E.H.B.O.

1.3K 50 5
                                    

In huis sprong ik onder de douche, maakte wat eten voor mezelf en liet mij vallen op bed. Ik bereidde mijn les voor morgen voor en daarna viel ik in slaap. Ik werd wakker van mijn wekker en deed als een zombie mijn dingen. Ik vermeed Celeste maar toen ik de deur uit wilde gaan hield zij mij tegen.

‘Ik weet niet wat je aan het doen ben met Ryan maar blijf gewoon van al onze mannen af wil je. Ze vallen niet op types zoals jij, je weet wel hoeren’. ‘Celeste ik ben helemaal niks van plan met iemand. Ik laat jou met rust doe jij het zelfde met mij? Zullen wij ons gewoon aan de gemaakte afspraken houden’. ‘Er komt een afspraak bij. Jij blijft van onze mannen af’. ‘Ik denk niet dat jij daar over gaat en ik ga helemaal niet accoord met z’n stomme regel’. ‘Dan ga je het zwaar krijgen’. ‘Het zij zo’.

Ik stormde woest het gebouw uit zo in de armen van Ryan. ‘Waar ga jij naar toe?’ ‘Naar mijn werk’. ‘Kom ik breng jou’. Ik was te boos om er op in te gaan en liet mij de auto in helpen. Na een paar minuten durfde Ryan mij aan te spreken. ‘ Wat is er gebeurd?’ ‘Mijn huisgenoot denkt dat zij mij bepaalde regels kan opleggen. Wat echt zo belachelijk is’. ‘Wat mag jij niet van haar’. ‘Zij beweerd dat alle mannen verboden terrein zijn. Ik moet van haar mannen afblijven zijn haar precieze woorden. Wie zij bedoelt met hun mag Joost weten’. Ryan begon te lachen, ‘dat is inderdaad echt belachelijk’. ‘ Niet dat ik op mannen jacht ga ofzo maar het is gewoon belachelijk. Ik ga het zwaar krijgen als ik zo door ga zegt zij. Ik ben hier nu twee dagen en kijk wat voor problemen ik al heb’. ‘Dit ligt niet aan jou dat moet jij goed weten. Ik zou haar gewoon negeren en gewoon jou ding blijven doen’. ‘Heb jij toevallig al gehoord of jij mij zelfverdediging mag geven?’ ‘Nog niet maar wat de uitkomst ook is, ik wil je wel les geven’. ‘Wil je dat echt?’ ‘Natuurlijk’ ‘Dank je wel Ik ben bang dat ik de lessen hard nodig heb met zo’n huisgenoot’. Ryan moest lachen.

‘Waarom ben jij zo aardig tegen mij?’ ‘Daar praten wij later over. Nu moet jij opschieten want jou lessen beginnen zo’. Ryan hielp mij de auto uit en ik gaf hem een omhelzing en een kus op zijn wang, ‘Dat is omdat jij zo lief voor me bent, en nee ik heb nog niemand anders een kus op de wang gegeven’ zei ik met een glimlach. Ik rende de school in pakte een bak koffie en begon mijn les. Ik wilde de ochtend besteden aan het kennis maken. Ik liet de kinderen spelletjes doen om mij te leren kennen en ik hun. Tijdens de lunch had ik uitgevogeld waar ik een fiets kon kopen en rende ik er naar toe. Ik had geen dure of spectaculaire fiets nodig, maar één die goed functioneerde. Nadat ik de koop had afgehandeld reed ik op mijn fiets richting de school en maakte daar mijn les dag af. Nadat ik klaar was wilde ik weg gaan maar ik moest bij de directrice komen. Zij wilde dat ik de eerste week verslag uit kwam brengen over hoe het gegaan was en wat ik gedaan had. Zij was tevreden met wat ik vandaag gedaan had en daarna kon ik vertrekken. Ik stapte op mijn fiets en ging richting het bos. Aan de bosrand stond een bankje waar ik ging zitten. Ik pakte mijn spullen eruit en bereidde mijn les voor morgen voor. Na een poosje hoorde ik iemand hoesten en keek een jonge meid aan van mijn leeftijd. ‘Hoi ik ben Joan’. ‘Ik ben Fay’. ‘ Ik hoorde van mijn broer dat jij niet zo blij bent met je huisgenoot?’ ‘Dat klopt maar wie is jou broer?’ ‘Ace’. ‘Dus Ace heeft jou naar mij toegestuurd om vriendinnen te worden?’ ‘Nee zo zit het niet hoor. Ik zag jou zitten en besloot even kennis te maken’. Wij zaten een poosje te kletsen en voor wij het wisten was het donker aan het worden. ‘Ik ga koken wil jij mee eten?’ vroeg ik Joan. ‘Nee ik moet terug, ik heb straf zeg maar’. Ik moest erom lachen. ‘Trouwens het weekend ga ik stappen met wat vriendinnen. Ga mee dan leer je iedereen een beetje kennen’. ‘Waar gaan wij heen dan?’ ‘Er is maar één discotheek hier. Zij draaien er van alles. Het is echt gezellig iedereen komt’. ‘Is goed ik ga mee’. ‘Ik kom jou ophalen rond een uur of elf’. ‘Wacht voor je gaat. Wat dragen jullie hier als je uitgaat?’ ‘Gewoon iets leuks iets waar jij je fijn in voelt. Niks is te gek. Tot zaterdag’. ‘Tot zaterdag’.

Fay de laatste LunaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu