"AYAH!!!"Iriz tersedar dari mimpinya dalam keadaan berpeluh. Dia menoleh ke kiri apabila bahunya disentuh seseorang.
"Kau ok Riz?"Tanya perempuan itu dengan prihatin
"Aku ok "Jawab Iriz sambil menenangkan dirinya
"Mimpi buruk lagi ke? "Tanya perempuan yang berdiri tidak jauh dari katilnya
Iriz sekadar mengangguk. "Tapi aku rasa mimpi kali ni lebih kepada memori aku..."kata Iriz dengan nada sayu
"Kau biar betul Riz"kata perempuan yang berada di tepinya.
"Betul Julia.. aku x tipu... pernah ke aku tipu korang selama nih??"Soal Iriz.Bengang pula dia sebab rakannya tidak mempercayainya.
"Mane ade aku kata kau tipu.. janganla marah babe.."kata Julia
"Ha'ah betul kata Julia tu. Kenapa kau nk marah nih? Kau dapat mimpi ape sampai geng sendiri kau nk marah? Jangan kata kau datang b-.."Kata2 perempuan itu terhenti apabila Julia menutup mulutnya
"Crystal.. kau boleh tak jangan tanya soalan macam2 kat dia.. dia tengah badmood tuu.. x pasal2 dia gantung kita kat pokok hari ni.."kata Julia dengan nada berbisik
"Ntah la kau ni Crystal.. nasib baik aku x de mood hari ni kalau tak.. dah lama kau tergantung kat luar.. ke kau nk Julia bakar kau hidup2??" Soal Iriz dengan nada mengerikan.
"Eh.. kau dengar ke ape aku bisik dekat Crystal??"soal Julia sedikit pelik.
"Cuba kau cakap dekat aku siapa yang x dengar kalau kau bisik dalam bilik yang ada gema?"Kata Iriz menyampah dengan perangai Julia yang kadang2 lembab tu.
"Hehe aku lupa pulak bilik kau ni bergema.. hehe.."kata Julia sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Iriz menjuling anak matanya sambil melepaskan keluhan berat 'Kenapalah kawan aku sorang nih...' bisik hati Iriz
"Dah la tu.. keluar cepat"kata Iriz sedikit tegas.
"Wow halau nampak.. kau tahu tak bertapa susahnya kitorang datang ke sini sebab kau menjerit. Sekarang kau nak halau kitaorang pulak.."kata Crystal sedikit marah. Julia hanya mengangguk setuju.
"Aku halau kurang sebab aku nak pergi mandi lah"kata Iriz malas
"Aik awalnya kau nak mandi baru pukul lima pagi.."Kata Crystal
"Wahai rakan karibku Crystal.. dah nyanyok kau eh..kau dah lupe ke hari ni hari first kita sekolah"kata Iriz geram 'Semalam dia paling semangat nak sekolah..harini dia lupa pulak.. ISH.. GERAMNYA!!!'kata Iriz dalam hati sebab geram dengan makhluk yang ada dalam bilik dia sekarang.. sorang lembab.. sorang lagi nyayok pulak... sape x geram.
Julia dan Crystal yang perasan perubahan muka Iriz yang berubah merah menahan marah terus kecut perut. Sapa x takut orang yang dingin macam Iriz ni mengamuk memang tamat la riwayat diorang
"T...tak..takpa la R..r..riz.. a..ak..ku pergi dulu ya.." Kata Julia tergagap. Dengan sepantas cahaya dia dah keluar dari bilik Iriz.. 'huh... selamat..'kata Julia dalam hati..
==========================
Hi guys.. amacam best x?? Kalau ada typo tolong tegur eh.. jangan kecam.. kesian dekat Author perah idea last2 kena kecam.. sedih tau..Walau apapun pls Vote and Comment guys..
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...