Ik ga lachend met Jaden terug naar onze kamer. "Ik kan nog steeds niet geloven dat jij hun betrapt hebt." zegt hij lachend. Ik kan het zelf ook niet geloven.
Ik dacht dat na Jason en Jeremy dat ze gewoon ging opgeven. Voor heel even dacht ik ook om op te geven, maar toen zag ik de echte Jaden. Na James, dacht iedereen dat ik nooit meer in liefde ging geloven en dat dacht ik ook. Ik heb nooit iemand echt verteld wat er gebeurd is. Elke keer dat ik er aan terug denk begin ik te huilen.
"Star, waarom huil je?" vraagt Jaden. Ik had niet eens door dat er een traan over mijn wang ging. Ik doe hem weg. "Het is niks." zeg ik zoals gewoonlijk als iemand iets wil weten over James. "Weet je het zeker? Je kan me altijd alles vertellen." Ik wil het iemand wel vertellen, maar ik had beloofd dat ik het Yara het eerst vertel. "Ik moet even iets gaan doen." zeg ik terwijl ik me weer omdraai.
Ik loop weer naar Austin's kamer. "Starlett, wat is er?" vraagt Yara bezorgd als ze uit de kamer komt. "Ik wil je vertellen wat er met James gebeurd is." zeg ik snel en zenuwachtig. "Oké, waar wil je praten?" vraagt ze. "Het voetbalveld. Volg me maar." zeg ik.
Ik begin weer te stappen en ga steeds sneller. "Starlett doe even rustig. Ik weet dat je nerveus bent om het me te vertellen, maar ik moet wel eerst samen met jou aan het voetbalveld aankomen." zegt ze met een klein lachje. Ik ga weer wat trager. "Dat is beter." Ik blijf stil.
We gaan zitten en ze kijkt me met verwachting aan. "Ik zal jou eerst een geheim vertellen." zegt ze. "Ik kijk my little pony." zegt ze. Ik begin te lachen steeds harder en harder. "Ik weet het, ik weet het en nu jij."
"Dus twee jaar geleden heb ik het uitgemaakt omdat hij vreemd ging, maar de echte reden was veel vroeger gebeurd." begin ik. Ze knikt en luistert verder. "Een half jaar voor het uitging ging ik op een avond naar zijn huis. Het was geen slim plan, want hij was dronken. Hij is altijd een stuk agressiever als hij dronken was." Ik voel dat er al tranen opkomen. "Ik ging binnen en meteen werd er een vaas naar me gegooid. Ik was zo bang. Hij kwam naar me toe en sloeg me." Nu stromen de tranen. "Elke keer als hij dronk, sloeg hij me."
Ze trekt me in een knuffel. "Waarom heb je hem niet aangegeven?" vraagt ze. "Ik was bang. Ik ben nog steeds bang." zeg ik tussen de snikken door. "Dan waarom vertel je het mij?" vraagt ze verward. "Omdat ik het aan Jaden wil vertellen en ik had aan jou beloofd dat jij de eerste was die het te weten kwam." Ze glimlacht naar me. "Dan ga nu maar naar je vriendje." zegt ze. Ik frons. Hoe weet zij dat nou? HALEY!!! Ze lacht een keer omdat ze weet aan wat ik denk.
Ik ga terug naar mijn kamer. Jaden staat meteen recht wanneer ik de binnen kom. "Ik kan het je nu wel vertellen." zeg ik zacht. Ik weet dat als ik te luid praat gewoon weer begin te huilen. Ik vertel hem hetzelfde verhaal als ik heb gezegd tegen Yara. "Rustig maar. Het komt allemaal in orde." Ik weet nog dat hij ongeveer hetzelfde gezegd heeft toen Grayson en ik uit elkaar zijn gegaan.
"Ik hou van jou, Starlett en als ik hem ooit tegen kom, zal hij niet lang meer leven." "Ik ook van jou... met heel mijn hart." Ik begin terug te lachen als ik denk aan wat Yara me verteld heeft. ZE KIJKT NAAR MY LITTLE PONY.
Ik weet dat Yara ondertussen weer thuis is. Ze had me onderweg naar het voetbalveld verteld dat ze meteen naar huis zou moeten gaan. Ik neem mijn telefoon. Jaden is net vertrokken met Austin, Noah, Zack en Brian om wat te gaan eten in de kantine. Ik ging meteen ook komen maar ik moet eerst Yara bellen.
"Hey Star." hoor ik haar vrolijk zeggen. Op de achtergrond is duidelijk muziek te horen. "Wat doe je?" vraag ik. "Niks." De muziek is plotseling gestopt. "Wat dat wat ik denk dat het was?" vraag ik. "Wat nee wat nee." zegt ze snel na elkaar. Ik begin te lachen. "Oké, je weet het toch al. Ik was My Little Pony aan het kijken." Ik begin nog harder te lachen. "Wel nu weet ik tenminste dat je nog kan lachen." zegt ze gegeneerd.
"Maar waarom belde je?" vraagt ze. "Ik wou je gewoon vertellen dat ik het verteld heb aan Jaden." zeg ik. "En hoe reageerde hij?"
"Eerst troostte hij me en daarna zei hij dat als hij James ooit zag... dat hij hem vermoord." zeg ik. "Ahw wat een prins op het witte paard."
"Maar nu moet ik gaan. Ik heb honger. Ik zie je nog wel is." Ik leg af en ga naar de lift.
Aaron, Jeremy en Jake staan ook in de lift. "Hey." zeg ik ongemakkelijk. "Hey." zeggen ze allemaal terug. We lopen allemaal de lift uit. Ik moet echt eens werk maken van mijn vriendschap met hun te verbeteren.
JE LEEST
Jongensinternaat
Teen Fiction|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...