5. fejezet: A hegyen innen

959 70 2
                                    

A csapat ütemesen haladt délkelet felé. A Vörös Folyó mentén vágtattak a Rún tengere irányába. Óriási síkságon haladtak keresztül. Másnap reggelre egy hegycsoport lábához értek.

-4-en itt maradtok a lovakkal. Ha bármi baj történne, még kellenek a lovak a hazajutáshoz.-jelentette ki Legolas.

A tündék leszálltak a lovaikról. 4 harcos kiállt, összegyűjtötték a lovakat, magukhoz vették az élelmüket, és elindultak valami biztonságos helyet keresni.

A többiek pedig elindultak fölfelé a hegyen. Kopár, sziklás, meredek hegyoldalon haladtak, tempójukból viszont nem vettek vissza. Ütemesen kapaszkodtak fel a sziklákon. Hátukra voltak rögzítve fegyvereik, derekukra a kardjuk,valamint fejenként egy kulacs és egy tarsoly tele tünde kenyérrel.

Estére felértek a hegy tetejére. Míriel körbenézett. Előtte egy fákkal borított kis medence terült el, melyet balról és hátulról további hegyek szegélyeztek. A hegy túloldala erdővel volt borítva. A bal oldali hegylánc felett átnézve Míriel megpillantotta a Rún tengert. A medence túlsó végén ott volt Malgolor, egy, a vártól kissé messzebb elterülő kőfallal körülvéve. Innen nézve csak aprócskának tűnt, de a tündék híres messzelátó képességükkel élve, végigpáztázták a várat. Az kihaltnak tűnt.

-Itt megpihenünk éjszakára. Keressetek menedéket az esti hideg elől.-adta ki a parancsot Legolas.

A csapat megindult, búvóhely után kutatva. Kissé szétszéledtek, és futó tempóban pásztázták végig a hegytetőt.

Hamarosan egy bagolyhuhogás jelezte, hogy valamelyikük talált éjszakai szállást. Míriel a hang irányába fordult, és odaszaladt. Egy barlangot találtak, mely nem volt túl nagy, de mind a 6-an elfértek benne.

Már teljesen besötétedett. Míriel a barlang előtt állt. A vár felé nézett.

-Tüzek! A várban!-szólt oda a többieknek.

A várban valóban ezernyi kis pont világított, melyek nagy valószínűséggel tüzek voltak.

Mindenki odament, hogy saját maga is meggyőződjön erről. A rég elhagyatott várban voltak valakik.

-Orkok!-szólalt meg Legolas.

-Sokan vannak. Lehet, hogy már az erdőt is ellepték. Túl sokan vagyunk ahhoz, hogy észrevétlenül bejussunk.-mondta egy másik tünde harcos.

-Igazad van. Ti ketten menjetek vissza, és mondjátok meg a lent maradtaknak, hogy négyen bemegyünk a várba. Ha két napon belül nem érünk vissza, akkor induljatok el nélkülünk.-mondta Legolas a két tündének.

Gyorsan felvették a holmijikat és elindultak le a hegyről. A másik két harcos visszament a barlangba, míg Míriel és Legolas őrködtek.

Hajnaltájban, Míriel a barlang előtt sétálgatott. Az alatta elterülő sötét erdőt kémlelte. Legolas a barlang körül volt felderíteni a környéket. A várban még mindig látszottak a fények.

Az erdő sötét lombjai alatt, mintha szél söpört volna végig. A fák koronái, ahol a szellő végigszállt, egy aprócskát megremegtek. Míriel a mozgó fákat fixírozta a szemével. Arcizmai megfeszültek. Minden neszre figyelt, és koncentrált a fákra. Legolas jelent meg mellette. Ő is felfigyelt. Ekkor egy nagyon halk, tompa zaj ütötte meg a fülüket. Nagyon halk léptek zaja.

Legolas összehúzta a szemét. Egy ideig feszült csendben hallgatták a fák susogását, majd Legolas hangja szakította félbe a csendet:

-Készüljetek. Indulunk!-majd elindult a barlang felé.-Nem vagyunk egyedül!

Mirkwood az otthonom //Befejezett//Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt