Seminggu kemudian~ (I tak de idea guys..)
No one p.o.v
Sudah seminggu berlalu selepas pertarungan antara Lilian dan lelaki misteri tersebut. Selepas pada hari itu, suasana belaku seperti biasa.
"Aku bosanla~~" rungut Julia sambil menguap kecil. Keadaannya seperti tidak teratur.. dengan rambut berserabai.. muka mengantuk.. sejibik macam hantu!
"Ish! Kau ni! Dh macam kak limah aku tengok! Pergi mandi sana!" Bebel Suzie tegas. Mana taknya dah tengahari tapi anak dara sorang ni baru bangun tidur!
"Ala.. Zie.. harini kan cuti.. biarlah aku bermalasan sepanjang hari!" Julia merungut lagi. Peti sejuk dituju. Air Fresh Orange dalam botol bewarna merah diminum.
"Banyak la kau bermalasan! Mandi cepat!! Lepas ni kita berlatih!" Ujar Suzie bersama muka menyampah.
"Huh?. Berlatih? Kenapa?" Soal Julia pelik.
"Kau dah lupa ke tujuan utama kita dekat sini! Cepat ye! Tepat pukul 1 kita dah mula. Lewat denda!" Bebel Suzie ala-ala cikgu disiplin sambil melangkah keluar dari ruang dapur.
Julia memandang jam yang elok tergantung di dinding.
12.56 p.m.
"Oh God!! I'm dead!" Dengan itu, sepantas kilat Julia berlari ke biliknya untuk untuk membersihkan diri.
Skip~
Di ruang tamu..
"Maaf Lambat!.. huh?" Julia memandang ruang tamu yang kosong. Bukan ke Suzie kata ada latihan??
"Eh? Julia? Kenapa ni?" Ntah dari mana, Crystal datang bersama hot chocolate di tanganya.
"Bukan ke Suzie kata ada latihan?" Ujar Julia blur.
"Hmm?" Crystal mengerling ke arah jam tv yang besar gedabak mengalahkan sofa single.
"Baru pukul 1.15 petang. Bukan Iriz cakap latihan pukul 2 ke?" Soal Crystal hairan.
"Wha.... SUZIE!!!!!!" Julia menjerit geram. Crystal menutup telinga bingit. Manakala Suzie yang mendengar jeritan kemarahan Julia dari dalam biliknya ketawa kecil.
Pap.
Tanpa amaran muka Julia yang penuh amarah itu menarik minat bantal comel berbentuk segi empat bercorak seekor arnab. Senyap.. Julia terkaku untuk seketika.
"Bising. Kenapa?" Soal si pembaling bantal. Iriz. Dingin. Manakala Lilian muncul di belakang Iriz. Suzie juga kelihatan menuruni anak tangga.
"Riz~~~~ (ToT) Suzie tipu aku.. dia cakap latihan mula pukul 1! Kau tahu tak aku hampir terhumban dlm jamban tadi sebab nk kejar masa latihan! Huhuhuw." Adu Julia dengan nada mengada-ngada. Gedik XD
Mendengar aduan Julia, semua yang berada di Ruang tamu tersebut kecuali Iriz menahan tawa. Termasuk TheSilent yang baru turun dari tinggkat atas.
"Bagus lah tu. Sapa suruh kau bangun lewat? Aku dh cakap kan semalam kita ada latihan pukul 2. Kau tu nyanyok." Sindiran Iriz bagaikan satu panahan jiwa dalam diri Julia. Julia tersengih janggal.
"Hehehehe.. Sorry la.. a-aku lupa tadi... hihi." Julia menggaru lehernya yang tidak gatal.
"Hmm.. yelah.." Iriz berkata dingin.
BAM!
"Yosh semu...a? Ada apa ni? Mesyuarat agung vampire sedunia ke?" Anvel bertanya hairan apabila ramai makhluk berkumpul di Ruang tamu. Malangnya soalanya dibalas dengan pandangan dingin Vgirls. Manakala TheSilent awal-awal dh terhumban ke belakang akibat terkejut
"Erk.. kenapa ni?" Soal Anvel apabila soalanya tidak di balas.
Perlahan-lahan Iriz berjalan ke arah Anvel bersama aura dingin yg menakutkan..
"Anvel... kau tahukan aku 'sayang' kau sebagai seorang kawan?" Soal Iriz dingin sambil kepalanya menunduk ke bawah dan tanganya di bahu Anvel. Anvel mengangguk janggal.
"Dan kau tahu kan aku sayang sangat rumah ni sebab ini satu-satunya Harta peninggalan ayah aku?" Iriz memberi senyuman mengerikan kepada Anvel.
Mendengar kata-kata dan 'senyuman' Iriz, Anvel mula sedar akan kesilapan besar yang telah dia lakukan menyebabkan Anvel menelan kelat air liurnya. Mukanya berubah pucat secara mendadak.
"Erk.. a..aku rasa a..ku ad..da b..bend..a nak buat.. erk.. hehehe.. CAW DULU!" Dengan itu serta merta Anvel hilang dari pandangan. Namun kehilanganya secara misteri tidak dapat menghilangkan aura menyeramkan dari Iriz.
"don't you dare to run.. I know where you are.." itu dia! Juara suara paling menyeramkan bagi abad ini jatuh kepada........ IRIZ!!
"Aku tak pernah tengok Iriz marah sampai macam ni." Ujar Crystal sambil menyisip Air hot chocolate nya.
"Yeah. Creapy as hell." Ujar Suzie sambil menggosok lenganya.
"Aku dah insaf dari cari pasal dengan dia weh." Ujar Julia dalam nada takut.
Lilian hanya diam membisu. TheSilent melihat keadaan tersebut dengan tidak percaya. Such a Creepy transformation right?
Secara tidak langsung, Iriz membaling sebuah balang kaca yang sebesar tapak tangan ke suatu arah di luar rumah. Iriz dengan dinginya berjalan menuju ke arah balang tersebut. Ahli Vgirls yang lain dan TheSilent memerhati perlakuan Iriz di muka pintu yang telah hilang pintunya hasil perbuatan Anvel.
Mengunakan sihir apungan Iriz mengangkat balang tersebut dan menutup bahagian bawah balang tersebut.
Pada situasi Vgirls dan TheSilent mereka melihat bahawa Iriz sedang bercakap sorang² tanpa perasaan.
Manakala di situasi Iriz. Dia sedang bercakap dengan sesuatu yang terperangkap di dalam balang itu.
Iriz mendekati kawanya sambil mulutnya masih bercakap seorang diri.
"Nah. Hadiah." Iriz membaling balang tersebut kearah Zendrian. Kenapa Zen? Sbb dia sorang je tak bertempek dekat pintu.
"Belalang?" Zendrian dapat melihat dengan jelas isi kandungan balang tersebut kerana balang tersebut dibuat daripada kaca. Ahli yang lain mendekati Zen untuk melihat tangkapan Iriz sebentar tadi.
"Punya kau bersungguh baling balang ni tadi.. Tangkap belalang je?" Alex memandang Iriz tidak percaya begitu juga rakan-rakanya.
"Ape² je lah. Ni. Disebabkan semua dah ada.. kita start latihan awal. Jom." Usai Iriz berkata, dia berlalu ke tengah ruang tamu tersebut. Tapak tangan dilekapkan pada lantai.
"Rēì₣!" Sebut Iriz perlahan. Namun kedengaran jelas di telinga sahabatnya.
Datu gegaran kecil berlaku sebelum carpet di ruang tamu tersebut teralih dengan sediri memunculkan tangga ke suatu tempat di bawah tanah. Vgirls memandang selamba manakala TheSilent memandang teruja.
"Jom."
Sejurus selepas mereka semua menuruni anak tangga tersebut. Carpet ruang tamu tersebut kembali ke tempat asalnya.
============
Kemana tangga bawah tanah tersebut membawa mereka?
Nk tahu??
Tabahkanlah diri untuk menunggu update. XD
Huhu.. sry sbb ada terselit. Badword dlm part ni..
Btw.. amacam best?
A/n: author akan late update sbb author akan Bz gila sepanjang 5 minggu. Ingatkan lepas habis Pt3 jadual lapang tapi malangnya lagi sibuk T^T. Sorry guys! Kalau ada masa, hujung minggu Author update ;)
A/n 2: Author akan Publish buku baru tapi tak tahu bila. Spoiler Tajuk: Fantasy/teen fiction. Mohon support ye guys ♥
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...