"Slib mi, že se budeš chovat slušně," podívá se na svého vyvoleného rudovlasá mladá dívka smaragdově zelenýma očima.
"Lilianko neboj se... budu se chovat naprosto ukázkově. Navíc je přeci jasné, že si mě zamilují... mám přeci přirozený šarm, jak říkal tvůj otec."
Po tomto výroku ho jeho žena sjede uzemňujícím pohledem.
"Přemístíme se?" zeptá se zedy James.
Lily se nervózně kousne do rtu.
"Já nevím... Aby se moc nevyděsili..."
"Tak ne rovnou k nim do obýváku, ale jen před barák... nebo jeden blok od baráku," dodá, když vidí Lilyin nejistý výraz.
"Dobře..."
***
"Co vůbec děláte, Vernone?" zeptá se později v restauraci Lily.
Vernon si otře kapesníkem svůj knír a poté se na ni podívá nevraživým poheldem.
"Pracuji ve firmě, která prpdává vrtačky," pronese neohotně.
"Vrtačky?" chytí se toho James. "To je nějaká mudlovská vychytávka?"
Lily po něm střihne varoným pohledem.
Vernon přestane s jídlem a koukne se na Jamese vražedným pohledem."Jaká vychytávka?"
"Á, vy nevíte, co to znamená... mudla... tak se u nás říká obyčejnému člověku. Jako sjte třeba vy."
Lily pod stolem kopne Jamese do holeně. On následkem toho sykne bolestí a koukne na svou přítelkyni nechápavým pohledem.
"No..." odkašle si Vernon. "Vrtačka je něco, čím se dají velmi rychle zašroubovat šrouby nebo taky díry například do dřeva."
Patunie vypne hruď.
"Je to skvělá práce, Vernonku. A velmi nám vydělává," řekne a poslední větu zdůrazní.
"Skvělá?" podiví se James. "Vždyť prodává nějaký úplně nepotřebný věcičky..." zachechtá se.
U stolu se však nikdo kromě něho nesměje.
"Nepotřebné věcičky?" zopakuje Vernon zamračeně.
"No jasně... za chvilku stejně nějaký chytrolín-mudla vymyslí zase něco nového a tahle práce bude vsem jenom pro smích."
Vernonova tvář se zbarví do ruda a nasupeně se podívá na Jamese.
"Pro smích? Proč by moje práce měla být někomu pro smích?"
"Nechme to být... A co vaše koníčky, jaké jsou? Kromě prodávání vrtaček, samozřejmě."
"Ehm," odkašle si Vernon. "Koníčky?"
"Jistě," přitaká James. "Co rád děláte ve volném čase."
"H-hraju šachy," odpoví překvapeně Vernon, kterého by nenapadlo, že Jamese bude zajímat, co rád dělá.
"Aha... No, tak to byste mohl leda tak s Lily. Mně šachy vůbec nejdou... Ale baví mě sporty. Co běhání? Asi byste si nešel někdy zaběhat?"
Lily přemístí svůj zabíjející pohled na Jamese, který se tváří, jako by ji neviděl. Místo toho mu lehce škubou koutky.
"Ne," zamítne rázně. "To tedy nešel."
"Škoda. A já si myslel, že budu mít společnost..." zavrtí James zklamaně hlavou. "Ale zpět k vám... jak dobře se prodávají ty vaše vrtačky?"
ČTEŠ
Melanie Potterová (Harry Potter ff)✔
FanfictionNevim, jak se mi podaří rozbít i tu nejnerozbitnější věc, ale stalo se. Byl to obraceč času. A tak se stane, že se ocitám ve světe, ve kterém má Voldemort silnou moc a ve světe, kde vyrůstají dva lidi, které bych strašně ráda poznala. Moje r...