Huzur Kokuyordu

1.3K 7 0
                                    

19.BÖLÜM
Didemi evine bıraktıktan sonra derin hislerim ve başımıza neden böyle şeyler geldi hisleriyle karman çorman dolaşıyor beni gittiçe delirtiyordu.
Eve ulaşıp arabamı parkedip evin kapısını açıp içeri girip her zaman ki gibi anahtarları oval cam kaseye attım. Zaten benim bu geliş tarzım annemin kulaklarının çınlanmasına sebepolup ben eve geldim mesajını veriyordu. Annem meraktan ölmüş şekilde girişe gelince sımsıkı sarıldı. Öpüp kokluyordu Allah gömleğimin düğmelerimi kapamıştım yoksa ordaki tırnak izlerini görünce iyice deliye dönerdi.
-Anne yedin bitirdin beni valla ne bu özlem böyle diyerek salona bakınca iki misafir olduğunu gördüm. Gelen Etka Amca ve yine gözlerimi ayıramadığın bir manzara ile karşımda gözlerini bana diken Elif vardı. Onu sabaha kadar anlatabilirdim. Duruşu gülüşü kollarını bağlamadaki ciddiyeti , bir adımının öne atmış halde ki eminliği kusursuz biri olduğunu gözlerimin önüne seriyordu. Ama tek bir şey eksikti : paranoyak derecesinde kıskançlığı ve kırıcı nerden geldiği belli olmayan sözleri bu da tam olsa bu kız melek derdim ama insan olduğunu sergilemek için mi hata yapma lüksünü taşımak istiyordu bilemiyeceğim ama içimde onun melekten daha iyi olduğunu düşüncesinş tam geçirsem hemen insan oluveriyordu.
Hata kelimesi zihnimden geçtiği sırada onun benim iş teklifimi reddip kuaförde çalışmaya başlamasına çok feci kırılmıştım . Yoksa trip mi atıyorum lan dedim içimde "yok be ne tribi küsüm ben onunla sadce küs diye somurturken onun gülüşüne deyince gözlerim kendimi tutamayıp gülümsedim "hoşgeldiniz " diyerek. El tokalaşacaktım sadece Elifle ama geldi sarıldı bana sımsıkı yine
"Offf yine mi buzlar eriyor lan aramızda " diye kendi kendime sayıklıyordum. Ve benim vicdanımı rahatsız edecek şekilde oluyordum aklıma Selin Didem geliyor pişmanlık hissi sarılışıyla yüreğime dolanıyordu.
Onca kötü şeylerin üzerine bir de bu duygu eklenmişti.
Etka Amcayı görünce içimin rahatladığını hissederek Eliften sıyrılıp ona sarıldımm
Hepsi hep beraber sırayla
-Geçmiş olsun dediler
Teşekkür edip hal hatır sormanın ardından
Etka Amca:
-Hayırdır oğlum ne oldu sana böyle diyerek konuya girdi merakla.
- Valla etka amca ne söylesem nerden başlasam bilemiyorum ama resmen beynim allak bullak oldu. Yaşıyorum ama yaşadığımı hissettirecek hiçbir alâmeti taşımıyorum. Ne olacak böyle bilemiyorum.
-Hadi anlat hele baştan dedi . Sanki daha önceden ben yokken annem biraz sızdırmış aralarında benim anlatmamı zorlamak için anlaşmışlar gibi hissettim. Kendimi aptal yerine koyulacağımın düşüncesi yatıyordu kimse inanmaz ki bana şimdi , anlatmaya başlasam saçma gelecek Didem olsa anlatırdım hiç olmazsa şahidim olurdu . Cesaretimi onların derdini aç demeleriyle toplayıp konuşmaya başladım.
-Duş alıyordum sonra küvette uyuyup kalmışım Rüyamda bir kadın gördüm Elife bakarak ama kimi gördüğümü söylemedim. Bu kadının yüzü aynı anda bir kaç saniye aralıklarla başka üç farklı yüze dönüyordu . Sonra uyanınca viski şişesini düşürünce kırıldı parçalarını topluyordum ama farkedemediğim bir cam parçası ayağıma battı sonra annem sardı ve yorgun oldugumuz için yatmıştık. Rüyamda annemin yanıma geliyor ve örtüyü açınca kan gölü ile karşılaşıyorum ve annem orda tek değil iki çizik olduğunu görüyordu birbirine bitişik halde sonra ayna kırılıyor birden aynanın yanına gittiğimde kırık parçalarından arkamda biri olduğunu siyah saçları yüzünü örten bir kadını görüyorum arkamı döndüğümde yok oluyor ve uyanıyordum böylelikle işin tuhaf yanı hadi bu rüya buna kabus diyebilirsiniz ama ben aynı kişi gerçek hayatımda da benim banyoma girerken gördüm bu beni olumsuz etkiledi...
Anlattığım şeylerden dolayı herkes şaşırmış halde ağızları açık beni dinlemişlerdi . Annem yanıma gelip sarıldı bana
-çok üzüldüm oğlum bu nasıl rüya böyle ?
-keşke bilsen anne diyerek başını okşuyordum.
Etka amca çoktan derin düşüncelere dalmış Elifin korkusundan yüzünün rengi atmış halde baka kalmıştı.
- Başka buna benzer bir rüya gördün mü ? Diye sordu Etka Amca
- hımmm bir de Banyonun penceresini kapatırken arkamda birini hissettim ama kimse yoktu. Artı bugün didemler kaza yapmış bana ne kadar inanırsınız bilmiyorum ama aynı kişiyi o da görmüş hatta ben tarif ettim o da evet aynen böyle deyince çok şaşırmıştı. Hatta ona çarpmamak için direksiyonu kırıp frene bastıysa da çarptığını düşünmüş kaza mahallinde onlardan başka kimse olmadığını da bizzat kendisi şahit olduğunu söylemişti.
- oğlum yarın başka özel hastaneye gidelim tekrardan belki bir şeyleri kontrol edemediler tam olarak diye sözüme karıştı annem
Etka amca:
- Benim aklıma başka düşünceler hatta anılar geliyor ama tabi kesinliği ne ölçüde bilemiyorum bu şekilde bir kadın tıp dilinde halisülasyon diye adlandırılan hayaller gerçek hayatında görüyordu. Hastanelerde çözümler aramışlardı ama bir türlü çözüm bulamışmışlardı. En sonunda anlattıklarına göre bizim aydın iline bağlı bağarası köyünde bu meselelerden anlayan bir adama götürmüşlerdi. Ve sonra bu tür kabus ve hayaller bitmişti. Tabi bunlar bizim köyde kahve muhabbetleri arasında bahsedilen mesele doğruluğunu bilemiyorum.
-olmaz oğlumu ben öyle saçma sapan yerlere göndermem yarın doğru hastaneye gidiyoruz diyerek meseleyi kesip attı.
Ben de konudan çok sıkılmıştım elif şaşkın yüzüne dönerek
-hayırdır elif korkmuş gibisin ne bu hal ?
-Gökhan valla kim korkuyor orasını bilemiyecem diye elif kapak atmıştı çok iyide oturdu valla gerçekten ben sanırım korkmuştum.
-Onu bunu bırakalım da işlerin nasıl kuaförde ?
-Eliften çok memnun kalmışlar nerden buldun onun gibi yetenekli kızı dediler bugün o kuaföre gidince . Diyerek Eliften önce annem cevap vermişti.
-Hayırlısı olsun elif belki master doktora yaparsın bu iş üzerine diyerek dalgaya alıp laf çaptırıyordum
Elif hiç aldırış etmiyor işinden çok memnun havasıyla
-Evet bu alanda bayağı ileri gidebiliyorsun benim elim çok yatkın ve pratik zekamla beraber kariyer yapabilirim hiç belli olmaz.
Diye diye laf lafı açıyor hem birbirimize laf sokuyor hem de gülüp eğleniyorduk.
Etka Amca ben artık kalkayım geç oldu saat demesine ben de artık kalkıyayım diyen elifin sözü eklenince hoş muhabbetimiz bitmişti. Sarılıp vedalaşıp kapıya kadar eşlik edip Etka amcayı uğurlarken Elif paltosunu giymeye tam başlamıştı kolundan tutup giymesine izin vermedim.
-Sen burda kalıyorsun gece gece seni bir yere göndermem dedim. İtiraz edemedi ve başını öne eğdi tamam der gibi. Etka amcayı yolcu edip gönderdikten sonra Anneme dedim
-Elif bu gece burda kalıyor anne haberin olsun dedim ve anneme emanet edip bende odama geçtim. Başımın ağrısı o hoş sohbetin etkisinde iken hissetmiyor odamda zonklamaya başlamıştı. Sonra üzerimdekileri değiştirip eşofmanlarımı giyip doğru yatağa girdim. Belli bir müddet etka amcanın söylediklerini düşünüp gerçek mi böyle bir şey diye düşünmeye başladım . Başımın ağrısın şifdetlenmeye başlayınca aynanın önüne geçip çekmeceden doktorun vermiş olduğu ağrı kesiciyi alacaktım ki yerinde yoktu nereye gider diye çekmecenin diplerine kadar baktım. Sonra başımı kaldırıp aynaya bakınca yine aynanın yıldırım şeklinde kırıldığını gördüm ve bir de ne göreyim aynanın içinde yine aynı kadının yansıması arkamı hemen döndüm bu sefer görüntü gitmedi bir elinde bardak diğer elinde ağrı kesicim. Saçları önüne düşmüş sadece parçalanmış dudakları görünüyordu ve birden o dudakları gülümsemeye başlayarak ağrı kesicimi tırnakları uzun çamura batıp çıkmış gibi olan ayaklarının önüne attı ve elindeki suyu ilacın üzerine gülümseyerek döküyor ilaca değen su kana dönüşüyordu ve gülümsemesi çığlığa dönünce kan ter içinde birden uyanarak başımı hızlıca yastıktan kaldırdım . Soluk soluğa kalmıştım hemen yanımdaki nerden geldiği belli olmayan bir bardak suyu içmeye başladım ki su tadından daha çok tuzlu yoğunluğu çok olan bir sıvıyı ağzımda hissedince birden ağzımdan kan gelmeye başlamıştı ki yatağımın ayak uçlarında o kadın yine kahkahalara boğulmuş şekilde duruyordu o hali görünce tekrar gözlerimi açtım ohh be rüyamış diye sevinmiştim. Elimi ağzıma götürüp kan var mı diye bakarken dilimin üstünde bir iplik yapıştığını hissettim elimle alıp dudaklarımın ucundan çıkartmaya başladım bir de ne göreyim ipliği çektikçe geliyordu hızlı hızlı ağzımdan çıkartmaya başladım çektikçe geliyordu sonra yine o kadını ayak uçlarımda kahkaha atarken görünce bağırarak uyandım . Bağırmamın etkisiyle Annem ve Elif duymuş odama gelmişlerdi bile annem hemen beni bağrına basıp okşamaya başladı başımı; ağladığını hisssdiyordum .
-yarın ilk işimiz hastaneye gitmek ve gözüm o anda saate takıldı sabah saat 5.05 gösteriyordu. Annem uzun müddet elifle odamda kaldı sonra elifi
-Sen yat kızım işe gideceksin yarın diyerek gönderdi. O gece Annem 25 yıl sonra ilk defa yanımda yatmış beraber uyumuştuk onun huzur kokan yanında .

SatiriasisHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin