1 minggu kemudian
"Riz! Tunggu!!"
Iriz memberhentikan langkahnya daripada menuju ke arah dapur. Kelihatan Lukary berlari kearahnya dalam keadaan panic
"Ape?" Soal Iriz dingin.
"Huff huff k-kau.. k-au hah penatnya~" Dalam keadaan lelah, Lukary cuba memberi tahu sesuatu. Nafas diambil. Riak serius dipaparkan. Ahli Vgirls dan The silent yang berada di ruang tamu itu menayangkan riak hairan dengan keadaan itu.
"Kau ade nampak Anvel tak? Ade hal penting aq nk bincangkan ni." Ujar Lukary serius.
"Anvel? Aq rasa dah 2 minggu kitorang tak nampak batang hidung dia." Belum sempat Iriz berkata Suzie terlebih dahulu memotong.
"Ha'ah last time aq tengok dia time dia pecahkan pintu depan ni." Ujar Julia pula.
"Hah!! Aish! Tak boleh jadi ni! Riz kau--" pusing pusing je Iriz dh hilang. Hantu tul lah XD
========
Situasi Anvel~
"Iriz!!! Lepaskan aku!!! Sampai bila kau nak kurung aku ni woi!!" Anvel menjerit penuh kemarahan. Sudah hampir 2 minggu dia di kurung di tempat itu.
Segala tenaga dia kerah untuk menyelamatkan diri tapi malangnya... tempat itu anti-magic. Walaupun ada nikmatnya dia dikurung di situ namun dia tetap mahu keluar.
"Ish!! Aku dapat keluar nanti siap kau Iriz!! (T~T)" dengan penuh kehibaan, Anvel meratapi nasibnya di dalam kegelapan.
"Huhuww Iriz tolonglah~~ aq janji tak pecahkan pintu kau lagi uhuhuwww~~"
============
Situasi Di ruangtamu.~~
Iriz menapak keluar dari dapur bersama segelas hot chocolate ditanganya. Wajah pasrah Lukary dipandang dingin.
"Ape?" Soalnya penuh 'innocent' sambil menyisip hot chocolatenya.
"Haish kau ni." Lukary mencekak(?) pinggang melihat Iriz yg acuh ta acuh itu.
"Penting sangat ke?" Soal Iriz dingin. Lukary mengangguk.
"Ape-ape je lah.." Iriz berkata dingin.
"Haish susah betullah adik aku sorang ni." Lukary memicit kepalanya sambil mengeluh. Naik stress dia dibuatnya.
"Oi Zen!" Zendrian yang dari tadi mengelamun ntah sampai ke planet mane tah tersentak.apabila dirinya ditegur Iriz.
"H-hah?? Ape??" Dengan penuh blurnya Zendrian menyahut. Hampir tergelak mereka semua dibuatnya.
"Hahaha! Comel la kau ni!" Ujar Crystal sambil menepuk kepala Zendrian yang masih blur.
"Oi! Sakit la!"
Bush!
Belum sempat dia memarahi Crystal, dirinya disimbah dengan air yang ntah datang dari mana .
"Hihihiii jangan marah~~" Crystal ketawa girang sebelum berlari menyorok di belakang Iriz. Yup air tu datang dari kuasa Crystal.
Zendrian terpaku sekatika. Kemarahanya memuncak. Ahli The Silent yang lain hanya diam membisu. Mereka telah disedia maklum bahawa Zendrian seorang yang panas baran sejak pertama kali mereka berjumpa.
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...