Lexis perspektiv
Jag går iväg till den gömda stigen upp på klippan. Det är ett hörn av den någorlunda stora stranden där det finns större stenar och buskar som gömmer den branta stigen upp dit.. Jag ser till så att ingen kollar åt mitt håll och springer snabbt in. Jag får huka mig någon meter sedan kan jag stå upp normalt. Efter någon minut av brant klättring ser jag husvagnen som står gömd och alla minne rusar genom min kropp på några sekunder. Jag sätter mig på klippan och kollar ut på vattnet och klassen som nu har startat musik från någons högtalere. 1 minut blir till 5 minuter och...
"Lexi?"
"Va?" Säger jag och vänder mig om.
"Lexi, vad gör du här? Känner du också till den här platsen?" Frågar Justin och kommer fram bakom mig.
"Ja" svarar jag enkelt.
Justin nickar bara och sätter sig bredvid mig på klippan.
"Jag undrar om det faktiskt bor någon här?" Säger han.
"Aa" Svara jag.
"Det skulle vara lite creepy. Eller hur?"
"Nja, det tror jag inte." Säger jag och Justin kollar åt sidan på mig. Han bara nickar fundersamt men säger inget mer.
Jag kollar ut över vattnet igen. Klockan är inte så mycket och även om det känns som om det har hänt mycket under kvällen så har tiden gott väldigt långsamt. Solen lyser fortfarande på himmlen men håller snart på att gå ner.
"Det var ett coolt men brutalt tal du höll i förut!" Säger Justin och flinar mot mig. Jag kollar på honom och ler tillbaka men rycker bara på axlarna.
"Jag sa bara det jag kännde!" Säger jag. Han nickar och fortsätter kolla på mig.
"Jag är ledsen det Jacob sa. Jag såg på dig tydligt att du inte tyckte om det, oh hade det varit jag hade jag slagit ner honom." Säger han mot mig.
"Tack, men det är lugnt!" Säger jag och kollar tillbaka mot vattnet som blänker mot min hy. Jag sneglar på Justin som fortfarande tittar på mig. Eller han rättare sagt stirrar så tillslut måste jag fråga.
"Vad? Varför kollar du på mig? Har jag något i ansiktet?" Frågar jag och kollar tillbaka på honom. Han flinar MIT mig, men det är ett snällt flin som skulle kunna vara ett leende också.
"Jag fattar att du gjorde vad du kände och gjorde rätt val att inte dela med dig av privata saker men jag hade inte sagt nej till en kyss iallafall." Säger han och flinar ännu större.
"Jasså det hade du inte." Säger jag och flinar tillbaka. "Vill du höra en privat sak?" Frågar jag honom.
"Visst!"
"Jag hade inte heller sagt nej!" Säger jag. Solen lyser nu rakt på oss och jag behöver kisa med ögonen för att kunna se honom. Hans snälla flin har nu ersatts med ett riktigt leende och jag smälter inombords varje gång han visar det. Solen träffar honom perfekt och jag kan inte låta bli att lägga min hand på hans hand som ligger bredvid mig på klippan. Han kollar på mig igen med förvånad blick.
"Vill du bada?" Frågar jag honom. Han kollar skeptiskt på mig men nickar tillslut. Han reser sig och är precis påväg att ta den långa vägen tillbaka till stranden för att bada.
"Och vart tror du att du är påväg?" Frågar jag honom. Han vänder sig om och kollar på mig.
"Vänta? Va? Du menar inta att vi...att du och jag ska...ska bokstavligtalat hoppa här ifrån Lexi? Aldrig i hela mitt liv!" Säger han vettskrämt.
"Äsch, jag har gjort det förr, det är jättekul!" Säger jag och han spärrar upp ögonen.
"DU HAR GJORT VADÅ FÖRR?"
"Hoppa från denna klippa såklart." Säger jag neutralt. Han skakar på huvudet och han inte riktigt tro sina öron. Jag får en idé och går fram och viskar i hans öra. Han spärrar upp ögonen ytterligare en gång men sedan biter han sig super sexigt i läppen och nickar.
Han verkar förberedd för att bada för han har sina badbyxor på sig. Då är det bara tröjan kvar då. Han tar av sig tröjan och nu är det min tur att bita mig i läppen. Han kommer fram och viskar i mitt öra.
"Lexi, du vet att du stirrar va!" Säger han och flinar. Jag bli röd men slutar inte kolla. Varför ska man göra det lixom?
Sexpacket på magen är super snyggt och V linjen som är så perfekt så jag skulle kunna... LEXI SKÄRP DIG! Justin ser att jag fortfarande kollar på honom och säger:
"Det är en sak när tjejer kollar på min mage men när en skit sexig och snygg tjej vid namn Lexi gör det så tänder jag tusen gånger mer på det!" Säger han och kollar intensivt på mig. Jag blir generad och röd men skiter i det.
"Redo?" Frågar jag honom.
"Japp, som utlovat. Jag hoppar från den här döds klippan om du..." mer hann han inte säga innan jag tog några snabba kliv fram till honom, la mina armar på hans axlar och tryckte mina läppar mot hans. Den här personen har verkligen växt i mina ögon. Hans läppar är underbara och jag vill bara ha mer och mer. Pirr och bubblor och fjärilar och allt som får plats i en mage samlas där just nu. Jag drar mina fingrar genom hans hår och han drar mig ännu närmare sig än vad som redan går. Jag känner hur han ler och jag kan inte göra annat än att göra detsamma. Hans läppar är underbara och jag kämpar med att behålla så mycket luft inom mig som möjligt för att slippa dra ifrån. Luften tar slut och jag måste sära på våra läppar. Jag flåsar och han kollar ännu mer intensivt på mig innan han öppnar munnen.
"...kysser mig!" Säger han och ler.
YOU ARE READING
Nörd på heltid, eller?
Teen FictionLexi är en 17 årig tjej som inte har den bästa bakgrunden. Hon är ensam på dagen och ensam på natten. Vi kan komma fram till att hon är ensam hela tiden. Hon går andra året i gymnasiet och försöker att fokusera på sina arbeten, men det är inte så lä...