- Tidigare -
Sedan fortsatte det så till vi bara hade underkläder. Martinus la sig i sängen och jag över honom. Detta skulle bli kul.
_________________- Martinus perspektiv -
Nu låg vi svettiga under täcket, på rygg, bredvid varandra. Jag hade sett hennes armar och hennes kropp. Hon såg så annorlunda ut när hon inte var i sin egna kropp. Alltså att hon egentligen inte är så smal och hon har inte dom där ärren som nu är på henens under armar.Hon drog upp armen och då passade jag på att fråga. Även om hon inte kanske ville det.
"Har du gjort det igen?" Hon kollade bara på mig och svalde hårt. "Lova mig att aldrig göra det igen, okej?". Nu nickade hon bara sedan kysste hon mig.
- Elinas perspektiv -
Vi låg kvar i sängen ett bra tag till. Martinus hade brytt sig om mig. Han brydde sig verkligen, det gjorde han. Precis då surade min telefon till. Jag tog tag i den då den låg på nattduksbordet vid Martinus mobil. Jag satte tummen på hemknappen och kom in. Sedan tryckte jag på meddelande och kom genast in på konversationen med okänt nummer. Då märkte jag att Martinus kollade på skärmen. Jag släckte den snabbt och la mobilen i täcket."Vem var det?" Frågade Martinus sedan. "Nä, det var bara mamma" skakade jag på huvudet. Han nickade och såg ut till att inte tro mig riktigt.
- Martinus perspektiv -
Elina hade fått sms av någon okänt nummer. Alltså någon hon inte kände, eller någon hon inte hade numret fast dom skickar ändå. Undrar vad det handlade om. Hon sa att det var hennes mamma, och visst det kan det vars men jag menar. Kom igen liksom. Man döper inte sin mamma till okänt nummer. Det gör man inte."Men kom igen, det stod ju 'okänt nummer'?" Försökte jag övertyga henne att få fram sanningen då vi stod på mitt golv och diskuterade. "Fast det var ju min mamma!" Skrek hon, hon skrek bara högre och högre. Nu var hon arg. Hon hade fått ett utbrott.
"Martinus? Hur kunde jag ens förlåta dig? Vet du hur irriterande du är? Asså Åhh!! Jag hatar dig! Du vet ingenting om mina sms konversationer! Och om det inte hade varit mamma vad hade det berört dig? Va? Nej precis inte ett jävla skit!" Skrek hon och sedan störtade hon ut genom dörren. Jag hörde hur hon smällde igen dörren och skrek utanför på gatan.
Orden högg i hjärtat, även att jag visste att hon fick ett utbrott. Och att hon inte menade det, fast tänk om hon gjorde det. Jag var nog en hemsk människa. Då knackade det på dörren. Marcus och mamma klev in. "Vad hände?" Frågade dom båda i kör. Jag förklarade allt om hennes diagnoser och att hon hade fått ett utbrott. Dom förstod och gick sedan ut från mitt rum.
- Elinas perspektiv -
Jag hade gjort det. Jag hade fått ett utbrott och skällt ut Martinus. Han borde tycka jag var en hemsk människa. Det var jag med.Martinus💕💍
Babe, det är lugnt. Det händer, jag tar inte illa åt mig. Älskar dig <33Jag fällde en tår på mobilskärmen. Ångesten steg och steg för varje andetag. Jag gick till badrummet och fyllde upp ett helt stort badkar med iskallt vatten.
Jag
Martinus, jag älskar dig med
Förlåt
Du borde hata mig
Förlåt
Jag gjorde det igen
Tack för att jag fick älska dig
Förlåt Martinus..- Marcus perspektiv -
Finaste <33
Martinus, jag älskar dig med
Förlåt
Du borde hata mig
Förlåt
Jag gjorde det igen
Tack för att jag fick älska dig
Förlåt Martinus..Va i helvete? Jag sprang ut ur mitt rum mer för trappan och lyckas halka. Jag glider på hälen och ramlar på ryggen. Det gör ont men det sket jag i. Mamma gick fram och öppnade precis munnen när jag reste mig upp tog på mig ett par lätta skor och sprang iväg. Mamma stod där i dörröppningen och kollade på när jag sprang till Elinas lägenhet.
Trappstegen ekade som vanligt och jag tog mig upp på noll sekunder kändes det som. Fast jag måste skynda mig nu, detta var bråttom. Jag halv joggade fram till dörren till henens lägenhet. Jag drog ner handtaget och dörren var låst. Fan. Fan. Fan.
- Elinas perspektiv -
Jag hörde hur någon drog ner ytterdörrens handtag. Då gled jag ner i badkaret. Med kläderna på. Jag tryckte mig ner så jag nu låg på botten med hela kroppen. Jag slöt ögonen och väntade på att jag aldrig mer skulle vakna.Hoppsan.. sry för dålig uppdatering
VOCÊ ESTÁ LENDO
Den där sommaren ~ Marcus&Martinus
FanficDem där populära killarna i skolan. Alla gillade dom, förutom jag. Jag tycker mer dom är patetiska men snygga är dom, men deras personlighet klarar jag inte av. Typ som om att dom tror att dom är bäst och är någonting bara för att dom är Marcus & Ma...