Toen wij thuis aankwamen stond Ryan al op ons te wachten. Ik bracht Alice naar de bank zodat zij daar even verder kon slapen. Samen met de jongens brachten wij al haar spullen naar een slaapkamer. Zij mocht later wel kiezen welke kamer zij wilde hebben. Toen alle spullen boven waren moest Max weer weg. Ryan en ik ging naar de woonkamer en keken naar Alice.
‘Hoe erg was het?’ vroeg Ryan. ‘Het viel wel mee’. ‘Ik heb jou emoties gevoelt’. ‘Wil jij dat ik het eerlijk vertel?’ vroeg ik twijfelend. ‘Ja’. Ik vertelde hem alles eerlijk en wachtte zijn reactie af. ‘Het is goed dat het gebeurd is. Zij is veilig bij ons en ik weet dat zij gelukkiger zal zijn dan zij daar was’ zei Ryan. ‘Zullen wij haar wakker maken en wat gaan eten?’ vroeg ik hem. ‘Dat is goed’. Ryan maakte Alice wakker en ik schepte ondertussen eten op onze borden en liep terug naar de woonkamer. ‘Dank je wel dat je mij bent komen halen’ zei Alice. ‘Graag gedaan lieverd. Probeer een beetje te eten’. ‘Waar zijn wij eigenlijk?’ vroeg Alice. ‘Jij bent in ons huis’ zei Ryan. ‘Dit is niet de flat van jou’ zei Alice tegen mij. ‘Wij zullen jou alles vertellen maar alleen als jij jou bord leeg gegeten hebt’ zei Ryan lachend. ‘Dat is echt zo flauw gewoon’ zei Alice mopperend. ‘Vertel het gewoon aan haar terwijl ze eet. Zij kan wel wat leuk nieuws horen denk ik’. ‘Wij zijn sinds gister getrouwd’. Alice stikte zowat in haar eten. ‘Wat leuk!’ schreeuwde zij. ‘Ben jij niet boos?’ vroeg Ryan. ‘Jullie gaan toch wel een feestje geven?’ vroeg Alice. ‘Waarom?’ vroeg Ryan verbaasd. ‘Jullie zijn zonder mij getrouwd’ zei Alice met een pruillip. ‘Dus zo kunnen wij het goed maken?’ vroeg ik haar. ‘Ja en dan kunnen wij gelijk het huis laten zien aan iedereen’ zei Alice met een grote glimlach. Ik moest lachen. ‘Jij hebt gewoon zin in een feestje’ zei Ryan. ‘Eigenlijk wel’. ‘Dan gaan wij dat doen’ zei Ryan. ‘Nu wil ik wel een rondleiding door het huis. Mag ik ook een kamer kiezen?’ vroeg Alice.
Alice pakte mijn hand en zo liepen wij door alle ruimten van het huis. Zij vond het huis te gek en zij was helemaal blij met het zwembad in de tuin. Zij wilde perse de zolder als slaapkamer dus gaven wij die aan haar. Zij zou deze nacht in een gewone kamer slapen en morgen zouden wij haar kamer inrichten. Terug in de woonkamer moesten wij een lijstje maken van haar wat zij allemaal nodig had voor in haar kamer. Wij schreven alles trouw op en als zij zou slapen zouden wij wel kijken wat wij echt nodig hadden. Toen Alice in bed lag en sliep kropen wij op de bank en keken wat tv. ‘Zullen wij gewoon alles kopen voor haar’ vroeg ik Ryan. ‘Zij moet niet gaan denken dat zij zomaar alles krijgt’ zei Ryan. ‘Zij is uit huis gezet door haar vader. Wij moeten het wel een beetje goed maken toch?’ zei ik. ‘Jij bent te lief’. ‘Daarom ben jij met mij getrouwd toch?’ ‘Niet alleen daarom’. ‘Wat dan wel?’ vroeg ik nieuwsgierig. Ryan moest lachen en wilde antwoord geven maar Alice kwam binnen gelopen. ‘Ik kan niet slapen mag ik bij jullie zitten?’ Ryan klopte op de bank en zij kwam aangerend met haar deken. Wij gingen zo zitten dat zij op het lange stuk kon liggen en zo in slaap kon vallen. ‘Het is wel snel gegaan allemaal’ zei ik zachtjes tegen Ryan. ‘Van de ontkenningsfase naar getrouwd en samenwonend met mijn zusje’. ‘ Wie had dat gedacht’. ‘Ik wist dat wij samen zouden komen hoe dan ook. Ik was echt niet van plan jou te laten gaan’ zei Ryan. ‘Nu sleep ik jou mee naar een tiran van een vader als ik mijn grootmoeder moet geloven’. ‘ Alsof mijn familie zo geweldig is’. ‘Wij hebben het wel getroffen met onze families’. ‘Ik heb jou en mijn zusje dat is het belangrijkste’. ‘Ik weet niet wat er gaat komen met mijn familie. Ik heb geen idee hoe mijn vader gaat reageren als hij ziet wat wij gedaan hebben’. ‘Jouw grootmoeder zegt dat hij niks kan doen om ons uit elkaar te drijven’. ‘Wat nou als zij het fout heeft?’ ‘Zij heeft het niet fout maar hij mag het proberen. Ik weet dat het hem niet gaat lukken. Jij moet niet bang zijn voor jouw vader. Ik ben altijd bij jou om jou te beschermen’. ‘Ik wil het ook niet maar…’ Toen werd er geklopt aan de deur. ‘Ik ga wel even kijken’ zei ik tegen Ryan. Ik deed de voordeur open en daar stond een man. Hij was ongeveer net zo groot als Max, stoppeltjes baard en zwart half lang haar. Hij had een spijkerbroek aan met een groene bloes aan. Zijn ogen waren donker en begonnen te glinsteren toen hij mij zag. ‘Kan ik u helpen?’ De man stak zijn hand uit. ‘Ik ben Sander Amons de alpha van dit gebied en jou vader’. Ik keek de man aan met grote ogen en stak mijn hand uit. ‘ Ik ben Fay Chayan Amons, uw dochter. Wil u binnen komen?’ ‘Als het niet te laat is dan graag’. ‘Kom binnen’. Mijn vader volgde mij naar de woonkamer en Ryan keek mij aan. ‘Ry dit is Sander mijn vader, Sander dit is mijn man Ryan’.