Depan rumah Vgirls~
"Dah jom masuk." Ajak Iriz dingin..
Author: kau ni memang x de expresi lain ke? Dingin memanjang..
Iriz: diamlah kau.
=========
Back to story~"Erk... s-sebelum kita masuk... aku nk tanya." Kata Alex sambil menelan air liur apabila berada di hadapan rumah Vgirls.
"Hah.. tanya lah." Kata Julia sambil tersenyum sinis. Sebenarnya dari tadi dia tengok muka The Silent pucat. Mungkin takut dengan rumah diorang. Rumah je kot.
"Kita kat dunia mana ni? Lain semacam je.." soal Alex sambil melihat sekeliling. Dari tadi dia nk tanya soalan tu tapi baru keluar. Macam2 lah kau ni Alex..
"La.. serious korang x tahu?" Soal Julia ingin kepastian.
"Eh.. taklah.. kitorang tahu... tu kitorang tanya." Kata Jimmy dengan nada mengejek sambil menggulingkan matanya.
"Owh... takpe lah kalau korang tahu.. x perlu aku jawab.. aku masuk dulu lah.. bye" kata Julia sambil tersenyum sinis lalu berlalu pergi. Dia juga mengabaikan The Silent yang memangil namanya supaya berhenti. 'Haha padan muka!' Kata Julia di dalam hati. Sapa suruh main2. Balasan!
Selepas Julia x kelihatan. Ahli The Silent memandang Jimmy tajam bak pedang katana yang baru di asah. Jimmy menjadi cuak.
"K-kenapa n-ni?" Soal Jimmy gagap.
"Kenapa kau cakap macam tu?! Kan Dia dah merajuk!" Marah Zendrian lalu memijak kaki Jimmy dengan kuat.
"Aduh!! Sakitla! Aku mana tahu Julia tu jenis macam tu. Aku gurau je tadi." Kata Jimmy sambil menggosok kakinya yang dah jadi macam lempeng dek dipijak oleh makhluk yang bernama Zendrian.
"Haih... biarkan jelah... nanti aku tanya Crystal ke.. Lilian ke.. dah x payah gaduh... diorang dah masuk rumah dah... kan ade orang kena tinggal kejap lagi." Kata Jhonny sambil meletakkan tangan dalam poket seluarnya. Dia terus berlalu pergi tanpa menghiraukan sahabatnya yang lain.
Ahli TS(The Silent) terkaku sebentar. Sedar diri mereka ditinggalkan, terus diorang berlari masuk ke rumah Vgirls walaupun dalam hati dah mengucap lebih 1000 kali. Manalah tahu ajal datang sebab sakit jantung dalam rumah 'hantu' tu.
Perlahan-lahan TS membuka Pintu rumah tersebut. Suasana dalam rumah tu amat gelap so diorang kena hati2 takut jumpa dengan nenek kebayan ke ape ke.
Alex P.O.V
Gelap. Tu je aku dapat cakap sekarang ni.. memang rumah ni x de lampu ke ape?
Tengah sibuk aku mengkritik rumah ni tiba2 aku terlanggar sesuatu. Keras,tinggi, terbang,- ok aku takut.
"Wei Jimmy. Kenapa kau berhenti tiba2 ni? Aduh.." kata ku cuba bersangka baik. Gile x takut.
"Wei J-Jimmy! Kenapa kau diam?" Soal ku lagi. Mampus aku kalau ni betul2 bukan Jimmy. Dah la gelap. Nasib baik lah ada cahaya matahari sikit. Boleh la aku nampak benda putih terapung depan aku ni.. HAIH~
"Wait what?! Benda putih?" Pantas aku mengangkat muka kerana terkejut. And cuba teka apa aku nampak.
3.
2.
1.
Ok.. readers lambat.
"Hantu!!!!!!" Jerit aku dengan kuat rasa macam nk tercabut anak tekak aku ni.
"Woi Alex! Kenapa kau jerit ni?! Sakit telinga aku do!" Kata seseorang kat belakang aku. Wait macam kenal.
"Woi Alex" jerit makhluk tu lagi sambil memukul lengan aku dengan sangat kuat.
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...