Μαύρο διαμάντι

49 17 5
                                    

Ταράχτηκε σύσσωμη η Ελλαδάρα μας. Όχι δεν έκανε τραμπολίνο ο Πάγκαλος και ο Βενιζέλος. Ο Γιάννης ο Αντετοκούμπο αρνήθηκε να υπογράψει αυτόγραφο πάνω σε ελληνική σημαία. Ναι το προφανές είναι πως σεβάστηκε την σημαία. Βέβαια μου γεννήθηκε μια απορία. Αφού ο μέσος Έλλην θεωρεί τόσο σημαντική την σημαία (της χώρας του βεβαίως και όχι οποιοδήποτε άλλη) και όχι ένα κομμάτι πανί γιατί την χρησιμοποιεί ως πανί όταν συναντάει κάποιον που θαυμάζει; Just saying. Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο αυτό μιας και ποτέ μου δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί πρέπει να υπάρχει το Ελληνόμετρο σε ότι συμβαίνει. ''Έλληνας ο Γιάνναρος'' κτλ κτλ κάτω από (κυρίως) αθλητικά σάιτ όπου όλοι οι λοβοτομημένοι ενώνονται. Έλληνας είναι διότι και καθότι έχει την ελληνική υπηκοότητα.Επίσης γιατί είπαμε πως μετράμε πόσο Έλληνας είναι κάποιος; Είναι σαν να μετράμε πόσο λευκός είναι κάποιος ή πόσο σκούρη τρίχα έχει κάποιος σε σύγκριση με κάποιον άλλον. Εν ολίγοις σε τι χρησιμεύει και πως προσδιορίζεται η μέτρηση ενός έμφυτου χαρακτηριστικού; Τι απορίες έχω και εγώ στην χώρα που γέννησε την παράνοια.

Βέβαια αυτό που δεν σκέφτηκε ο μέσος Έλλην είναι πως ο Γιάννης ενδεχομένως σκέφτηκε τον παραπάνω απλό συλλογισμό. Εκτός αυτού ο μέσος τυρόβλαχος δεν σκέφτηκε πως ο Γιάννης δεν γουστάρει να υπογράψει πάνω σε ένα σύμβολο για να το πάρει ο κάθε χαζοελληνοαμερικάνος για να αυνανίζεται. Επίσης ο Γιάννης δεν γουστάρει το πως ο Έλληνας πάει όπου φυσάει ο άνεμος. Κάποτε ο Γιάννης ήταν ο μαύρος ο αράπης ο ταμ ταμ ταμ και τώρα είναι ο Έλληνας Θεός. Κάποτε εύκολα κάποιος χρυσαυγίτης θα τον μαχαίρωνε ή στην καλύτερη να του αναποδογύρισε τον πάγκο. Τώρα τον έχει αφίσα δίπλα από τον Χίτλερ και τον Παπαδόπουλο. Σε αυτήν την χώρα λίγοι είναι ρατσιστές λόγω χρώματος. Οι περισσότεροι είναι λόγω χρήματος. Πόσο κοντά αυτές οι δυο λέξεις. Αν κάποιος είναι π.χ. Πακιστανός και δεν έχει στον ήλιο μοίρα είναι απλά σκουπίδι κτλ. Αν όμως έχει κότερο με 10 μοντέλα τότε είναι εθνοσωτήρας και μια επικείμενη επένδυση. Ο Γιάννης πιθανόν (και το εύχομαι) σιχαίνεται την πλειοψηφία της χώρας μας. Την σιχαίνεται γιατί το κράτος μαζί με την κοινωνία ποτέ δεν στάθηκαν στο πλευρό του. Μια ζωή ήταν απέναντι του όπως και σε κάθε μετανάστη-πρόσφυγα που είχαν λιγότερη τύχη από τον Γιάννη.

Ο Γιάννης αποτελεί τον εφιάλτη του Έλλην. Ο Γιάννης και ο κάθε Γιάννης που με μόνο εφόδιο την αγάπη της οικογένειάς του καταφέρνει από το τίποτα να φτάσει στα αστέρια και καθρεφτίζει ότι μισεί ο Έλλην. Βέβαια ο Έλλην ως το πιο ματαιόδοξο ον που αναπνέει στον έρμο πλανήτη μας κάνει τούμπες αν αυτός ο Γιάννης,ο μαύρος γίνει διάσημος. Τότε τιμάει την χώρα μας. Αν δεν έβγαζε εκατομμύρια από το μπάσκετ δεν θα την τιμούσε. Καταλάβατε σε τι κοινωνικό βόθρο ζούμε; Οι ίδιοι που μέχρι και στον τάφο της γιαγιάς τους έχουν γράψει Giannis Antetokounmpo #NBAVOTE γκάριζαν και έβγαζαν αιμορροΐδες όταν τον έβλεπαν στις παρελάσεις να κρατάει την ελληνική σημαία. Οι ίδιοι που τώρα δηλώνουν θαυμαστές του,όταν ήθελε ο Γιάννης να πάρει την ελληνική υπηκοότητα και να μπει στην εθνική τρώγαν και μπάμιες από τα νεύρα τους,βλ. Άδωνις Γεωργιάδης. Το να είσαι φασίστας και ρατσιστής είναι πολύ κακό. Το να είσαι φασίστας και ρατσιστής αναλόγως με το που φυσά ο άνεμος είναι τραγελαφικό. 

Ο Γιάννης είναι παίχτης που θα αφήσει εποχή. Το ξέρουν και οι πέτρες από τα νεφρά της γιαγιάς μου. Το δύσκολο όμως είναι να θυμάσαι πάντα ποιος είσαι και από που ξεκίνησες. Εύκολο να θαμπωθείς από τα φράγκα,την δόξα και ειδικά στο κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ στον κόσμο. Εύκολο είναι να σνομπάρεις την αλάνα που μεγάλωσες. Δύσκολο είναι κάθε καλοκαίρι να γυρνάς στην αλάνα και να παίζεις με πιτσιρίκια.  Δύσκολο είναι να βγάζεις σποτάκια για τους πρόσφυγες και να συμπάσχεις κάποιους πολύ πιο άτυχους από εσένα. Εύκολο είναι να υπογράφεις σε σημαίες και να πουλάς εθνιλίκι στα γίδια. Δύσκολο είναι να τιμάς έμπρακτα την χώρα σου μακριά από ρατσιστικές υπερβολές και λοιπά καραγιοζιλίκια που πουλάνε εδώ στους εγχώριους ιθαγενείς.

Ο Γιάννης δεν θα γίνει ποτέ του Στηβ Γιατζόγλου. Ποτέ του δεν θα κάνεις αγκαλίτσες με μέλη ναζιστικής τρομοκρατικής οργάνωσης. Ποτέ του δεν θα μιλάει σαν Ελληνοαμερικάνος νεόπλουτος για το πόσο θεάρεστο έργο κάνει η χ.α. Ποτέ του δεν θα πει πως τον Φύσσα τον μαχαίρωσαν λόγω ''μπάλας'' και πως τα ήθελε ο κώλος του εν ολίγοις. Ποτέ του δεν βγήκε δημόσια να πει ''τι κάνει το κράτος;''. Ο Γιάννης με το ταλέντο του άφησε το αστείο αυτό κράτος στην μιζέρια του. Ο Γιάννης πήγε στρατό (ναι,σε αυτή την γελοία υποχρέωση και ναι έστω για μικρό διάστημα) χωρίς να βάζει λυτούς και δεμένους για να πάρει Ι5 για να τρώει φρέσκα γιουβαρλάκια από την μανούλα και να μυρίζουν τα βρακάκια του σουπλίν. Όταν τον καλεί η εθνική δεν έχει λείψει ούτε μια φορά. Ούτε το φετινό καλοκαίρι που είχε μπροστά του το εννιαψήφιο συμβόλαιο και υπήρχε κίνδυνος να τραυματιστεί και να χάσει μια εκατοστάρα μύρια. Επίσης ο Γιάννης όταν πείναγε πήγαινε και πουλούσε cd. Επίσης ο Γιάννης το καλοκαίρι που δεν του δίνανε όσο έπρεπε τη μπάλα τα υπόλοιπα παιδάκια της εθνικής και κοιτάζανε να βελτιώσουν τα δικά τους στατιστικά, δεν γκρίνιαξε, δεν στραβομουτσούνιασε, δεν κατέβασε μούτρα, δεν έχασε το χαμόγελό του ούτε στιγμή. Α και τέλος ο Γιάννης ποτέ δεν γύρισε να πει την γραφική ατάκα ''Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της''. Όπως προείπα ο Γιάννης αν και με σκούρο δέρμα ποτέ του δεν πούλησε εθνιλίκι και οπαδιλίκι. Θα μπορούσε να το κάνει για να τον συμπαθήσουν τα εγχώρια ορκ. Προτίμησε να τους γράψει στα μεγάλα παπάρια του,να πάρει το ταλέντο του και να κάνει παπάδες στην Αμερική. 

Το μπάσκετ δεν το συμπαθώ και ιδιαίτερα. Συμπαθώ άπειρα όμως κάτι ανθρώπους σαν τον Γιάννη. Και τον αποκαλώ τόσο απλά Γιάννη γιατί στο πρόσωπο του βλέπω κάθε τυπάκι με σκούρο δέρμα και με μια πορτοκαλί μπάλα στα χέρια κάπου σε μια αλάνα στην Ελλάδα. Ο Γιάννης είμαι εγώ,είναι εσύ αλλά πάνω από όλα είναι ο κάθε πρόσφυγας-μετανάστης που έχει όνειρα. Προσωπικά σε ευχαριστώ τυπάρα που αποτελείς τον εφιάλτη του κάθε ρατσιστή και την αφίσα σε κάθε παιδικό δωμάτιο.













{TYS17} El diario de un locoWhere stories live. Discover now