No one P.O.V
Di suatu kawasan, tidak jauh dari hutan tempat tinggal Vgirls~
" Yes! Finally!" Jerit seorang gadis berambut ungu setelah menyiapkan tugasanya.
"Lepasni tinggal kunci pintu je! Aduh.. penatnya." Adunya seorang diri suasana malam yang sepi dipandang melalui tingkap. Gelap.
Setelah mengemas sedikit dan mengunci pintu tempat dia bekerja, kakinya mengorak langkah pulang. Di dalam hati dia tak pernah berhenti dari mengata majikanya yang sering membuli dirinya.
Flashbacks~
"Kau! Budak baru! Mari sini kejap." Suara garau seseorang menerjah pendengaran telinganya. Apabila berpaling terpampar lah wajah seorang lelaki yang tak berapa nak suci dalam lingkungan 30-an.
"Ye bos?" Seorang gadis dalam kiraan umur 25 tahun berlari anak kearah lelaki yang digelar 'bos' tadi sambil membawa dulang. Rambut dan anak matanya berwarna ungu sekali tengok terus terpikat. Sopan pulak tu. Kira macam wanita melayu terakhir gitew..
"Aku nak kau cuci semua pinggan mangkuk dalam kedai ni." Ujar lelaki itu tegas.
"Er.. kenapa pulak bos?" Ujar gadis itu hairan.
"Denda kau datang lambat hari ni."
End Flashbacks~
"Tak guna punya mangkuk! Kalau bukan sebab kau dah lama aku dapat balik layan anime hari ni!" Marah gadis itu seorang diri.
"Dasar tak sedar diri! Kau tu pekerja baru! Dah dekat 2 tahun aku kerja dekat situ. Pui! Pegi mampuslah dasar mangkuk ayun tua! Sepatutnya sekali dengan kau aku basuh tadi! Sepanjang aku kerja dekat situ dah beribu kali aku lewat tak pernah pulak kena denda. Babun betullah! Bukan aku lewat sejam pun! 5 minit je kut! Vangang betul! Aku sumpah kau jadi teruna tak laku nanti!" Bebel Gadis berambut ungu itu dengan panjang lebar dengan hanya senafas. Macam ni lah dirinya. Apabila di khalayak ramai ayu je. Bila duk sorang2 macam ni lah jadinya. Lepas perasaan la orang katakan..Baru sahaja dia ingin menyambung bebelannya, kakinya berhenti melangkah apabila melihat beberapa sampah masyarakat bertebaran di jalan raya.
"Haish.. ni la benda paling aku benci bila balik lambat." Gadis itu mengeluh kecil sebelum menyambung langkahnya. Langsung tiada rasa gentar dalam dirinya apabila menghampiri sampah masyarakat tersebut.
Apabila dia semakin menghampiri salah seorang dari makhluk tersebut bersiul dan menegurnya.
"Hye pretty... nak pergi mana? Bahaya tau sorang2 dekat sini. Nak abang tumpangkan?" Ujar salah seorang daripada parasite2 tersebut dengan senyuman mintak humban dalam loji kumbahan.
Pada awalnya gadis itu ingin mengabaikan saja tetapi terbantut disebabkan salah seorang dari najis mughalzah tersebut memegang pergelangan tanganya.
"Ish sombongnya dia... orang tegur taknak tegur balik." Ujar makhluk yang memegang tanganya.Gadis itu merentap tanganya kasar
"Wuish. Garanya cik adik.." ujar mereka lagi.
"Hm.. nk pergi kubur ni.. nak ikut ke? Sy rasa muat kot kalau nak sumbat lagi 3 orang. Tu pun kalau abang2 semua sudi la.. lubang dah gali dah petang tadi... tanah pun tak kering lagi. mana tahu nak betaubat dulu ke, ape ke?" Gadis itu menyoal bersama pandangan mengerikan. Parasit2 jalana tak bertauliah itu pula sudah ketar lutut.. tersalah tegur makhluk alam lain nak buat macam mana? Mampus la abang2 sekalia..
"Jom! Ikut saya balik. Sy sorang2 je kat rumah... mak ayah sy dah tinggalkan saya.. jom.." senyuman ngeri dihadiahkan atau mungkin... perkara terakhir mereka lihat..
"Home sweet home."
======
Situasi Vgirls~
Aroma makanan yang dihidang oleh Iriz merebak ke seluruh pelosok rumah sehinggakan ahli TheSilent yang lena diulit mimpi di di tinggkat 3 pun terjaga. Vgirls yang dalam keadaan mamai terus segar dan terus memecut ke ruang makan. Iriz yang sedang menghidang makanan memandang mereka dengan pandangan sukar di tafsir.
"Woah! Daging lembu fresh dari ladang! Mana kau dapat Riz? Kau culik lembu ke?" Ujar Julia teruja.
"Aku beli lah.. x de maknanya aku nk curi." Iriz membalas dengan selamba sebelum menutup makanan yang dihidangkan menggunakan kuasanya.
"Ala....." Vgirls merenget panjang berjela. Tapi tidak dilayan oleh Iriz.
"Tak de alasan! Pergi mandi lepastu bersiap. Lepas makan kita bertolak. And like I said... sorang lambat CANCEL!"
Mendengar sahaja kata-kata hikmat dari Iriz terus Ahli Vgirls memecut naik ke bilik masing2 sampaikan ahli TheSilent yang baru turun pun hampir dilanggar oleh mereka.
"Korang dah mandi belum?" Soal Iriz apabila ahli theSilent tiba di ruang makan. Mereka mengangguk.
"Hmm.. tunggu diorang jap. Kita makam sama2 aku nk tengok seseorang jap. Kalau korang dah kebulur sangat dalam peti sejuk ade buah makan la benda tu dulu. Jangan sentuh pon makanan atas meja tu kalau tak.. berdoa lah biar korang tak jadi makanan nanti." Sempat Iriz berpesan bersama amaran sebelum kakinya mendaki tangga ke biliknya.
TheSilent memandang sesama sendiri. "Banyak pulak dia cakap hari ni." Ujar Joshua dan mendapat anggukan dari ahli yang lain.
===
Iriz P.O.V
Pintu bilikku dibuka perlahan. Susuk tubuh seseorang yang duduk termenung di atas katilku dapat dilihat dengan jelas. Rambutnya yang berwarna perang itu jelas kelihatan.
"Dah mandi?" Soal Iriz. Gadis itu mengangguk.
"Jom turun makan. Nanti kita pergi pekan."
"Aku.. tak boleh lama dekat sini.. aku kena pergi.." ujar gadis itu lemah.
"Tak pe.. kau tinggal je dekat s.." belum sempat Iriz menghabiskan ayatnya gadis itu terlebih dahulu memotong.
"Tak! Aku kena pergi! 'Dia' sedang perhatikan aku. Nanti kalau 'dia' Jumpa kau macam mana?!" Kalut gadis itu berkata tapi hampa..
"Jom makan. Diorang dah tunggu. Kalau kau nak mati kebulur aku x kisah." Terus sahaja Iriz melangkah pergi.
"Haih.." gadis berambut perang itu mengeluh kecil dan tersenyum lemah. Macam ni lah sifat rakanya Iriz. Kalau 'A' yang dia cakap 'A' lah yang korang akan dapat. Cakaplah 'B C D E' Mahupun 'X Y Z' jangan harap dia dengar. Mahu kena palau ade lah..
Apabila gadis itu melangkah keluar dari bilik Iriz alangkah terkejutnya dia apabila Iriz sedang bersandar di sisi pintu bilik tersebut. Nasib baik tak tercabut je jantung gadis itu.
"Dah2 mengumpat aku. Jom!" Tanpa sebarang amaran pergelangan tangan gadis rambut perang itu ditarik tanpa perasaan. Gadis itu pula hampir terjatuh dibuat sedemikian. (Ceh.. BM Fail so bad..)
====
To be continued~
don't forget to vomment!"
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...