Part 35- Uninvited Guest.

1K 85 22
                                    

Disebabkan ramai readers yg sengsara tunggu update dulu.. sy bagi update XD

BOOOMM!!!!!!!

Satu letupan yang maha kuat menggangu suasana perlawanan. Asap berkepuk hasil daripada letupan yang berlaku pada dinding pelindung yang dihasilkan oleh madam Stella.

Kelihatan figura seseorang mula muncul dari sebalik kabus tersebut. Para penonton mula berdiri dari tempat duduk mereka. Aura yang kuat menyelubungi setiap pelusuk gelanggang.

Seorang lelaki berambut merah gelap berdiri betul2 di atas pelindung halimunan Madam Stella. Senyuman sinis terukir dibibirnya.

"Crystal! Lilian! Bawa semua orang ke tempat selamat!" Arah Julia tegas.

Crystal dan Lilian mengangguk sebelum menteleportkan diri mereka ke kawasan tempat duduk penonton. Semua yang berada di situ terkejut dengan kehadiran mereka secara tiba2.

"Ikut kami! Sini tak selamat. Mari!" Dengan itu, seluruh warga Collage Of Fantasy berpusu-pusu keluar dari kawasan gelanggang apabila mendengar arahan Lilian.

"Heh." Lelaki asing itu tersenyum senget memandang ke arah kekalutan yang berlaku.

Krekk

BOOM!

Dengan satu hentakan pada pelindung tersebut maka. Musnahlah pelindung tersebut. Mereka semua terkejut. Iriz menayangkan riaksi serious.

"Iriz. Kawan kau ke?" Soal Suzie dengan nada serius. Iriz menjeling.

"Maybe." Balasnya ringkas.

Lelaki asing itu memandang ke arah Vgirls dengan pandangan sinis. Asap tebal yang melindungi mata beransur hilang. Rambut merahnya beralun mengikut arah angin. Senyuman sinis terlakar di bibirnya.

"So? What's the plan?" Soal Lilian yg baru muncul selepas memindahkan semua kakitangan College Of Fantasy

"Plan? Easy.." Julia menarik nafas dalam sebelum menyambung kata-katanya.

"WOI ALIEN! SIAPA KAU HAH?! DATANG TAK DIJEMPUT! PULANG TAK DI HANTAR! BUAT SEMAK JE! BALIK LA!" Julia memekik kuat. Kata-katanya yang dilontarkan kepada lelaki tersebut berjaya membuatkan lelaki tersebut mengetap gigi geram. Manakala ahli Vgirls yang lain menepuk dahi. Julia Tersengih sumbing.

Baru sahaja lelaki tersebut ingin membuka mulut, dua objek tida dikenali menghempas lantai gelanggang.

BOOM!!

Akibat daripada impak mendaratnya dua 'meteor' tadi, angin yang kuat terhasil. Lelaki tersebut terpaksa menutup mata dengan lengan bagi mengelakkan habuk memasuki mata. Manakala Lilian menggunakan kuasa anginya membentuk sebuah pelindung untuk melindungi kawannya.

"Yosh! Maaf lambat!" Salah seorang daripada 'meteor' tadi berkata sambil membuat gaya peace.

Tanpa sebarang amaran kepala mereka diketuk oleh Iriz.

"Lain kali mendarat jauh². Tak pasal² mati anak orang harini. (-_-)" Iriz memberi amaran. Mereka pula tersengih macam mintak penumbuk. Yup. Dua makhluk itu ialah Anvel Dan Lukary.

Lelaki berambut merah tadi memandang mereka semua hairan.

"Takkanla diorang ni sasaran aku?? Macam lemah je. Biar betul ketua aku ni." Bisik lelaki itu perlahan. Tanganya menggaru kepala yang tidak gatal.

"OI PAK CIK SAPA HANTAR KAU HAH!" Jerit Julia tiba-tiba.

"P.. pak Cik KAU PANGGIl AKU?! AKU NI SALAH SATU DARIPADA 20 PAHLAWAN TERKUAT KUMPULAN AKU TAU!" Berang lelaki itu. Sejurus itu dia menarik sepucuk pistol yang berada di pinggangya.

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now