Dit hoofdstuk ik voor iedereen die dit heeft aangevraagd (nobody).
Enjoy.
Met een gezicht dat op onweer staat, fietst Zoë naar huis. Gelukkig woont ze maar 5 minuten van school vandaan.
Google maps zegt dat het 2 minuten is.
Ze weet niet wie ze moet geloven. Haar zelf of google maps....
Google maps.
Met een opgeluchte zucht, omdat school weer voorbij is, ademt ze eens diep in.
Wat word ze toch vrolijk van het inademen van een volle teug uitlaatgassen. Heerlijk.
Natuurlijk zorgt de wind, die ervoor zorgt dat er vliegjes in je mond en ogen komen, er nog voor dat haar, haar wappert als een waaier.
Not.
Zodra ze thuis komt, word ze begroet door haar katten.
Oh en haar ouders.
Natuurlijk word ze ook enthousiast door haar broertje begroet, die een tablet voor zijn gezicht houdt.
Haar broertje houd zoveel van haar.
Tis bijna niet te beschrijven.
Tevreden stampt Zoë naar boven, naar haar kamer.
Hier checkt ze of er nieuwe cijfers zijn binnengekomen op magister en of ze nog toetsen heeft.
En dat allemaal op haar bed.
Natuurlijk heeft Zoë toetsen, want een toetsvrije week bestaat zowat niet meer.
Zoë zucht.
Ze wilt niet leren.
Het is teveel moeite.
Geïrriteerd dat ze weer aan het werk moet gaan, maakt ze een lijstje van wat ze allemaal moet doen voor de aankomende weken.
Het is een lang lijstje.
En er zitten heel veel proefwerken en so's tussen.
Jippie jee.
Uren leert ze, maakt ze huiswerk en sloopt ze social media, door er 24/7 op te zitten.
Maar dan word ze geroepen om te eten.
Ze gaat eten en vertrekt weer naar boven om verder te gaan met leren.
Fuck her life.
Uiteindelijk is het 'bedtijd'.
Ze moet gaan slapen van haar ouders.
Dus gaat ze naar haar ouders slaapkamer geeft ze een knuffel en nachtkus (don't judge me. Misschien is het kinderachtig, I don't know. Maar ik doe dit al vanaf kleins af aan en het is gewoon iets wat ik mezelf nooit heb afgeleerd. Tenslotte vinden mijn ouders het leuk dat ik dat nog doe, terwijl het van mijn broertje van 9 niet meer hoeft) en "gaat slapen".
Natuurlijk gaat ze niet slapen, ondanks dat ze haar pyjama al hweft aangedaan.
Waarom zou ze gaan slapen?
Slapen is voor watjes!
Okay nee.
Slapen is geweldig.
Vooral in het weekeind.
Maar door de week heb je dingen voor school en kan je de volgende dag niet uitslapen.
En deze keer was het ook dit geval.
Zoë zuchtte.
Ze wilde dolgraag slapen, maar ze wist dat als ze een onvoldoende voor Duits zou halen, dat ze het zichzelf niet zou vergeven.
Ze staat tenslotte het hoogst voor Duits (8,3).
Als ze nu een slecht cijfer zou halen, dan zou haar cijfer omlaag gaan. En dat is héél erg demotiverend voor Zoë.
Na nog uren door te werken aan school (tot ongeveer 00:00), gaat ze eindelijk slapen.
Rust.
Okay dus dit gebeurt bijna elke avond. En ik kan je vertellen, ik zie er slecht uit. Maar ik voel me slechter als ik onvoldoendes zou halen voor vakken. Dus offer ik een paar uur slaap van me op.
Wel probeer ik de laatste tijd, steeds vroeger te gaan slapen.