De hele rit bleven wij in onze rol en thuis deden wij de gordijnen dicht en controleerden wij op afluisterapparatuur. Ik wist dat de kust veilig was toen mijn vader mij omhelsde. ' Ik ben zo trots op jou' zei mijn vader. ' Dank je wel. Wat gaat er nu gebeuren?' vroeg ik in het algemeen. ' Ik vermoed dat zij mij willen spreken' zei mijn vader. ' Dat gaan zij via mij proberen zeker?' vroeg ik hem.
Toen werd er geklopt werd op de deur vielen wij allemaal stil. Ryan liep naar de deur en keek wie er was. Max kwam de kamer binnen gelopen en nam mij in zijn armen. ' Jij hebt het echt heel netjes gedaan' zei hij trots. ' Heb jij nog iets gehoord van de raadsleden?' vroeg ik hem. ' De raadsleden waren erg te spreken over jou eerlijkheid en zij geloven dat jij geen kwaad in de zin hebt' zei Max. ' En wat nu?' vroeg ik nieuwsgierig. ' De raadsleden willen kijken of jij meer weet over jouw vader' zei Max. ' Wanneer gaat dat dan gebeuren?' vroeg ik met een zucht. ' Morgen' zei Max. ' Wat moet ik doen?'. Terwijl ik deed vroeg keek ik vragend mijn vader aan. ' Wees eerlijk. Vertel wat jij weet' zei mijn vader. ' Wat als ik iets verkeerds zeg?' vroeg ik angstig. ' Dan zien wij wel verder' zei mijn vader rustig. ' Max, ik ga er niet heen zonder Ryan' zei ik stellig. ' Jij gaat nergens heen zonder ons allen. Morgen gaan wij allemaal met jou mee. Ik heb gezegd dat jij nergens heen gaat zonder jouw bodyguards en jouw man' zei Max. ' Dank je wel. Dat is een hele opluchting'. ' Wij blijven ook hier vannacht voor de zekerheid' zei Max. ' Wat moet ik nou doen als de raadsleden jou willen zien pap?' vroeg ik hem. ' Wij kijken morgen wel hoe het gaat lopen. Ik kan altijd nog inspelen op de situatie. Zij verwachten niet dat ik bij jou in de buurt ben' zei mijn vader ontzettend kalm. Ik snapte niet hoe hij zo kalm kon blijven. Ik werd met de minuut zenuwachtiger. ' Probeer nu een beetje te ontspannen en te rusten het was een inspannende dag' zei Max. ‘Maar er zijn zoveel dingen die ik nog wil vragen en weten. Er zijn zoveel worse case senarios. Moeten wij geen back up plan hebben? Wat als..’. ‘Nu is het genoeg’ zei Max streng. ‘Ryan neem even je vrouw mee naar buiten om af te koelen’ zei Max. Ryan bood zijn hand aan en nam mij mee naar buiten.
In de tuin trok Ryan mij tegen zich aan en streelde mijn haren. ‘Wat nou als ik het helemaal verpest?’
‘Waarom ben jij zo onzeker? Je hebt het er tot nu toe fantastisch vanaf gebracht’. ‘Je zegt het goed ja. Tot nu toe’. Ryan lachte zachtjes. ‘Lieverd als die zorgen zijn niet nodig. Ik weet dat jij het er goed vanaf gaat brengen. Mocht er iets verkeerd gaan dan improviseren wij gewoon. Ik maak mij echt niet druk dat zou jij ook niet moeten doen’. ‘Het gaat om mijn vader zijn leven wat ik op het spel ga zetten’. ‘ De risico’s zijn bekend bij jou vader. Jou vader maakt zich ook geen zorgen, doe jij dat dan ook niet’. ‘Ik heb er echt moeite mee’. ‘Ik weet wel iets om je op andere gedachten te brengen’ zei Ryan. Ik glimlachte en gaf hem een kus. Toen wij terug kwamen in huis waren de mannen al druk aan het koken. Ryan en ik dekte de tafel en daarna konden wij gaan eten. ‘Max wat word er verteld aan de familie van Ace?’ vroeg ik. ‘Zijn familie is al ingelicht. Er is hun verteld dat hij tijdens een vechtpartij om het leven is gekomen. Het wijkt niet veel af van de waarheid’. ‘ Hoe was de reactie?’ ‘Erg ontdaan. Ze krijgen veel steun van familie en vrienden’. Ik knikte en at mijn eten verder op.
Na de afwas werd een film gekeken en ging iedereen slapen. Ik had niet gedacht dat ik makkelijk in slaap zou vallen maar ik viel als een blok in slaap.
De volgende morgen stond ik voor mijn kast en ik kon maar niet beslissen wat ik aan moest doen. Ryan kwam naast mij staan en pakte mijn zwarte pak met een rode bloes. ' Is dat niet wat overdreven?' vroeg ik hem. ' Nee hoor. Ik doe ook een pak aan en de mannen beneden ook'. Ik knikte en trok snel mijn kleren aan, deed mij haar en maakte mijn ogen op. Toen ik beneden kwam viel mijn mond open van verbazing de mannen zagen er super indrukwekkend uit. Mijn vader, Max en Jelle hadden hun haren strak naar achter gedaan en hadden portofoons en oorstukjes in zodat niet iedereen alles kon horen. Op de kraag van hun colbert zat een mondstuk waar ze in moesten praten en wat niet zichtbaar was maar waarvan ik wel wist dat het er was, was hun pistool en messen op hun benen. Waarom ik dat wist omdat ik Ryan het zelfde had zien doen en hij mij ook messen om mijn kuiten had gedaan. Daarna snapte ik pas waarom ik een pak aan moest. Ik kreeg geen pistool maar dat vond ik ook helemaal niet erg. Daarna kwam Ryan naar beneden en mijn god hij zag er echt fantastisch uit in een pak, om mijn vingers bij op te eten gewoon. ' Heb jij een teiltje nodig?' vroeg Jelle. Ik moest lachen, ' Jullie zien er allemaal prachtig uit'. ' Dat is mooi, zijn jullie klaar om te vertrekken?' vroeg Max.