"Apa korang buat dekat sini?"Soal seseorang dari arah belakang.
Semua ahli TS kecuali Jhonny tersentak dan terus pusing ke arah belakang. Suasana yang gelap menghadkan penglihatan mereka untuk melihat gerangan yang menegur mereka. Pemilik suara menekan suis lampu berhampiranya. Sekelip mata suasana gelap tadi disinari cahaya lampu yang terang.
Ahli TS terngaga melihat bahagian dapur rumah 'hantu' itu. Bayangan rumah yang disangka buruk,bersepah,menyeramkan dan seumpama denganya sebelum ini meleset sama sekali kerana rumah ini sungguh mewah dan cantik! Sungguh x dapat diterima akal.
"Wow!" Ahli TS terpegun melihat suasana kawasan dapur yang mewah itu sungguh mereka x pernah menyangka rumah 'hantu' itu sangat cantik.
"Woi dah2 la tu tunjuk perangai jakun korang kat sini... aku tahu mesti korang pelikkan kenapa luaran rumah ni menakutkan tapi dalam lain." Kata Julia selamba sambil membuat muka menyampah. Suzie dan Crystal pula ketawa kecil melihat ahli TS dimarahi. Lain dengan Lilian... matanya terus membulat apabila melihat sesuatu yang tumpah di lantai.
"K-ko-rang..." panggil Liliang tergagap pada masa yang sama muka dia pucat lesi bagai tiada darah langsung!
"Kenapa kau ni Lilian?" Soal Julia hairan.
"Ntah... Pucat semacam kau ni." Soal Suzie pula. Semua mata yang ada dalam rumah itu memandang Lilian kehairanan... ye lah... bukan selalu dapat tengok Lilian yg sentiasa cool takut sampai pucat macam tu
"T-t-tu" kata Lilian tergagap sambil menunjuk satu kawasan berhampiran Alex. Kesemua makhluk tersebut memandang kawasan tersebut. Sekelip mata wajah Vgirls menjadi cuak+pucat. Manakalan ahli TS pula masih blur dengan keadaan sekarang. Pada masa yang sama baru mereka perasan Iriz tidak kelihatan bersama kunpulanya.Kesemua ahli Vgirls menelan air liur masing2 dengan sukar.
"A-la-mak...." satu-satu pekataan itu disebut Julia.
"Now we are dead meat!" Kata Suzie yang ketakutan.
"Mati lah kita..." kata Crystal dengan nada pasrah. Terduduk dia dibuatnya.
Semua ahli Vgirls memandang ahli TS kecuali Jhonny dengan tajam+mengerikan. Belum sempat mereka menyuarakan persoalan Julia memotong.
"CAKAP KAT AKU! MAKHLUK MANA YANG TUMPAHAKAN AIR TU?!" tengking Julia lantang. Marah benor lagaknya.
Ahli TS yang terlibat manelan air liur kelat. Masing2 takut dengan tengkingan Julia.
"CAKAP CEPAT!" Tengking Suzie pula.
Kesemua mereka menunjuk ke arah Alex yang dari tadi terdiam. Semua mata Vgirls kecuali Iriz memandang tepat Alex dengan tajam. Alex pula terketar apabila dipandang bagai nak ditelan hidup2 oleh Vgirls.
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...