24 plötsligt blev det svart

143 4 2
                                    

- Tidiagre -
Någon öppnade, jag såg inte vem men det var någon. Personen var svartklädd, personen backade och jag såg vem det var.
_______________

- Elinas perspektiv -

Mannen tog ett kliv fram, då såg jag ansiktet tydligt. Han la sina händer runt mig och jag kramade om honom i en lycklig kram.

"Elina" skrattade han fram i kramen. På mina läppar kom det fram ett brett, stort leende.

"Pappa" skrattade jag likadant i kramen. Jag älskade verkligen min pappa, han gjorde allt för mig, även om jag kunde bli irriterad på att han var borta så mycket.

Vi gick ut i köket och var på väg mot det runda, vita köksbordet. Pappa kollade med en hastig blick på mig och stannade upp. Han öppnade munnen, men täckte snabbt den öppna munnen med handen.

"Hur ser du ut?" Frågade förvånat men lugnt. Jag tittade ner i golvet, för jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Han förstod att jag inte ville prata om det och då började han prata om annat.

Vi satt uppe nästan hela natten av att vi pratade, skrattade och hade det så underbart kul. Vi hade satt oss vid soffan, jag låg lutad mot pappas axel. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Plötsligt blev det svart och jag somnade. I soffan. I pappas knä.

Jag vaknade av att någon ryckte i mig. Jag var trött och inte direkt någon morgonmänniska om man säger så.

"Elina, vi har fått brev" sa mamma och pausade mitt i meningen "av utredningen". Jag kollade på henne med en trött blick samtidigt som hon försökte öppna kuvertet. Hon fick upp det och vecklade ut det vita A4 pappret. Hennes pupiller åkte från rad till rad. Hon la en hand över munnen.

"Vad är det?" Frågade jag och började bli orolig nu. Hon kollade på mig och svarade.

"Du har två diagnoser.. ADHD och Asperger"

Fy vilket dåligt kapitel asså. Skäms över att lägga ut detta.. men aja fundera på att göra en ny bok som inte riktgt handlar om M&M. (Men om kärlek såklart). Sen känner jag inte att jag har så mycket ideér till denna boken vilket gör att jag inte skriver. Hoppas ni har det bra <3 ni är bäst hejdå!

Den där sommaren ~ Marcus&Martinus Donde viven las historias. Descúbrelo ahora