"Vrijheid!" roep ik naar Yara en Jeremy die in de auto zitten. Ik kom net het ziekenhuis uit. Mijn gips mocht vandaag van mijn been. Ik loop lachend naar hun toe.
"Gaan we straks uit om te vieren dat je weer normaal kan lopen?" vraagt Yara. "En LT en Junior dan?" vraag ik bezorgd. "We gaan ze voor een weekje naar mijn ouders brengen." vertelt Jeremy me. "Oké dan." stem ik mee in met hun plan.
Ik ben me samen met Haley, Yara en Mirthe. De anderen hebben hun al aan gekleed. Ik neem het setje kleding - dat ik daarstraks heb meegenomen - van het bed en ga ermee naar de badkamer.
Ik doe het snel aan en ga weer de kamer in. Mirthe doet mijn haar en Haley doet mijn make-up. Yara is heel geconcentreerd naar een nieuwe aflevering van shadow hunters aan het kijken.
"Klaar." zegt Haley. "Ik ook." Ze zetten allebei een stapje achteruit. "Meesterwerk." zegt Haley terwijl ze een nep-traan weg veegt. Ik schud mijn hoofd en ga naast Yara zitten.
"Ik hou van Jace!" roept ze uit. "En Jer dan?" vraag ik lachend. "Oh ja." zegt ze alsof ze net herinnert dat ze een vriendje heeft. "Hij zal er mee moeten leren leven dat hij op de tweede plaats staat." zegt ze en haalt haar schouders op.
Er wordt op de deur geklopt. "Daar zullen de jongens zijn." zegt Mirthe. Ze doet de deur open en Jer, Link en Scott komen binnen. "Waar zijn de anderen?" vraag ik. "Ze zijn beneden aan het wachten." zegt Scott.
"Jer, ik wil je iets over je vriendin vertellen." grinnik ik. "Star, durf het hem te vertellen." waarschuwt Yara me. "De jongen verdient het om te weten dat hij altijd op de tweede plaats zal staan." grinnik ik. "Star!" "Wat?!" zeggen Yara en Jeremy tegelijkertijd. "Wie staat er dan op de eerste plaats?" vraagt Jer boos. "Jace." zeg ik simpel. "Wie?" vraagt Jer, die steeds iets kwader word. Ik neem zijn arm en draai hem om naar de tv. "Hem." zeg ik als Jace in beeld komt. "Oh." zegt hij opgelucht.
"Zullen we dan maar gaan?" vraagt Link ongemakkelijk. Ik volg hem en de anderen volgen mij. Ik heb besloten dat ik vandaag weer een keertje echt ga uit gaan. Het is nu al een maand geleden dat ik plezier heb gemaakt met mijn vrienden.
Na een uurtje in de club ben ik een beetje aangeschoten. "Zullen we truth or dare spelen?" stelt Max voor. We gaan met z'n allen ergens zitten. Cam, Austin en Dale zijn drank gaan halen.
"Ik wil beginnen!" zegt Jeroen enthousiast en met een dubbele tong. "Truth or dare Aaron." zegt hij. "Truth." zegt Aaron. "Voel je nog iets voor Starlett?" vraagt hij. Mijn aandacht is nu gericht op hem. Hij slikt en neemt een beker. Wel dat zal ik vandaag niet te weten komen.
"Truth or dare Austin." vraagt Aaron. "Dare." "Ga naar het midden van de dansvloer en doe je shirt uit." Austin knikt en doet het dan ook. Veel mensen kijken hem raar aan. Er kijken ook een paar meisjes naar hem. Astra gaat naar hem toe en geeft hem een kus. Ze komen terug en gaan zitten.
"Truth or dare Cam." zegt hij. "Dare." "Kus de eerst volgende persoon die binnen komt." We kijken allemaal naar de deuren van de club. Er komt een jongen van ongeveer onze leeftijd binnen. "Go Cam!" zeg ik lachend. Hij loopt heupwiegend naar de jongen toe en kust hem meteen. Daarna komt hij terug naar ons.
"Starlett." "Dare." zeg ik overdreven. "Ga naar de jongen die ik net heb gekust en ga voor vijf minuten op zijn schoot zitten. Ik kijk rond en zie dat de jongen bij een groepje gaat zitten.
Ik loop op hem af en ga op zijn schoot zitten. Ze kijken me allemaal vreemd aan. "Star?" vraagt een van de jongens. Wait hoe weet hij mijn naam. Ik kijk eens goed naar de mensen. Margot, Oliver, Camilla, Justin en Elle. Ik kijk naar de jongen. Jup ik zit op Renzo's schoot. "Hey!" zeg ik wanneer ik een tijdje stil ben geweest en het ongemakkelijk begon te worden.
"Wat doen jullie hier?" vraag ik. "We waren eigenlijk opzoek naar jou." vertelt Oliver me. "Waarom?" vraag ik verward. "We hebben je sinds de vakantie niet gezien. Hoe gaat het nu met je?" vraagt Elle. "Goed."
"Wel ik moet gaan voor mijn vrienden verkeerde dingen gaan denken. Kom morgen naar het internaat dan praten we verder. Oh en Renzo, die jongen die je gekust had, dat was een opdracht voor truth or dare." Met die woorden loop ik weg.
JE LEEST
Jongensinternaat
Teen Fiction|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...