Meeting

695 40 8
                                    

De volgende morgen werd ik wakker van de zoete geur van muffins. Ik zocht Ryan en die was druk bezig een ontbijt voor mij klaar te maken. Ik sloot mijn ogen en wachtte tot hij mij wakker zou maken. Ryan houd ervan om dit soort kleine gebaren te maken waardoor ik nog meer van hem hou. Een kus zorgde ervoor dat ik wakker moest worden. Ik rekte mij uit en keek hem blij aan. ' Goedemorgen, dat is erg lief van je' zei ik tegen hem toen ik mijn ontbijt op schoot kreeg. ' Voor jou doe ik alles' zei Ryan met een glimlach. Hij kwam naast mij zitten op het matras en samen begonnen wij aan het ontbijt. Daarna namen wij een uitgebreide douche en vertrokken wij weer op weg naar de hut. De wegen waren al een stuk beter begaanbaar als gister maar het bleef één grote modder bende. Langzaam reed Ryan de berg op richting de hut van Max. De auto gleed verschillende keren bijna van de weg af maar na een uur waren wij er dan eindelijk. De hut was niet veel bijzonders maar ik was tevreden met een dak boven mijn hoofd , een douche en een bed. Ik was blij dat ik eten mee had genomen want met dit weer zag ik ons niet elke dag naar een supermarkt rijden.

De eerste dagen sliepen wij vooral veel om alle slaap in te halen van onze tijd dat wij op de vlucht waren. Daarna begon de verveling er waren geen spelletjes er was ook geen tv wij waren echt op ons zelf aan gewezen. Elk droog moment gingen we naar buiten en maakten wij wat wandelingen. Op dag acht ging de telefoon. De raadsleden waren gearriveerd en gingen morgen om tafel zitten met elkaar. Zij hadden gevraagd of ik bereid was om te komen zodat ik mijn verhaal kon doen. Max had gezegd dat ik best wilde praten maar dat hij dan een plek zou kiezen en deze niet bekend zou maken. Dit was voor mijn veiligheid zodat ik niet in een val zou lopen. Wij moesten wachten tot morgen wat er zou gebeuren. Er was tenminste een schot in de zaak. ' Lieverd' vroeg Ryan. ' Mmm'. ' Wil jij niet opnieuw trouwen met een feest en alles erop en eraan' vroeg Ryan aan mij. ' Dat hoeft niet echt. Wil jij het?' vroeg ik hem. ' Ik denk wel dat ik het leuk zou vinden. Een kleine besloten kring vrienden en familie, niks spectaculairs'. ' Dan doen wij dat toch. Eerst het gemeentehuis en dan een feest'. ' Dat is goed. Ben benieuwd hoe jij eruit zal zien' zei Ryan met een glimlach. ' Oh shit een jurk. Ik moet een trouw jurk uitzoeken'. Ryan begon te lachen. ' Neem jouw grootmoeder mee. Ik denk dat zij dat wel leuk zal vinden'. ' Ik weet wel dat ik gen standaard jurk wil, dus geen witte jurk voor mij'. ' Waarom niet?' vroeg Ryan. ' Ik wil iets speciaals. Ik ben geen standaard meisje'. ' het is jou dag dus je kan doen wat je wilt'. ' ik ga iets speciaals zoeken. Waar zou je het feest willen houden?' vroeg ik hem. ' Ik denk in het bos' zei Ryan. ' Dat is een goed idee'. ' Wanneer zou jij willen trouwen?' vroeg Ryan. ' Als het warm is'.

' Dan gaan wij de trouwerij regelen als dit voorbij is' zei Ryan.  

De dagen erna was ik rusteloos het was zo erg dat Ryan voor het eerst zenuwachtig van mij werd. Op de vierde dag werden wij gebeld door Jelle. De raadsleden wilden mij en Ryan graag ontmoeten dus zij wilden graag dat wij vandaag naar hun toe kwamen. Jelle vroeg of wij naar een hotel wat terug gelegen konden komen. Daar zou hij staan wachten op ons en daarna zouden wij vertrekken. Wij pakten onze tassen en Ryan wilde gelijk vertrekken. ' Wacht even Ry' zei ik met een lichte blos op mijn wangen. Hij keek mij aan en wachtte op een verklaring. ' Dit kan wel eens ons laatste moment samen zijn'. Het kwartje viel een paar seconden later en daarna zoende hij mij vurig. De zoen deed het vuur in mij oplaaien en nog één keer voor wij weg gingen genoten wij van het samen zijn.

De eerste keer dat ik stierf was mijn moeder gekomen en zij had mij terug gebracht, ik had een gevoel dat het eenmalig was en dat de kans dat ik nu zou sterven groot was. Na afloop lagen wij nog een in elkaars armen tot zijn telefoon ging. Jelle zou bij het hotel zijn over ongeveer dertig minuten. Toen moesten wij echt vertrekken. Ik keek hem aan en pakte zijn hand vast. ‘Ry, wat er ook gebeurd je moet weten dat ik heel veel van jou hou. Jij maakt mij echt ontzettend gelukkig'. ' Lieverd ik laat jou echt niks overkomen. Ik heb mijn les de vorige keer wel geleerd' zei Ryan stellig. ' Ik vind het echt belangrijk dat jij het weet' zei ik tegen hem. ' Jij bent voor mij mijn alles, ik hou zielsveel van jou. Zonder jou ben ik niet meer compleet. Ik hou echt heel veel van jou dus alsjeblieft doe geen rare dingen. Ik wil heel graag oud met je worden' zei Ryan. ' Ik beloof dat ik geen rare dingen zal doen'.

Fay de laatste LunaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu