11.Bölüm

1.1K 67 1
                                    

Yazar; Aslıhan Saranghae 

Hennu, duyduğu çığlık sesiyle birden bire açtı gözlerini. Sanki birini boğazlıyorlardı. Yaşlı bedeninin güç bela yatağından kaldırdığı halde nasıl olup da bu kadar hızlı bir şekilde kraliçenin yanına gelebildiğine şaşırsa da odanın içinde gördüğü manzara onu daha da çok şaşırttı. Maya’da aynı çığlık sesine uyanmış ve Hennu’dan önce kraliçenin yanına gelmişti. “Büyükanne! Büyükanne kraliçe kendine geldi.” Diye bağırıyordu Maya. Hennu az önceki adımlarının tam tersine biraz daha sakin ve yavaş adımlar atarak yatağa yaklaştı. Kraliçeyi gördüğü anda ise hissettiği mutluluk tüm çehresine yayılmıştı. Kraliçe gözlerini açmış onlara bakıyordu. Bu kadar erken bir sonuç elde etmeyi düşünmüyordu ama bir şifacı olarak bildiği her şeyi denemiş olduğunun da farkındaydı. Hennu kraliçenin yatağının yanına eğilip Isabel’in elini tutarken bir yandan da Maya’ya seslendi. “Koş! Çabuk ol! Krala hemen haber ver!” Maya telaş içinde üstünde ki geceliğe aldırmadan kapıya yöneldi. 

Sarayın yüksek beton duvarlarla kaplı koridorlarında koşuyordu Maya. Hem müjde vereceği için heyecanlı, hem de bu sarayda ki son günleri olduğu için çok mutluydu. Artık ormanına geri dönebilecekti. Kralın kapısına geldiği anda, onun önüne set gibi dikilen muhafızlara kadar da bir an olsun durmadı. “Krala bir şey söylemem lazım. Haber verin.” Dedi muhafızlara. Muhafızlar ise sabahın erken saatinde kralı rahatsız etmekten çekindikleri için içeri girip girmemek arasında kalmışlardı. Ama Bunlar Maya’yı durduracak değildi. Muhafızlar içeri girip girmemeleri hakkında tartışırken, Maya aradan sıvıştığı gibi karşısında duran büyük, ahşap kapıyı iki eliyle itip odaya daldı. Kral yatağında yatarken birden gelen kapı sesiyle açtı gözlerini. Yataktan dışarı çıkıp “Anneme bir şey mi oldu?” diye sorduğu anda ise yatağın diğer yanında uyuyan Amly açtı gözlerini. 

Maya tam konuşmaya başlayacağı anda Amly’i görünce bir an duraksayıp geri adım atsa da, John Maya’nın kollarından tutup “Sana soruyorum, anneme bir şey mi oldu? Bu halin de ne böyle?” deyince, Maya konuşmaya başladı. “Kralım anneniz iyileşti.” Kral önde Maya arkada kraliçenin odasına doğru koşarken Amly ise duyduğu şey yüzünden bozulan planlarına sinirlenmekle meşguldü. Dün gece geç saatte gelip, yeniden kralın koynuna girmişti ama bu durumun kraliçenin sağlığında kolayca devam edemeyeceğinin farkındaydı. Kraliçe Isabel ve Amly’nin yıldızları hiçbir zaman barışmamıştı. Öfkeyle yataktan kalkıp üstünü giymeye başladı. 

Diğer yanda ise Hector çoktan kraliçenin odasına gelmişti bile. Gördüklerinin şokuyla kapı ağzında beklemeye devam ederken Kraliçe Isabel, yatağının üstünde oturur pozisyonda Hennu’nun yardımıyla su içiyordu. Genç adam içeriye doğru yürümeye başladığı anda ise arkasından odaya giren John ve Maya’yı geceliklerle görmek sabah sabah ikinci şoku yaşamasına neden olmuştu. John iki adım arkasında bıraktığı Hector’un farkına bile varmadan adımlarını yavaşlatıp yatağa doğru yürümeye başladı. Haftalar sonra, ümitleri neredeyse tamamen yok olduğu an da annesini yeniden ayaklanmış olarak karşısında görmek kelimelerle anlatılamayacak kadar muhteşem bir his veriyordu ona. Nefes alışları bile kendi kontrolünden çıkmıştı. John, yatağın yanına doğru yürürken, Maya ise Hector’un bir adım ilerisinde durup beklemeye başladı. O an da arkasında onu seyreden adamın aklından geçenlerle ilgili en ufak bir fikri bile yoktu. Ama Hector, dün gece kendine nasihat ettiği şeyi John’un yaptığını düşünmeye başlamıştı bile. İkisinin de gecelikle içeriye girmesinin başka nasıl bir nedeni olabilirdi ki?

Hector’un düşüncelerinden habersiz olan John ise tamamen annesine odaklanmış durumdaydı. Yatağın yanına gelip yavaşça yere eğildi. Annesinin eline uzanıp bir yandan onun gözlerine bakarken diğer yandan da Hennu’ya olan minnetini dile getiriyordu. “Ne isterseniz isteyin benden. Bundan sonra istediğiniz her şey benim için emirdir.” Tek dileği bu saraydan bir an evvel gitmek olan Hennu, o an için hiçbir şey söylemeyip saygıyla eğildi kralın önünde ve bir adım geri çekildi. Ama asıl olayın kraliçenin kendine gelmesi olmadığı az sonra ortaya çıkacaktı. 

Tutku!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin