"Agnes, er du klar?" Spørger far mig og klemmer min hånd, jeg nikker smilende op til ham. Min europatour er nu for alvor igang, og jeg kan ikke vente med at spille koncerter! Jeg læner mig tilbage i sædet og tager mine høretelefoner i ørerne, jeg begynder at nynne med på musikken fra Spotify. Det her er min første europaturne og jeg har aldrig glædet mig så meget til noget i mit liv før. De sidste måneder er jeg blevet kendt ud over hele verdenen, hvilket er helt vildt. Da jeg for et år siden fik en pladekontrakt med Sony Music Norway, vidste jeg slet ikke at jeg ville nå så langt. De fleste af mine fans er piger og det er jeg glad for, selvom jeg også har nogle drenge fans. Dem er jeg også vildt glad for! Jeg får meget tit komplementer af alle de personer jeg møder, både med min sangstemme og med mit udseende. Og jeg er virkelig glad for alle komplementerne, men jeg er ret dårlig til at tage imod dem.
"Første stop England" Siger far og smiler ud i luften. Jeg ved han er meget stolt af mig, og at han er der for mig. Jeg ville ikke kunne klare at være et kendt ansigt, hvis ikke jeg havde ham ved min side. Det sidste år har jeg turneret rundt i hele Norden, og det har været vildt fedt. Jeg har fået vildt mange fans i Danmark, Norge, Findland og Sverige især og jeg er taknemmelig for dem allesammen. Men nu er min karriere nået så langt, at jeg har fået vildt mange fans i Europa og rundt i verdenen. Jeg er kun en 15 årig pige, så nogengange er det svært at følge med i alt hvad der sker. Jeg slukker musikken og tager mine høretelefoner ud af ørerne.
"Hvem skal opvarme for mig i England?" Spørger jeg far og kigger nysgerrigt på ham.
"Marcus & Martinus" Svarer han.
"Og de skal forresten også opvarme for dig på hele din turne" Tilføjer han og jeg nikker. Jeg ved godt hvem Marcus & Martinus er, det er de drenge der er ved at blive kendte i hele Norden. Jeg har stalket dem lidt på Instagram, jeg er jo trodsalt en teenagepige. De har nogle virkelig gode sangstemmer, og de ser heller ikke værst ud. Så jeg forstår godt at de er ved at blive så kendte som de er. Jeg er også hundrede procent sikker på at de bliver verdenskendte, det har de ihvertfald fortjent. Jeg ved de lige har fået en million følgere inde på Instagram, jeg har selv 4,1 millioner følgere derinde. Jeg mærker sommerfuglene tage fat inde i min mave, jeg har ikke rigtigt nogle venner mere. Jeg har for travlt med interviews og sådan noget, at jeg blev nødt til at droppe ud af skolen. Nu får jeg privat undervisning af min lærer Maria, der er 21 år gammel. Hun er virkelig sød og faktisk den eneste veninde jeg har, vi kan snakke sammen om alt og hun hjælper mig virkelig.
-
"Far kan man få internet inde i flyet?" Sukker jeg og kigger ud af vinduet. Vi har fløjet i en time, så det ville sige at der er en time tilbage. Jeg er begyndt at kede mig ret meget, og siden at jeg er i et luksus privatfly må der da være noget internet.
"Det skulle du da bare have spurgt om" Griner han og tager min mobil ud af hånden på mig, jeg smider hovedet ned i bordet irriteret. Nu har jeg kedet mig i en time uden nogen grund. Far ordner hurtigt noget og giver mig min mobil tilbage, jeg smiler som tak og går ind på Instagram. Jeg beslutter mig for at gå ind og følge Marcus & Martinus, jeg skal alligevel møde dem til lydprøverne iaften. Der går et minut og så har de fulgt mig tilbage, jeg smiler stille og far dasker til min arm.
"Hvem skriver du med?" Spørger han og vrikker med øjenbrynene, jeg griner og skubber til ham.
"Hvorfor fløj Marcus & Martinus ikke bare med os til London?" Spørger jeg og kigger forvirret på ham, vi kommer jo ligesom fra samme land så vi kan lige så godt flyve sammen herhen.
"Drengene er allerede i London, de venter bare på os" Svarer han og jeg nikker forvirret, og kigger ned i min mobil igen. Jeg kan se at jeg har fået en dm fra Marcus & Martinus, jeg går ind og tjekker den.
YOU ARE READING
Music brings love - Marcus & Martinus
FanfictionDen 15 årige, smukke sangerinde Agnes Bratt skal på sin første Europaturne. Hun glæder sig enormt meget, især da hun får at vide at de kendte tvillinger Marcus & Martinus også skal med, som opvarmning. Hun droppede ud af skolen fordi at karrieren fy...