- D1 | SEVENTEEN -

4.1K 168 3
                                    

"Hey Star." zegt Yara door de telefoon.

Gisteren zijn Gray en ik meteen gaan slapen. Ik voel me echt heel schuldig.

"Ik moet je iets vertellen." zeg ik zacht. "Gisteren hadden we truth or dare gespeeld en we waren allemaal dronken. Tijdens het dansen ben ik Jer kwijtgeraakt." begin ik. "Oké en wat is er dan gebeurd." vraagt ze ongerust. "Ik ben hem gaan zoeken. Toen ik hem eindelijk gevonden had, was hij aan het zoenen met Mirthe en hij was deze morgen niet op het internaat." Eindig ik het verhaal.

Ze blijft stil. Ik hoor wat gesnik. "Yara, gaat het?" vraagt ik bezorgd. "Wat denk je zelf. Ik kom naar daar. Zeg niks tegen Jeremy." zegt ze voor ze aflegt.

Yara en Jer zijn op onze kamer en we horen super veel geroep van daar. Ik zit met de andere in Aaron en Link hun kamer.

Na nog tien minuten stopt het geschreeuw en gaat de deur open. Daar staat Yara met ogen vol tranen. Ik loop naar haar toe. "We hebben het uitgemaakt." zegt ze huilend. "Je verdient veel beter." zeg ik troostend. "Ik hou van hem, Star. Ik hou zo veel van hem en dan gaat hij vreemd met een van mijn oudste vriendinnen." zegt ze tussen de tranen.

De jongens hebben de kamer verlaten om even bij Jeremy te gaan kijken. Na een uurtje is ze eindelijk gestopt met huilen.

We zijn in de kantine ijs gaan stelen en zijn dat nu aan het eten. We hebben alle afleveringen van thirteen reasons why gekeken. Het is al negen uur. "Yara, moet je niet naar huis. Het is morgen weer school en je ouders zullen wel ongerust zijn." zeg ik. Ze knikt en staat recht. Ze loopt de kamer uit en ik ga naar mijn kamer.

"STARLETT! Zeg dat het nog niet te laat is!" roept Jer in paniek wanneer ik de kamer in kom. "Jeremy laat het. Ik dacht dat jij anders was. Jij bent net als alle andere jongens in ons verleden" zeg ik boos. "En ik slaap hier niet vanavond. Aaron, Link, kan ik bij jullie blijven?" vraag ik. Ze knikken. Ik loop naar mijn kleerkast en neem er iets uit om in te slapen. Normaal slaap ik in Grayson' s t-shirt, maar ik denk niet dat hij het leuk zou vinden als ik dat ook bij Link en Aaron doe. Ik loop de kamer weer boos uit en gooi de deur dicht.

De volgende dag, zitten we in de les. Ik heb nog niet tegen Jer gepraat. Ik mis hem wel want hij is een van mijn beste vrienden. Er komt een leerkracht binnen gelopen die ik nog nooit heb gezien.

"Jongedame, dit is een jongens internaat. Wat doe jij hier?" vraagt hij boos. "Ik ga hier naar school en jij?" zeg ik grinnikend. Daar was hij precies niet heel blij mee. "Het is u voor jou." zegt hij boos. "Voor ù is het ook ù." zeg ik met de nadruk op de twee u's. De hele klas begint te lachen. Ik kijk naar mijn vrienden, zelfs Jaden en Zack zijn aan het lachen.

"Gaat u maar melden en iedereen wie nu nog lacht blijft na." zegt de leerkracht boos. "Bedankt om u te zeggen, meneer." zeg ik met een lach op mijn gezicht. Grayson, Jeremy, Jake, Jaden en Zack blijven lachen. "Jullie vijf gaan je ook melden en blijven na straks. En jij mag hun gezelschap brengen." zegt hij rood van woede.

Het lijkt alsof zijn ogen uit hun kassen gaan vallen. "Wij zullen ons gaan melden, als u er maar voor zorgt dat u ogen er in blijven." zeg ik terwijl ik naar buiten loop. De deur word achter ons dicht gesmeten.

"En wat zullen we nu doen, want ik ga mij echt niet melden." zeg ik. "Zullen we de rest van de dag skippen en naar de stad gaan?" stelt Jake voor. "Is goed" zeg ik blij. We laten Jaden en Zack achter en lopen de school uit zonder dat iemand het merkt.

JongensinternaatWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu