Part 34- Fight

1K 98 42
                                    

Hari yang di nanti telah tiba. Hari dimana Kumpulan Vgirls menentang kumpulan ThePrincess. Semua pelajar termasuk Guru College tersebut memenuhi ruangan tempat duduk di gelanggang. Masing2 menunggu dengan penuh debaran. Kedua-dua kumpulan kelihatan yakin untuk menewaskan pihak lawan mereka.

Madam Stella berdiri di tengah gelanggang sambil membaca satu mantera. Tanganya dilekapkan pada tanah maka terhasillah satu pelindung halimunan yang menutupi kawasan perlawanan. Kaki melangkah keluar dari medan bertarung menuju ke kerusi khasnya. Kumpulan ThePrincess yang berada di sebelah kiri memaparkan riak muka serius. Manakala Kumpulan Vgirls di sebelah kanan memaparkan banyak ragam. Julia sedang membebel. Crystal melompat-lompat tanda teruja. Suzie dan Lilian hanya tersengih apabila dibebel oleh Julia. Manakala Iriz hanya diam membisu. Para penonton memandang mereka hairan manakala ThePrincess memandang geram. Nak bertarung pun tak serius langsung! Macam budak². Tak matang.

" korang. Perlawanan dah nak mula." Ujar Iriz dingin. Serta merta wajah VGirls bertukar serius.

Kedua-dua kumpulan maju ke tengah gelanggang. Mereka memandang satu sama lain dengan pandangan sinis.

"Ini ke lawan kita? So pathetic." Ujar ketua ThePrincess, Amber dengan bangga bersama senyuman sinis. Vgirls tidak peduli akan ejekan itu malah memberikan senyuman manis. Kecuali Iriz. Sentiasa dingin.

"let's just start this child game please. I'm bored waiting." Giliran Julia pula mengejek. Ahli ThePrincess mengetap gigi geram.

"Korang sedia?!" Ujar Suzie semangat.

"Sedia!" Ujar mereka ber9 serentak.

"This game gonna be fun!" Sejurus itu mereka semua melompat beberapa meter ke belakang.

"Ingat. Macam yang kita rancang." Kata-kata Julia mendapat anggukan dari semua rakanya. Iriz berdiri beberapa langkah di belakang. Sejujurnya dia malas hendak bertarung. Bazir masa dan tenaga je. So dia hanya jadi 'permain simpanan' sahaja.

Dari jauh kelihatan kesemua ahli ThePrincess mengeluarkan senjata Masing2. Mereka meluru ke arah pihak lawan masing².

Situasi Julia~

"You know what. You will never defeat us with bare hand." Bongkak Amber berkata kepada Julia manakala rakanya tersenyum sinis. Julia memandang mereka berdua dengan pandangan menyampah.

"Nah.. don't be rude. I can just defeat you two with bare hand without using my power." Provok Julia. Dua sahabat itu mengetap gigi tanda geram.

'Well cara ni tak pernah menghampakan.' Ujar Julia dalam hati. Mulutnya mengukir senyuman sinis.

"Shut Up! We will defeat You! Carla!" Amber memberi arahan kepada sahabatnya Carla. Gadis itu mengangguk sejurus menyerang Julia menggunakan Lembing nya. Manakala Amber pula menyerang Julia Dari arah belakang Menggunakan shuriken(?) Gergasi miliknya. Julia tersenyum lalu hilang dari pandangan. Dua sahabat itu tersentak.

"Too slow.." kata Julia sejurus memukul lembut belakang Carla secara tiba². Dua sahabat itu mengetap gigi.

Situasi Crystal~

Senyuman tak lekang dari bibir. Dengan mudah dia mengelak serangan dari lawanya. Rantai besi di pegang kemas dicampur rasa geram yang membara.

"Lagi! Lagi!! Hihihi" riang sahaja dia berkata. Bersama senyuman manis yang menambahkan lagi kegeraman pihak lawan. Dari tadi Crystal melompat-lompat teruja sambil mengelak serangan daripada Erika lawanya.

Erika kelihatan termegah-megah mengambil nafas. 'Cis! Budak ni pantas!' Detus hati kecilnya..

"Erika. Mari la main lagi.. Crystal nk main!" Ujar Crystal sambil melompat dihadapan Erika. Semakin membara kemarahan pihak lawanya itu. Lagaknya seperti kanak2 yang terlebih teruja.

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now