25. Detta skulle bli kul

155 6 0
                                    


- Tidigare -
"Du har två diagnoser.. ADHD och Asperger"
_________

- Elinas perspektiv -

"Va? Skojar du?" Frågade jag flämtandes med en orolig blick på mamma. Mamma ruskade bara på huvudet och kramade om mig. Det här skulle inte bli lätt.

Jag och Martinus skulle träffas, jag skulle vara hos honom vid 15.20. Jag skulle berätta om mina diagnoser, för att jag ville att han skulle veta. Vägen till Martinus var lång och lite små kall, det märktes att sommarlovet snart var över och att hösten skulle komma. Vindpustar träffade mina kinder vilket gjorde det ännu kallare.

Jag knackade tre gånger på den vita dörren vid den stora vita villan. Martinus hem. Dörren åkte upp och det Martinus som öppnade. Han kramade om mig och våra läppar möttes. De underbaraste stunderna i mitt liv. Jag klev in och möttes av Marcus och Emma som sprang runt och spelade fotboll inomhus. Emma skrek och Marcus var efter henne nu. Utan bollen. Han jagade henne. Jag stod små fnissade medans Martinus skakade på huvudet och sprang in till dom. Killarna fångade Emma och började kittla henne. Hon kved av skratt samtidigt som hon skrek.

"Elina! Hjälp!" Skrek hon och drog ut armarna mot mig. Jag gick in och tog tag i hennes armar, drog henne bort från killarnas händer. Jag skrattade bara när Emma kramade mig och sa tack. Sedan sprang hon iväg till sitt rum. Hon var så gullig.

"Hej, Elina" sa Marcus och vinkade åt mig. Jag vinkade tillbaka och sa "hej, Marcus". Han började fnissa och sprang sedan efter Emma.

Jag och Martinus hade legat i hans säng ett tag nu. Vi pratade och hade det kul. Vi lyssnade på musik och då kom låten 'Made Of Stone - Bacall'.

"Åhh, bästa låten!" Skrek jag över hajpat.

(Sätt på den låten så fattar ni vilken, den e bra)

"I'm not afraid to take over, made of stone, and I'm not waiting any longer, time has coming. I'm moving on like a soldier, made of stone!" Sjöng jag med låten. Martinus satt bara och lyssnade på mig. Efter att låten var slut klappade han händerna artigt. Jag klev ner från sängen och bugade åt vänster och sedan höger. La ena handen på ryggen och den andra framåt "Tack, Tack". Vi bröt ut i skratt, det skulle bli våran låt nu.

"Martinus, jag har fått svar från utredningen" han höjde blicken och jag fortsatte "jag har ADHD och Aspberger". Nu kollade han verkligen på mig. "Va?" Sa han och jag nickade. Han drog mig i en kram och sa "du klarar det, och jag är här för dig". Jag kollade på honom och började pussa honom. Det övergick till hångel.

Vi satt där, jag satt i gränsle över honom, när Martinus dörr flög upp. Vi hoppade till och jag satte mig vanligt i sängen.

"Ojoj, sorry. Fortsätt ni" sa Marcus och vi började skratta. Fatta att Marcus kom in när vi nästan hade sex.. okej vi hade kläder men vi kunde lika gärna har haft sex. Martinus drog tillbaka mig och vi fortsatte.

Han drog av min tröja, jag drog av hans. Han drog av mina jeans, jag drog av hans. Sedan fortsatte det så till vi bara hade underkläder. Martinus la sig i sängen och jag över honom. Detta skulle bli kul.

Ojoj😏😏 Här blir det hett ;)

Den där sommaren ~ Marcus&Martinus Where stories live. Discover now