36. Helt nykter

122 3 0
                                    

- Tidigare -
Vi satte oss på ett jätte mysigt café och började prata om himmel och jord. Allt var så underbart med dem.
_________

Elinas perspektiv
"Ska du med på fest ikväll?" Frågade Sofia helt plötsligt. Jag lyfte blicken från min mobilskärm där jag precis öppnat en snap från Martinus.

"Öhh, vart och när?" Frågade jag till svar. "Hanna och Becka kommer till mig vid 20.00 och så åker vi runt 21.00. Det är hos Esther i 9A" berättade Sofia.

Jag nickade och undrade hur dom hade blivit bjudna. Då svarade dom med att dom inte har blivit det, de tänker gå dit ändå.

"Jag hänger på, det kan väl inte skada med att gå på en fest?" Sa jag med ett leende på läpparna.

"Bra, ses senare" svarade dom och vi gick skilda väger från Caféet.

Ett tag senare
Jag klev ur duschen och kollade mig i spegeln. Spegeln hade immat igen så jag fick ta handflatan och ta bort imman. För en gångs skull var jag nöjd med mitt ansikte, fast jag kunde bli smalare.

Med små steg gick jag in till mitt rum och ställde mig framför garderoben. Jag tog på mig underkläder som skulle matcha till den tajta klänningen jag skulle ha på mig.

-

Vi skulle gå till festen från Sofias hus. Vi hade druckit lite redan innan, så helt nykter var vi inte. På vägen till festen dansade vi och fjantade oss, som småbarn. Men det var något som satt kvar från våran barndom. Det hade alltid varit oss fyra, oavsett vad.

Vi hade precis kommit fram till den stora, vita lyxiga villan. Lukten av alkohol och svett träffade oss när vi öppnade dörren. Inne i villan var det lika lyxigt och vitt som det var ute.

Det var mest 8:or och 9:or där men vu hade kul med dom ändå. Plötsligt kom det fram en kille och en tjej till mig. Dom hade tre glas med alkohol i.

"Vill du ha?" Frågade dom mig med en hög röst för att överrösta musiken. Jag tänkte varför inte och tog emot det. Dom gick iväg och jag svepte glaset direkt. Allt kändes som vanligt en kort stund, ända tills mycket av det jag såg blev suddigt och jag fick svårt att se. Samtidigt kände jag hur allt mitt innehåll ville ut.

Snabbt försökte jag hitta en toalett eller någon hink eller något att kunna spy i. Jag hittade ett dörrhandtag och chansade, jag öppnade och såg att det var en toa där. Jag böjde mig ner och spydde rakt ut i den.

När jag var klar hittade jag en spritflaska på handfatet. Jag kunde se lite bättre nu och kunde även tänka lite bättre. Då kom jag på att det inte bara kunde ha varit alkohol i den flaskan...

Hej, förlåt att jag inte har uppdaterat på en vecka men har verkligen gjort annat men ska försöka bli bättre:)

Den där sommaren ~ Marcus&Martinus Where stories live. Discover now