- Tidigare -
Jag skakade bara på huvudet och vände klacken. Snabbt åkte långfingret upp och jag höjde armen och vände mig om. Samtidigt som jag pekade mot honom mimade jag "Fuck You"._________
Martinus perspektiv
Vad hade precis hänt? Hon hade skällt ut mig utan någon anledning. Kvar stod jag med Marcus bakom mig helt häpna båda två.
Med sakta steg gick jag mot toaletten för killar. Jag kunde knappast hålla in tårarna på vägen dit. Andra elever mötte mig i korridoren, men ingen reagerade. Det var som att jag stod hör helt ensam, helt tom. Men jag var ju nästan tom nu, utan Elina.
Inne på toan kunde jag inte hålla mig mer, tårarna sprutade. Jag öppnade en av dörrarna och gick in. Vred om låset och satte mig på toaletten och grät. Så som alltid händer i filmer. Fast nu var det ju verklighet.
Tredje person
Både hennes och hans tårar föll från deras gråtna ögon. Vad hade egentligen hänt? Hade hon varit otrogen? Eller var det bara ett missförstånd?
Elinas perspektiv
Jag hade inte varit otrogen, för jag älskar ju min Martinus. Jag skulle inte göra det misstaget som han gjorde mot mig. För jag vet hur det kändes, då skulle jag ju inte göra samma sak. Mina tårar rullade över mina kinder när jag låg med huvudet nerborrat i min vita kudde, som nu skulle bli full av smink..
-
Jag hörde hur ytterdörren öppnades och hur steg kom närmare mitt rum. Någon öppnade dörren, det var Elias.
"Vad har hänt?" Sa han med sin vänliga röst. Jag förklarade allting eftersom att jag visste att han skulle förstå, oavsett vad. Han nickade och gick ut ur rummet. Mina tårar fortsatte rulla. Jag ville så gärna prata med honom.
Jag klickade in på min telefon och gick in på min och Marcus chat.
Jag
Hälsa Martinus att jag kan förklara allt och att jag INTE var otrogen!Marcus
Jag vet inte, Jag vet inte om jag ska lita på dig. Jag menar du kan ju ljuga om det. Du kanske bara har det som en ursäkt. Men vad vet jag?Jag
Men varför skulle jag vara otrogen om jag exakt vet hur det känns! Martinus var inte den första som var otrogen mot mig. Utan mer den tredje. Jag vet ju hur det känns, det är en hemsk känsla. Därför skulle jag aldrig göra sp någon annan känner likadant. Men tror vad du vill, detta är mina egna ord.Marcus
Jag vet inte vad jag ska troMarcus trodde inte mig, ingen trodde mig. Eller jo förutom Elias. Men jag ville att Marcus skulle tro mig. Fast framför allt ville jag att Martinus skulle tro mig.
Två kapitel uppe idag, få se om jag uppdaterar mer idag. Men kommer nog uppdatera mycket denna vecka eftersom jag har lov :))
Följ @'mactiinuseen på insta ;))
YOU ARE READING
Den där sommaren ~ Marcus&Martinus
FanfictionDem där populära killarna i skolan. Alla gillade dom, förutom jag. Jag tycker mer dom är patetiska men snygga är dom, men deras personlighet klarar jag inte av. Typ som om att dom tror att dom är bäst och är någonting bara för att dom är Marcus & Ma...