Tangisan dan jeritan yang nyaring jelas didengari dari sebuah kerajaan yang dulunya aman dan indah tetapi sekarang...Bangunan-bangunan hancur musnah,mayat-mayat bertaburan,tanah dibasahi dengan cecair merah pekat,tumbuh-tumbuhan bertukar warna dari hijau ke hitam pekat,langit berwarna merah dan banyak makhluk-makhluk aneh berterbangan di langit..
Dari jauh kelihatan 2 orang kanak-kanak sedang menagis melihat kedua ibu bapa mereka dalam keadaan yang sangat parah.." ibu.. ayah..j..ja..jangan t..ti..nggalkan k...k...k..kami..." ujar si kakak dalam kesedihan."Iriz...jangan nangis nak...nanti x comel anak ibu ni..uhuk..uhuk"kata ibunya sambil memberikan senyuman dlm keadaan nyawa2 ikan..
"Uhuk..uhuk.."darah pekat keluar dari mulut ibunya ketika dia batuk."IBU!!!"jerit Iriz itu apabila melihat darah yang banyak keluar dari mulut ibunya.."Iriz... ibu nak kamu bawa adik kamu lari dari sini sebelum kamu terbunuh..."lemah saja ibunya berkata kerana telah kekurangan darah dlm kadar yg banyak
"Tak.. Riz takkan tinggalkan ibu dan ayah kat sini."kata iris dalam tangisan
"Riz.. kamu sayang ibu kan? " Iriz mengangguk "kalau kamu sayang ibu.. ibu nak kamu pergi dari sini... pakai rantai ni.. ia akan lindungi kamu nanti "kata ibunya sambil memberi rantai perak yang mempunyai diamond bewarna ungu cair.
"T-tapi.."belum sempat iriz membantah, salah satu raksasa mendarat berhampiran mayat ayahnya yang beberapa meter darinya.. raksasa itu menyeksa jasad ayahnya dengan kejam..Iriz terkaku..
"Iriz.. dengar cakap ibu nak... pergi dari sini SEKARANG!!"kata ibunya dengan tegas.Iriz mengangguk dalam tangisan.dengan segera dia mengendong adiknya di belakang badanya.
Sungguh berat hatinya ingin meniggalkan ibunya selepas apa yang berlaku pada ayahnya.dia bimbang nasib ibunya jadi seperti ayahnya.sebelum dia pergi,dia sempat melihat keadaan ayahnya.Iriz jatuh terduduk melihat perut ayahnya dirobek dan dikeluarkan isi perutnya..jantungnya dikeluarkan..tangan dan kaki di leraikan dari badan sebelum badanya dibelah menjadi dua.
"AYAH!!!!"
------------------------------
A/NHAI READERS AUTHOR NAK CAKAP YANG INI MERUPAKAN NOVEL FIRST YG AUTHOR BUAT DALAM HIDUP AUTHOR... SO KALAU ADA TYPO ATAU AYAT YANG TIDAK MEMUASKAN AUTHOR NK MINTAK MAAF SANGAT2.AUTHOR HARAP KORANG TERHIBUR DENGAN CERITA NI EH..
PLS VOTE AND COMMENT GUYS...
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...