"Oh.. mamat ni...-"
"Yow! Aku Danny. Danny Edward. Korang boleh panggil aku Danny/Dan. Aku sepupu Iriz." Kata Danny sambil membuka Cloak nya. Julia memberi jelingan tajam pada Danny kerana memotong ayatnya. Malangnya tidah dipedulikan. Julia pasrah.
"Wait! Danny?! Sepupu Riz?!" Soal TheSilent dengan nada lantang. Sedar akan kebodohannya Danny menepuk dahinya. 'Aish! Kenapa la aku tak tengok dulu! Aduhhh mampuslah akuuu!' Bebelnya dalam hati
"Ha'ah.. kenapa? Korang kenal dia ke?" Soal Lilian tanpa nada.
"Gila x kenal! Kaki buli sekolah kot! Dia dan geng2 dia tu merupakan kumpulan paling kejam dan ditakuti semua pelajar kat sini!" Jerit Jimmy. Lilian hanya pasrah apabila Jimmy menjerit di mukanya. Dia hanya mampu menahan tanganya dari menumbuk babun ni. Haihh apelah nasib kau Lilian...
"Kau kaki buli Danny?" Soal Iriz Dingin+menyeramkan. Danny menelan air liur yang tersekat di tekaknya. 'Mampus laaa' katanya dalam hati sambil mengigil ketakutan.
"Erk... mana ada aku buli! Aku baik tau!" Balas Danny cemas. Iriz tersengih sinis.
"Iye? Mari kita tengok." Tiba2 muncul satu buku berwarna hitam di tangan Iriz. Danny semakin menggigil apa bila mengetahui buku hitam itu adalah mimpi ngerinya buat masa ini. Selama ini dia hanya namanya ditulis dalam buku itu dan sekarang barulah dia rasa menyesal. And.. yep! Itulah buku laporan disiplin bagi setiap pelajar.
Dari sengihan sinis bertukar ke riak dingin mata Iriz ditutup oleh hood pada cloaknya. Aura menakutkan yang sangat kuat datang dari Iriz apabila membaca kandungan buku hitam tersebut. Vgirls mengarahkan TheSilent yang kian pucat melihat personaliti Iriz yang sangat menakutkan untuk berundur jauh2. Begitu juga dengan si Danny. Hampir saja dia terkuncil apabila sepupunya menunjukkan tanduknya. Tapi dia tahu. Dia akan masuk Wad lepas ni.
Buku hitam tersebut ditutup dan hilang dari tangan Iriz. "Danny Edward.." semakin menggeletar Danny apabila namanya disebut. Sesak nafasnya apabila mengenang nasibnya selepas ni.
"Pegang dia." Bertambah terkejut Danny apabila dia dipegang oleh 2 remaja yang amat dikenali. Mereka juga diselubungi aura menyeramkan tapi x sekuat Iriz.
"Kau tahu ape salah kau?" Soal Iriz dengan nada datar. Danny menggeleng laju walaupun dia tahu apa kesalahan dia. Semuanya tertulis pada buku Laporan kesalahan yang ada pada Iriz.
"Membuli mental/fizikal, ponteng kelas, vandalism, memeras ugut, membunuh, mencuri, dan banyak lagi. Tapi... satu je yang memang buat angin baik aku lari." Iriz berjalan ke arah Danny tanpa secalit senyuman dimuka. Matanya berwarna merah saga. Mukanya bengis. Badanya diselubungi aura hitam. Danny menjadi kaku. Pertama kali dia tengok sepupunya sebegini. Selama ni kalau dia buat salah tak la sampai seteruk ni dia kena. "Kau tahu tak. Ape dia?" Danny menggeleng walaupun dia tahu kenapa Iriz macam ni.
"Kau.."
Dush!
Satu tumbukan kena pada tubuh sasa Danny.
"Dah.."
Dush!!
"Langgar..."
Dush!!
"Janji.."
Dush!!!
"Kau!!!!"
Keboomm!!
Danny terkulai lemah apabila dia belasah dengan teruk oleh Iriz.
"Kenapa... kau buat benda tu?" Soal Iriz dingin.
"Aku terpaksa.." balasnya lemah
"Kenapa?"
"Sebab diorang yang bunuh kawan aku." Perlahan-lahan air mata Danny turun mengingati masa lalu. Pedih. "DIORANG BUNUH KAWAN AKU!!!" Jerit Danny nyaring. "Diorang dah bunuh kawan baik aku... kawan pertama aku.. di-diorang dah bunuh.-" belum sempat Danny menghabiskan ayatnya. Iriz memeluknya secara tiba2. Danny tersentak. Begitu juga dengan ahli TheSilent dan Vgirls yang memerhati dari jauh.
"Aku tahu... dia segalanya untuk kau... tapi kau dah janji dengan aku. Dia pon.." Iriz bekata dalam nada yang perlahan. Iriz tahu bahawasanya 'Dia' sangat bermakna untuk Danny. Kehadiran dan pemergian 'dia' telah mengubah sepupunya itu. Iriz juga tahu sebenarnya Danny telah anggap 'dia' lebih dari seorang kawan.
Flashback
"Danny! Cepat la!! Lambat la kau ni!" Bebel seorang remaja perempuan sambil menarik tangan Danny.
"Sabar la... aku nak siapkan kerja ni.. sikit je lagi. Lepasni dah kena bagi kat ibu." Kata Danny sambil menunjukkan tugasan yang diberi oleh ibunya.
"Takpe. Aku boleh buat sorang kau pergilah." Ujar seorang remaja perempuan lain yang dari tadi tekun melakukan tugasan bersama Danny.
"Er.. takpe ke? Tak susahkan kau ke?" Soal Danny serba salah.
"Takpe.. lagipon sikit je ni. Jap lagi siapla." Ujar remaja tersebut.
"Ha! Riz pon dah bagi green light. Mari la...." ujar remaja tadi sambil menarik lengan Danny.
"Haih.. yelah.. Jom!" Kata Danny sambil membuang habuk ditanganya. Satu senyuman manis dihadiahkan pada remaja perempuan tersebut.
Iriz hanya memerhati 2 remaja yang semakin jauh dari matanya. Mereka bergelak ketawa sambil mengejar satu sama lain. Satu senyuman dihadiahkan pada mereka sebelum dia menyambung tugasan yang tergendala sebentar tadi.
End Flashback
Selepas kejadian tadi Danny ditempatkan di bilik rawatan College. Madam Stella yang pengsan dari tadi juga sudah sedar. Iriz hanya memerhati tubuh kaku Danny dengan riak dingin. (Danny pengsan ea bukan mati. Jangan ingat dia mati lak.)
Ahli Vgirls dan TheSilent diarahkan untuk ke kelas masing2. TheSilent terpaksa membatalka niat mereka nak ponteng kelas. Macam macam alasan diorang bagi akhiranya diheret oleh ahli Vgirls selain Riz ke kelas masing masing. Hancur harapan diorang nak ponteng kelas tadi.
Iriz duduk di birai katil pesakit memerhati Danny yang masih x sedarkan diri. Habis badanya di balut dengan bandage. Sekali tengok dah macam mayat dah dia ni.
Alex: kalau dua kali tengok?
Author: terus jatuh hati. Acia cia cia.
All: *krik2 krik2*
Author: *pura2 batuk* er.. back to story pls. *cover malu*
Iriz: ceh malu la tu.
Back to Story...
"Bodoh. Kau bodoh Dan.. kau sanggup langgar janji kau semata-mata sebab dendam. "
Madam Stella memandang Iriz yang mengutuk Danny. Sayu saja pandangannya pada masa itu. Suasana dalam bilik rawatan bertukar sunyi sekejap.
Iriz bangun dari birai kati lalu maminta kebenaran mdm Stella untuk keluar. Madam Stella hanya mengangguk. Iriz keluar dari bilik rawatan menuju ke satu tempat yang pasti bukan kelasnya. Ya. Tempat untuk menenangkan fikiran.
--------------------
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...