Ruzie

1.2K 42 5
                                    

Nadat ik was afgezet liep ik naar boven toe en sprong onder de douche. Daarna plofte ik op bed en deed mijn iPod aan en probeerde in slaap te vallen. Celeste stormde mijn kamer in en begon te klagen over mijn ‘vriendschap’ met Ryan. Ik negeerde haar waardoor zij alleen maar kwader werd. Ik gebaarde dat zij mijn kamer moest verlaten met een hoop bombarie deed zij dat uit eindelijk. Ik wilde geen energie aan haar verspillen en viel heerlijk in slaap.

Zaterdag ergens tegen de middag aan werd ik wakker. Nadat ik ontbeten had keek ik in mijn kledingkast om te kijken of ik iets leuks had voor vanavond. Dat was natuurlijk niet het geval. Ik moest winkelen. Binnen een uur was ik in de winkelstraat en er waren gelukkig wel tien kleding winkels. In de laatste winkel vond ik de perfect kort zwart strapless jurkje. Ik had een paar perfecte hakken thuis voor eronder, het kon niet beter. Ik deed mijn boodschappen en daarna wilde ik vertrekken naar huis.

‘Fay!’ Ik keek om en zag Ace staan. ‘Ga jij al weer weg?’ ‘Ik heb wat ik nodig had’. ‘ Ik wilde net een broodje gaan eten. Heb jij zin om mee te gaan?’ ‘ Nee, dank je wel. Ik moet mijn  spullen naar huis brengen’. ‘Ik kan ze wel even in de auto leggen. Daar liggen ze veilig’. ‘Ik heb geen honger maar ik wil jou wel gezelschap houden’. Wij liepen naar zijn auto en daarna bracht Ace mij bij een bankje waar ik op hem moest wachten. Daarna liep hij weg om eten te halen.

‘ Hallo juffrouw!’ Alison en Ryan kwamen naar mij toegelopen. ‘Wat doet u hier?’ ‘Ik heb boodschappen gehaald en kleren gekocht. Wat brengt jullie hier?’ ‘Ryan gaat mij trakteren op een broodje. Gaat u mee?’ ‘Ik kan niet ik ben hier met een vriend’. Daarna kwam Ace aangelopen. ‘Eten jullie mee? Ik heb genoeg voor ons allemaal’. ‘Ryan kan dat?’ ‘Vooruit dan maar’. Wij zaten gezellig op de bank toen Celeste voorbij kwam. ‘Fay kan ik jou even spreken?’ ‘Zoals jij ziet ben ik aan het eten’. ‘Jij bent dik genoeg dus laat jou eten maar staan’. ‘Zeg Celeste laat ons lekker eten’ zei Ace. ‘Ga iemand anders lastig vallen’ zei Ryan. ‘Fay is slanker als jouw hoor’ zei Alison. Ik begon spontaan te hoesten van de opmerking van Alison. Celeste liep rood aan en stampte woedend weg. ‘Er gaat iemand problemen krijgen’ zei Ace. ‘Daar ben ik wel bang voor’. ‘Vind zij u niet aardig?’ vroeg Alison. ‘Niet echt’. ‘Dat ligt aan haar. U bent heel erg aardig’.

‘Fay!’ het was Joan. ‘Hoi jongens. Fay is het goed als ik eerder naar jou toe kom. De meiden gaan niet mee dus word het alleen jij en ik. Kunnen wij er een meiden avond maken’. ‘Jij bent welkom’. ‘Hebben jullie een lift nodig?’ vroeg Ace. ‘Nee wij gaan op de fiets’ zei Joan. ‘Dat is niet echt verstandig’ zei Ryan. ‘Let maar niet op hun. Wij kunnen makkelijk op de fiets. Ik ben rond acht uur bij jou’ zei Joan. ‘Is goed tot straks’. ‘ Ryan gaan wij nog even winkelen zo?’ ‘ Dat is goed’. ‘Zal ik jou naar huis brengen?’ vroeg Ace. ‘Nee ik heb alleen mijn tassen nodig uit jou auto’. Nadat wij uitgegeten waren ging iedereen zijn eigen ding doen. Thuis gekomen was het al later als ik dacht en probeerde ik nog wat te slapen.

Ik schrok wakker van de bel en deed snel open. Joan was gekomen en had een grote tas bij zich en plofte op de bank. ‘Je moet mij echt helpen, ik weet niet wat ik aan moet’. Ik hielp haar met uitzoeken en zeven modeshows verder had ze iets gevonden en trok ze een fles alcohol tevoorschijn. ‘Wil jij ook?’ ‘Nee dank je wel’. Joan kletste de oren van mijn hoofd en dronk flink door. Tegen de tijd dat wij allebei klaar waren had ze al geregeld dat Ace ons kwam halen. Joan was erg aangeschoten toen wij weg gingen en stapte strompelend de auto in bij Ace. Ik liet haar een fles water leeg drinken in de hoop dat zij weer een beetje nuchter zou worden.

Bij de club aangekomen hing ik mijn jas op en ging daarna op zoek naar Joan. Zij stond aan de bar en had drankjes besteld. Zij gaf mij een drankje maar ik gaf het terug aan haar. ‘Ik drink niet’. Zij sloeg mijn drankje in één keer achter over en trok mij mee de dans vloer op waar wij begonnen te dansen. De muziek was goed en ik vond het heerlijk om te dansen. Op eens voelde ik handen op mijn heupen en keek naar achter om te zien wie het was. Ik kende deze jongen niet en wilde zijn handen van mijn heupen halen. Ik deed twee pogingen maar hij was erg sterk. ‘Zeg kan jij mij niet gewoon los laten?’ ‘Nee jij bent een lekker wijf en ik wil met jou dansen’. ‘Ik wil niet met jou dansen’. ‘Dat kan mij weinig schelen’. Ik trapte keihard op zijn tenen waardoor hij bukte en daarna gaf ik hem een knietje. ‘Ik ga drinken halen’ zei ik tegen Joan. De jongen keek mij super kwaad aan en kwam achter mij aan. Ik was er zo klaar mee. Ik moest ergens heen om hem te ontvluchten. Ik dook snel de wc in en wachtte daar een poosje. Na een tijdje was ik het wachten zat en liep de wc uit. Ik keek om mij heen of ik die jongen zag maar gelukkig zag ik hem niet meer. Ik zocht Joan en vond haar uiteindelijk in een hoekje met een jongen. Ik liep op haar af en zei haar gedag daarna vertrok ik via de dansvloer richting de garderobe. De dansvloer afkomen was makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was bijna over de dansvloer heen toen ik werd tegen gehouden door iemand. Ik wilde al te keer gaan maar toen zag ik dat het Ryan was. ‘Ga je weg?’ ‘Ja zo leuk vind ik het hier niet’. ‘ Toen was ik er nog niet. Blijf nog even’. ‘Nee dank je wel’. ‘Geef mij een kans om jou te laten zien dat het hier wel leuk kan zijn’. ‘Nee dank je wel’. ‘ Als jij nu weg loopt sta ik voor paal bij mijn vrienden’. Ik keek achter hem en zag zijn vrienden allemaal kijken naar ons. ‘Dat is toch niet mijn probleem? Er zijn meerdere leuke meisjes voor jou hier’. ‘Zo eigenwijs als een ezel. Ik weet het goed gemaakt. Ik vertel jou waarom Celeste lelijk tegen jou doet en als jij het dan nog niet naar jou zin hebt mag jij gaan’.  ‘Vooruit dan maar’.

Fay de laatste LunaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu