dah sangat simple, sekarang ni bagi lah chance saya nak rasa. Sebab, sekarang ni kita bernikah sebab 'cinta' hehe" aku mengedipkan mata manja. Syah geleng-geleng kepala.

"Ye lah ye lah... saya ikut suka awak je lah. So, tak jadi kahwin esok lah?" Aku menggeleng "yup, around 2 weeks lagi? 2 minggu dari sekarang" Syah mengangguk aku tergelak sakan.

----------------
Sarah merenung jauh ke anak mataku, Zain pun ikut tenung sama. Dah macam penjenayah saja dorang buatkan aku ni. "Yang kauorang laki bini ni tenung aku apa kes?" Aku mengernyitkan dahi lalu membulatkan mata kearah mereka.

"Seri pengantin dah nampak" fiuhhh. Aku menghela nafas lega. Ingatkan nak bebel aku ke apa kan? Maklum lah dua orang ni kan busy body.

"Memang lah, makin cantik kan aku?" Cissss. Sarah mencebik, meluat lah tu dia layan kerenah aku ni. "Lepas tu kau datang pepagi buta ni apa hal?" Sarah bertanya bak gangstar kolumpo saja.

"Hello... ini dah 10 am k? Pagi buta apa benda kau ni" aku cebikkan muka. Sarah cubit pipi flawless aku ni "still pagi lah kan, so apa kes?" Aku tersengih-sengih.

"Kawankan aku pergi butik pengantin, please" aku memohon seraya melirik Zain, agar mengizinkan isteri tercintanya aku pinjam. "Pergi lah korang, biar saya jaga Qaseeh" macam tau tau saja Zain ni.

Aku bersorak girang "baik nya Encik seben Sarah ni, jom laaah tukar baju" aku menarik-narik lengan Sarah. "Ye kejap aku naik atas dulu" Sarah bangkit dari sofa dan segera naik ke atas.

"Qaseeh, aunty nak bagi Qaseeh uncle tau kejap lagi" aku menimang Qaseeh manja. "Waaaw best nyeee aunty, bagi kita teman main ye aunty" Zain pula ikut menyampuk, seolah-olah dia ni Qaseeh. Hihi. Cepat lah boleh bercakap Qaseeh, nanti kita bisa gossip. Ehhh tak boleh. Dosa. Hihi.

"InshAllah..." aku tersenyum simpul. "Daaah jom" Sarah turun dari atas. "....Sayang, I pergi dulu ye. Take care, kalau nak makan delivery je. Assalamualaikum" Zain tersenyum dan menjawab salam Sarah.

--------------
Terlalu rindu terlalu rindu jujur aku terlalu rindu tiada lain selain rindu

"Amboi, kemain kau karok eh" sambil memandu kereta aku geleng-geleng saja melihat Sarah menyanyi.

"Aku tengah happy tau, sebab bestfriend aku dah kembali. The real of her dah kembali" aku tersenyum simpul. "Bahagia. Itu je yang aku rasa sekarang ni" Sarah tersengih ke arah ku.

"Syukur Alhamdulillah kita panjatkan kepada Allah kan? Aku sponsor kau for wedding photos, nak? Solemnization and Reception. One package lah.." Mata ku terbeliak. Happy nyaaa. Zain kan ada studio sendiri. Dia seorang PG.

Dia yang Aku Cinta ✔Where stories live. Discover now